Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Digimod
( Als je in al die Protools rel draden gaat kijken dan zie je gewoon een patroon van bepaalde mensen waaronder jij die bij hoog en laag beweert dat PT altijd en overal beter is en de rest voor sukkels is. )

Als het om audio gaat wel.

Als het om midi gaat is cubase weer beter en ik hoop dat ze nu samen met
yamaha iets kunnen doen aan het audio gedeelte van Cubase misschien
krijgt Digidesign er dan een concurrent bij..

Ik begrijp er echt niets van.
Wat is er dan beter met de audio in protools???

Ooit een vergelijkend audio warenonderzoek gedaan met een hd systeem en nuendo op 24/44,1/96 Khz?
Ik denk zelf dat je dit nog nooit gedaan hebt. Ik wel en het verschil zit hem in het feit dat protools nog steeds dat afgeplatte soundje heeft en nuendo niet. Mijn voorkeur gaat persoonlijk uit naar een wat analoger karakter en dan valt het op dat nuendo prettiger in het gehoor ligt dan protools HD.

Het zijn geen reusachtige verschillen maar wel aanwezig.

De audio workflow in Pro Tools vindt ik net iets beter dan in andere. Ook had ik ff problemen toen ik van Pro Tools naar Steinberg ging. Ik kon er niet meer met werken. Toen ik eerder van Steinberg naar Pro Tools ging, was er echter geen probleem..
En het MIDI gedeelte in Pro Tools heeft ook zeker zn charmes. Het is direct, no nonsense. Weet je.. Voor sommigen (voor mij, toen) was dit beter..
Pro Tools vs Nuendo is toch wel eerder subjectief. De 001 daarentegen is gewoon bagger, daar kan niemand onderuit.

Origineel geplaatst door Toon
Vertel ons dan wat we missen op audio vlak.

hier een paar :D

-sidechaining is bv. behoorlijk omslachtig bij Steinberg
-je kan intern geen effekt bus naar een andere bus routen

Ik denk wel dat ik digimod begrijp. We zijn tenslotte allemaal betweters8)

We hebben ruim 10 jaar met protools gewerkt. Van een harddiskrecording systeem die 4sporen aankon met een waarde van 40.000,- gulden, later geupdate naar een tdm systeem, toen weer een 24bit systeem en later weer naar een mix systeem. Totale kosten waren ongeveer 100.000,- (Met plugins gelukkig er nog bij)

In die hele tussentijd waren er nog geen andere systemen die realtime konden processen, realtime digitaal naar analoog en viceversa door externe aparatuur heen konden. Wel met latency overigens.
We waren al behoorlijk verwend en eerlijk gezegd vond ik steinberg ook maar niks. Laat staan onbekendere merken.

Gelukkig heb ik een vrij groot netwerk van mensen om me heen en daar luister ik vaak naar.
Wel eerst zien dan geloven. Een aantal bekende jongens hadden het al over de voordelen van nuendo t.o.v. protools maar omdat ik een vrij groot tdm systeem had met genoeg rekenkracht vond ik het niet nodig daar tijd aan te besteden.
Totdat we een aantal groete surround klussen kregen. Toen hebben we speciaal daarvoor nuendo gekocht voor in de mastering.

Tot mijn stomme verbazing was het een heel flexibel systeem en viel vooral de geluidskwaliteit ervan op.

Later heb ik het nuendo systeem in de studio neergezet en heb toen wat testen gedaan met logic en protools draaiend op onze tdm kaarten van digidesign. Dat was een hoorbaar dramatisch groot verschil. Echt, ik voelde me gewoonweg belazerd. Ik had al geen zin om voor de zoveelste keer te upgraden met een prijskaartje van ruim 10,000,* euro .

Vooral toen ik een hd systeem ging vergelijken met nuendo wist ik dat voor mij de tijd van digidesign voorbij was.
Het enige wat ik miste was de mogelijkheid van het inserten vasn een analoog aparaat.

Nu is dat opgelost met cubase sx3 en binnenkort met nuendo3.

Het is waanzinnig maar er is geen milimeter verschil te horen als ik een anaolge teletronix er door heen insert.

Het native tijdperk is wat mij betreft nu echt aangebroken en met dsp kaarten van uad en tc (ik heb ze alle 2) zijn nuendo3 en cubase sx3 de grootste concurrent van digidesign geworden. Sterker nog protools is echt achterhaalde software geworden. Zodra hun klanten verder gaan kijken dan hun neus lang is en alweer de volgende upgrade van een slordige 10,000 euro eraan komt denk ik dat deze boys serieus gaan overwegen over te stappen.

Soms denk ik dat digimod in de war is met nintendo8)

Als Steinberg een concurrent van digidesign is waarom gaan ze dan samen met yamaha omdat het zo goed gaat met steinberg zeker.
Misschien maakt yamaha een heel andere audio gedeelte voor Cubase want slechter kunnen ze
het niet maken.

Als Steinberg een concurrent van digidesign is waarom gaan ze dan samen met yamaha omdat het zo goed gaat met steinberg zeker.
Misschien maakt yamaha een heel andere audio gedeelte voor Cubase want slechter kunnen ze
niet maken.

Kerel kom nu toch eens met iets deftigs op de proppen. Waarom neemt Avid m-audio over, omdat het super goed gaat met digidesign zeker?

Kerel kom nu toch eens met iets deftigs op de proppen. Waarom neemt Avid m-audio over, omdat het super goed gaat met digidesign zeker?

leer maar eens je huiswerk goed dan mag je terug komen..:geslaagd:

Je bent gewoon zielig gast, niet te geloven.

We hebben trouwens nog steeds niet van jou gehoord waarom de audio engine van Steinberg zo slecht zou zijn? Wie moet er dan z'n huiswerk doen :confused:

jajajajaja..........dat weten we nu zo langzamerhand wel. Iedereen heeft nu wel z'n huiswerk gedaan en nu is het wachten op jou want je geeft gewoonweg geen antwoord op vragen.

Mischien zou je ook kunnen overwegen om "het gezichtsverlies" wat je blijkbaar denkt te krijgen, te laten voor wat het is en op een volwassen manier met het huiswerkklasje mee te doen.

Of zit je mee te blowen met pete van de futurestore8)

We hebben trouwens nog steeds niet van jou gehoord waarom de audio engine van Steinberg zo slecht zou zijn? Wie moet er dan z'n huiswerk doen :confused:

Ik snap dat je ook leuk uit de hoek wilt komen maar als je niet
weet hoe digidesign en avid en m-audio in elkaar zit als bedrijf begin
er dan niet over dat bedoel ik met je huiswerk beter leren

Idd. Je zou bijna nog een enquete starten, Errol of Digimod ?

Mijn vote gaat naar ... (het begint met een E..) 8)

@Digi...

Waarom onderbouw je nou niet eens gewoon wat je zegt.. waarom nou niet... waarom..??

Ik voel een slotje aankomen...=(

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back