Stevig Drum & Bass trackje :)

Het begin beloofd veel. (vet gedaan)

Bij breakbeat moet naar mijn mening een vette bassline erin. Daarmee wil ik zeggen continuiteit in de bassline..

Jij hebt.. woom-.-.-.woom-.-.- Ik bedoel woom'e'w'w, woom, w'w'w, woom, (of hoe je dat ook moet schrijven)

Het nummer is niet verkeerd, zeker niet, ik hou dan misschien meer van breakbeat met hele vette drums en/of met een continue bassline.

hey begin deuntje vind ik al niks,kinderachtig geluid

reverb doet wonderen hoor??inderdeed,de bazeline klinkt zoals een een trompet,no bass??

heheh,corelation plakt op de baseline zonder kickbass erbij,en sommige frequenties op 500 khz,overstijgen de frequenties van de bassregio's,jij gaat echt verkeerd tewerk op masteringvlak alleen

ik maak ook een beetje dnb,en ik moet vaststellen dat het niet gemakkelijk is,dus ik wil het niet volledig afbreken

want heb voormezelf ook nog niet gemaakt wat ik zou willen maken,dus blijf goed ermee bezig,de resultaten komen vanzelf

en vooral luistern naar je comments die je krijgt,kan je veel uit leren,en het meeste uit de negatieve dingen

greetz,en look for that wooom,wom,vvvvvvvvvvvvoooom sound,stef

Origineel geplaatst door c'est-qui
hey begin deuntje vind ik al niks,kinderachtig geluid

reverb doet wonderen hoor??inderdeed,de bazeline klinkt zoals een een trompet,no bass??

heheh,corelation plakt op de baseline zonder kickbass erbij,en sommige frequenties op 500 khz,overstijgen de frequenties van de bassregio's,jij gaat echt verkeerd tewerk op masteringvlak alleen

ik maak ook een beetje dnb,en ik moet vaststellen dat het niet gemakkelijk is,dus ik wil het niet volledig afbreken

want heb voormezelf ook nog niet gemaakt wat ik zou willen maken,dus blijf goed ermee bezig,de resultaten komen vanzelf

en vooral luistern naar je comments die je krijgt,kan je veel uit leren,en het meeste uit de negatieve dingen

greetz,en look for that wooom,wom,vvvvvvvvvvvvoooom sound,stef

Er zit op de bassline geen reverb.........en jou reactie heeft geen nuttige tips toch ??
En kinderachtig geluid kan ik ook niks mee (wat is een kinderachtig geluid ??? ). Waarom begin je over je eigen muziek ??
Sorry maar met jou reactie kan ik niks :P

Ik vind de aanhef van je bericht al overkomen of je erop uit bent om iets af te kraken......vreemd ?
Ik vraag om nuttige tips en adviezen niet om iets af te kraken. En dat ik moet luisteren naar comments....prima....maar ik lees er geen 1 in je reactie.
Op de meeste fora geven mensen tips (ook hier normalitair) maar ik zie op dit forum maar weinig "negatieve" ??? reacties (vreemd trouwens dat er zoiets bestaat als "negatief" op het gebied van reacties, ik probeer meestal opbouwende reacties te geven)).

Ik schrijf toch ook nergens dat ie al gemastered is....masteren dat laat ik liever aan mensen over die dat kunnen, ik heb het afgemixt op mijn ouderwetse mackie CR1604. Masteren komt wel zodra het uitgebracht word :P

Laatst gewijzigd:
ja soory hoor ik ben gewoon spontaan met me comments,wat ik denk schrijf ik

en nujttige tips,ja open staan voor comments,

als ik zeg dat et kinderachtig klinkt,wil dit zeggen droge sound,plat stomme melodie

is gewoon meschien smaakverschilll ofwat,maar methalheads is komen draaien op feestje van me maat,en dat was echt ni droog of plat

en als je een echte tip wil hebben,als je tenminste wil masteren

is plugin isotope,opgepast is een ram vretertje,maar dat is software,maar geeft goeie corelation mogeliujkheden,is ook puur om te masteren,nu hoe dan ook 2 in 1 rack zou veel ddr400 ram opeisen

nu ,khoop dat je verder geholpen bent,en als je wil weten wat corelation is,dan heb ik et ergens hier op dit forum in tracks al geschreven

greetz

Origineel geplaatst door c'est-qui
ja soory hoor ik ben gewoon spontaan met me comments,wat ik denk schrijf ik

en nujttige tips,ja open staan voor comments,

als ik zeg dat et kinderachtig klinkt,wil dit zeggen droge sound,plat stomme melodie

is gewoon meschien smaakverschilll ofwat,maar methalheads is komen draaien op feestje van me maat,en dat was echt ni droog of plat

en als je een echte tip wil hebben,als je tenminste wil masteren

is plugin isotope,opgepast is een ram vretertje,maar dat is software,maar geeft goeie corelation mogeliujkheden,is ook puur om te masteren,nu hoe dan ook 2 in 1 rack zou veel ddr400 ram opeisen

nu ,khoop dat je verder geholpen bent,en als je wil weten wat corelation is,dan heb ik et ergens hier op dit forum in tracks al geschreven

greetz

Ik weet wat jij met corelation bedoeld (btw metalheadz is een label en geen dj !!!) Ik las in een andere thread wat jij met corelation bedoeld...maar dat is een effect wat ik niet prettig vind......ik hoorde het in een nr van jezelf wat je hier op het forum heb gepost van jezelf en ik vind het niet mooi.
Maareh ik ben 9 jaar met dnb bezig als dj en producer......en ik probeer dus binnenkort ook deze track uit op de dansvloer.....maar dan inderdaad gemastered...maar dat doe ik liever met iemand samen die de juiste spullen (monitors, ervaring etc etc. heeft). Maar alsnog bedankt met je feedback :). Wat voor monitors gebruik je eigenlijk ?

Het is niet mijn stijl, maar de track luistert lekker.
Ik zou idd iets aan de bassline doen. Ik vind m ook iets te hard staan. Misschien een subbass van een simpele sinus eronder zetten, die meeloopt met het accoorden schema, maar anders is dan de 1e bassline.
En misschien iets meer zestiende noten in de hihats gebruiken.
Verder niks op te merken aan de track.

Suc6! :okdan:

@ c'est qui:

Als je niks zinnigs te melden hebt, post dan niks. Ik vind je reacties nogal "overbluffend" of "opschepperig".
De topicstarter heeft volgens mij niet gezegd dat ie mastering plugins zoekt. Masteren is een vak op zich, wat je niet ff zomaar flikt met een paar goede plugins. Ik heb zelf het idee dat je met masteren uitmixen/afmixen bedoeld.

:gaap:

Hoi, ik vindt het een lekker trackje, maar er mag van mij ook wel wat aan die basslijn gesleuteld worden.
Een sub bas eronder zou goed werken.

Wat vaak goed werkt is een midrange klank met een (sub)bas eronder en of veel layeren met de baslijn.

Suc6 :D

Klinkt lekker, zeker wel drum'n bass style. Bassline vindt ik opzich wel goed, mag in drum'n bass juist wel langdurig eentonig zijn...kan hem wel op gegeven moment meer uitwerken....zou nog een 2e synth(melodie) geluid bijvoegen in 16e feel...geeft meestal snelheid en "haaks op ritme
gevoel".In de 'midi' drum track zou ik de snare meer in de Dr&B feel spelen(luister naar de drum Sample die je gebruikt heb)
Het nummer heeft absoluut wel drum&B. feel in zich......kwestie van nummer verder uitwerken en perfectioneren.... komt 't absoluut goed!
Boem----tjak--------boem-tjak----Boem----tjak---

die hoge synth-leads gaan hem niet worden. te happy, te clean en te droog
die beat is wel leuk, maar die sample heb ik al te vaak gehoord..
je moet nog wat gekker gaan in je breaks denk ik

baslijn en vocaltje zijn wel OK (die baslijn die rond de 2 min. zit vind ik
overigens beter dan die opgeknipte versie)

Origineel geplaatst door trigg
baslijn en vocaltje zijn wel OK (die baslijn die rond de 2 min. zit vind ik
overigens beter dan die opgeknipte versie)

Vocaltje ben ik zelf en de 1ste bassline is niet opgeknipt maar er zitten 2 zelf oscillerende lfo's van mn supernova op ;)
Synth lijnen ben ik ook nog niet uit.

ik vind 'm best dope en dat kinderachtige vind ik juist wel geinig. ik vind 'm echter niet zo stevig maar da's dus een kwestie van smaak en wat je gewend bent. ik zou alleen ff de beat wat dynamischer/ritmischer maken. ik hoopte dat er een soort van groovende "call and response"werking tussen de beat en de bas kwam maar die kwam dus niet.

ff een fragmentje dillinja waar hetgeen ik hierboven beschreef voor een drum'n'bass freak wel duidelijk moet worden (is wel mono gemaakt)

Attachments

• untitled 2.mp3
    84,7 KB · Bekeken: 62
mmm tja ...dillinja...sommige dingen van em heb ik op vinyl en vind ik vet...en sommige dingen vind ik ruk....simpelweg omdat hij
alle frequenties molt met zijn bass en drum sounds. Het mooie van cybotron (zijn album van een aantal jaren terug) vond ik bij elk track de intro's,
zodra de beats erin kwamen met de bass haakte ik af...simpelweg omdat het gewoon na verloop van tijd storend is.

Ik heb pas zijn remix van fresh & adam f gekocht "when the sun goes down" en daar past hij het met mate toe, en dan is het wel te pruimen.
Maareh thnx voor luisteren enneh kom binnenkort eens op een maandelijks feestje van ons langs als je zin hebt:

0101voor.jpg

0101achter.gif

yup dillinja is d'n killerbaszmeester. soms inderdaad iets te....in de effenaar(eindhoven) zijn ook altijd loike feestjes"red zone" , heb ik ooit nog photek mogen aanschouwen.sjeuzuskristus, toen konden ze me opvegen, daar moet je een keer gaan draaien...geheid succes. effenaarvolk stuitert toch wel.:mega:

Back