[DIY] voice box in elkaar knutselen?

Arv

Robot
http://www.blamepro.com/talkboxG.htm

Ik ben benieuwd of er hier lui zijn die wel is zo een ding in elkaar hebben gezet, en wat hun bevindingen zijn. Volgens mij kan je namelijk behalve een gitaar, net zo makkelijk een synth er doorheen gooien. Volgens mij is dat een beetje het effect wat bv Herbie Hancock gebruikte bij "rockit"

Ik heb niet mijn eigen Talkbox gemaakt, maar ik heb wel een talkbox staan.

Je kan er idd vanalles doorheel gooien. Synth, drums, zang noem maar op.

Als je dit ding gaat maken, houd er dan wel rekening mee dat je nog een versterker nodig hebt om het ding aan te sturen. Dit is ook het geval met talkboxen die je in de winkel koopt. Althans, de meeste.
Electro Harmonix heeft 3 modellen op de markt gebracht en 1 daarvan heeft een ingebouwde versteker. De andere 2 en de Dunlop/Heil Sound hebben een versterker nodig...de rest van de talkboxen die de wereld rijk is ken ik niet.

cool!

Ik heb nog een bass amp staan, zou dat ook goed werken als amp?

Zo een kopen is natuurlijk nog beter, maar de prijzen zijn niet lullig

De Danelectro "Free Speech" is ook inline (geen versterker nodig)
Talkboxes zijn cool :L

Ik heb net zo'n Free Speech gescoord in amerika, ff afwachten totdat ik 'm in huis heb. Het schijnt niet 's werelds beste talkbox te zijn, maar het leek me wel leuk om eens mee te experimenteren...

Origineel geplaatst door Soundtrooper
De Danelectro "Free Speech" is ook inline (geen versterker nodig)
Talkboxes zijn cool :L

Ik heb net zo'n Free Speech gescoord in amerika, ff afwachten totdat ik 'm in huis heb. Het schijnt niet 's werelds beste talkbox te zijn, maar het leek me wel leuk om eens mee te experimenteren...

Eigenlijk zijn ze allemaal het zelfde,de bekenste en meestgebruikte is de heil dunlop. tenminste als je wilt trouthmannen.
1 ding is zeker,pas op voor je tanden,er gaan nogal wat trillingen door de slang,(formaat tuinslang)
Deze kun je plaatsen voor een goed effect tussen je wang en kiezen,heb je vullingen dan moet je in de gaten houden dat er een kans bestaat dat je ze binnenkort niet meer hebt:D

Zorg ook voor een goede gitaar pre amp,anders heb je bij de meeste er nog niets aan

Back