Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien reverse taktiek?

Wie durft hier te beweren dat SX3 (met midex), UAD-1 en Fireface 800 geen goede combinatie is waar in een professionele omgeving goed mee te werken valt?
Uiteraard met argumenten onderbouwd graag.

Zat net voor de lol even de specs tussen de digi002 en de Fireface800 te checken.
Als je het mag geloven dan verslaat die fireface die digi002 met de broek naar beneden nog.
Dynamic range en total harmonic distortion voor de Fireface zijn behoorlijk indrukwekkend te noemen. Zeker als je het vergelijkt met de bijv Multiface. Eerder een direct aanval op die Apogee.

Voor de sceptici:
http://www.digidesign.com/products/digi002/
http://www.rme-audio.com/english/firewire/ff800.htm#TECHNICAL

Nu geloof ik dit soort specs ook niet altijd maar het zou er dus op neer komen dat de RME gedetailleerder en dynamischer zou moeten klinken. Ik zou het wel eens willen horen dan.
Maar dan vind ik het ook niet gek dat die Fireface een stuk duurder is dan bijv de multiface. Dat ding hebben ze gewoon heel sterk verbeterd qua geluidskwaliteit.

Origineel geplaatst door fuse
Misschien reverse taktiek?

Wie durft hier te beweren dat SX3 (met midex), UAD-1 en Fireface 800 geen goede combinatie is waar in een professionele omgeving goed mee te werken valt?
Uiteraard met argumenten onderbouwd graag.

Zat net voor de lol even de specs tussen de digi002 en de Fireface800 te checken.
Als je het mag geloven dan verslaat die fireface die digi002 met de broek naar beneden nog.
Dynamic range en total harmonic distortion voor de Fireface zijn behoorlijk indrukwekkend te noemen. Zeker als je het vergelijkt met de bijv Multiface. Eerder een direct aanval op die Apogee.

Voor de sceptici:
http://www.digidesign.com/products/digi002/
http://www.rme-audio.com/english/firewire/ff800.htm#TECHNICAL

Nu geloof ik dit soort specs ook niet altijd maar het zou er dus op neer komen dat de RME gedetailleerder en dynamischer zou moeten klinken. Ik zou het wel eens willen horen dan.
Maar dan vind ik het ook niet gek dat die Fireface een stuk duurder is dan bijv de multiface. Dat ding hebben ze gewoon heel sterk verbeterd qua geluidskwaliteit.

UAD-1... 999.00 EUR
Fireface 800... 1333.00 EUR
Cubase SX... 735.00 EUR
Midex... 399.00 EUR
BEHRINGER BCF 2000... 235.00 EUR

Totaal 3701.00 EUR

redelijke prijs ?

:confused:

Vergelijk je dit met de Digi 002 , plus dat je nog 400 Euro terug
kunt krijgen voor de 001 dan is voor mij de keuze simpel...

Sound on sound

Components from different places may not always work perfectly together,
and one big advantage for 002 is that all of it comes from Digidesign.

Origineel geplaatst door Digimod
( Echter met programma's als cubase sx3 en een rme kaart heb je relatief gezien een goedkoper systeem dan dat van digidesign. En je krijgt meer waar voor je geld uiteindelijk. )

Dat is nogal logies omdat Steinberg totaal geen kosten maakt voor
het ontwikkelen van een Systeem omdat dit Digidesign al voor hun heeft gedaan.
Het is gewoon een kwestie van kopiëren wat Steinberg doet dat is in principe niet erg
maar helaas heeft Steinberg een slechte kopieermachine en zit het niet helemaal goed in elkaar.

Dit is niet nieuw om ideeën te stelen van andere fabrikanten zo heeft Microsoft dit
ook gedaan om dingen te stelen van Apple en Apple weer op zijn buurt van Xerox
wat betreft de GUI.

Het verschil is echter dat Apple en Microsoft een bedrage hebben geleverd
om het systeem te vernieuwen en te verbeteren maar Steinberg doet dit niet.
Ze wachten net zolang dat Digidesign met iets nieuws komt en kopiëren het
gewoon over ,ze denken ook bij Steinberg liever goed gekopieerd dan slecht bedacht.

Picasso, Slechte kunstenaars kopieren. Goede kunstenaars stelen.

Ik hoeft toch niet vertellen wie hier de slechte kunstenaars is.. :geslaagd:

Ik ben echt oprecht nieuwsgierig wat je nou bedoeld met het "kopieeren"

Ik zag trouwens dat je refereerde aan future music in utrecht maar je weet toch zelf ook wel dat die "uit principe" niets met pc's te maken willen hebben.
Ze vinden de pc tenopzichte van een mac niet stabiel maar dat is klinklare nonsens.
Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers.

Nogmaals, de tijd dat realtime processing alleen bij tdm systemen voorkwam is allang voorbij.
En digidesign is eigenlijk vanaf het HD systeem (2jaar geleden?) een beetje fatsoenlijk gaan klinken.
Dat is toch schandalig als je naar de prijs kijkt?

UAD-1... 999.00 EUR
Cubase SX... 735.00 EUR
Midex... 399.00 EUR

Totaal 3701.00 EUR

redelijke prijs ?

Vergelijk je dit met de Digi 002 , plus dat je nog 400 Euro terug
kunt krijgen voor de 001 dan is voor mij de keuze simpel...

Sound on sound

Components from different places may not always work perfectly together,
and one big advantage for 002 is that all of it comes from Digidesign.

En waar dient de behringen voor, eerlijk gezegd ben ik niet gecharmeerd van Behringen.
En deze prijzen zijn dan natuurlijk nog bruto.

Origineel geplaatst door linda
En waar dient de behringen voor, eerlijk gezegd ben ik niet gecharmeerd van Behringen.
En deze prijzen zijn dan natuurlijk nog bruto.

Ik neem aan dat je niet de faders met de muis wil bewegen maar
met een controller ik heb maar de
http://www.behringer.com/BCF2000/BCF2000_medium.jpg als voorbeeld genomen
maar deze is vrij eenvoudig als je het vergelijkt met de Digi 002..
http://www.harmony-central.com/Newp/2002/Digi-002.jpg

De prijzen zijn Inc btw en komen van http://www.netzmarkt.de/thomann/

Origineel geplaatst door Errol
Ik ben echt oprecht nieuwsgierig wat je nou bedoeld met het "kopieeren"

Ik zag trouwens dat je refereerde aan future music in utrecht maar je weet toch zelf ook wel dat die "uit principe" niets met pc's te maken willen hebben.
Ze vinden de pc tenopzichte van een mac niet stabiel maar dat is klinklare nonsens.
Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers.

Nogmaals, de tijd dat realtime processing alleen bij tdm systemen voorkwam is allang voorbij.
En digidesign is eigenlijk vanaf het HD systeem (2jaar geleden?) een beetje fatsoenlijk gaan klinken.
Dat is toch schandalig als je naar de prijs kijkt?

De bal en niet de man.

Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers

Eerst Fuse en nu jij..

Even bij de les blijven Errol :geslaagd:

Ja ik gebruik gewoon mijn muis.
En dat heeft tot nu toe ( In DIGI001) altijd goed gewerkt.

Met 2 schermen heb ik mijn mengtafel constant staan, dus maakt niks uit.
Misschien ff wennen voor iemand die het niet doet.

( Ik zag trouwens dat je refereerde aan future music in utrecht maar je weet toch zelf ook wel dat die "uit principe" niets met pc's te maken willen hebben.)

Maar dat wil niet zeggen dat ze geen demonstratie willen geven omdat je
een PC gebruiker bent.

Was de future music heet nu http://www.futurestore.nl/

.
De bal en niet de man.

Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers

Eerst Fuse en nu jij..

Even bij de les blijven Errol :geslaagd:

Maar geef nou eens uitleg of zat je even in pest-mode8) tijdens het schrijven van dat stukkie?
Vind ik ook niet erg hoor.

Toch ben ik blij dat ik niet de enige ben die zo zit te zeiken over het geluid van het vroegere protools mixsysteem.
Engineers als George Massenburg, Bob Katz werden er ook gek van. Maar ja die snappen er ook geen bal van;)

( Ik zag trouwens dat je refereerde aan future music in utrecht maar je weet toch zelf ook wel dat die "uit principe" niets met pc's te maken willen hebben.)

Maar dat wil niet zeggen dat ze geen demonstratie willen geven omdat je
een PC gebruiker bent.

Was de future music heet nu http://www.futurestore.nl/

Dat weet ik wel maar ondertussen proberen ze je wel hun eenzijdige kennis aan je op te dringen.
Ik heb liever goede raad van iemand die uiteindelijk beide systemen goed kent en daardoor de voor en de nadelen van elk systeem kan uitleggen. Volgens mij heb je daar dan toch veel meer aan ipv dat je op het verkeerde been wordt gezet.

Dan nog de verzameling 700 euro duurder dan de Digi002 factory versie.

Als je alle voors en tegens af gaan strepen dan kan het nog steeds aantrekkelijker zijn om voor de duurste optie te gaan. Grootste pluspunt vind ik zelf wel de geluidsinterface. Maar er komt dus nog meer bij. Kweenie wat Linda allemaal heeft lopen uitzoeken.

De lol met softsamplers moet nog beginnen trouwens. Heb zelf de voorkeur voor NI Kontakt. Klinkt goed, werkt prettig en slikt zo'n beetje alle samples. Dan worden knoppen en schuifen wel prettiger trouwens. Om van samplelibraries maar te zwijgen.

Toch nog Autotune nodig? Voor als de zangers effe niet bij stem zijn? Of Melodyne om hele koren bij elkaar te klikken?

Origineel geplaatst door Errol
Dat weet ik wel maar ondertussen proberen ze je wel hun eenzijdige kennis aan je op te dringen.
Ik heb liever goede raad van iemand die uiteindelijk beide systemen goed kent en daardoor de voor en de nadelen van elk systeem kan uitleggen. Volgens mij heb je daar dan toch veel meer aan ipv dat je op het verkeerde been wordt gezet.

Heb een Digidesign SampleCell II voor de PC ik kwam er niet uit met het instaleren
van deze kaart maar ze hebben me gewoon geholpen geen probleem.

Kom er al meer dan 10 jaar zelfs toen de naam nog Havik was , wat me meteen opviel was
hoe professioneel ze werken en de kennis die ze toen en nu nog steeds hebben
en dat kom je niet vaak tegen.

Origineel geplaatst door fuse
Dan nog de verzameling 700 euro duurder dan de Digi002 factory versie.

Als je alle voors en tegens af gaan strepen dan kan het nog steeds aantrekkelijker zijn om voor de duurste optie te gaan. Grootste pluspunt vind ik zelf wel de geluidsinterface. Maar er komt dus nog meer bij. Kweenie wat Linda allemaal heeft lopen uitzoeken.

De lol met softsamplers moet nog beginnen trouwens. Heb zelf de voorkeur voor NI Kontakt. Klinkt goed, werkt prettig en slikt zo'n beetje alle samples. Dan worden knoppen en schuifen wel prettiger trouwens. Om van samplelibraries maar te zwijgen.

Toch nog Autotune nodig? Voor als de zangers effe niet bij stem zijn? Of Melodyne om hele koren bij elkaar te klikken?.

Nee autotune of Melodyne hoeft allemaal niet, niet bij stem, dan niet zingen.
Melodyne heb ik hier maar vind het een.........T programma.
Maar wat ik wel mis in Digi001 is CHORUS.

Vroeger had ik deze van de SPX90, en toch wel onmisbaar vind ik.
Wat ik vroeger ook deed als een koortje net te hoog was, de hoge piepstemmetjes, zette ik mijn adat -1, zo was de toonsoort toch goed, en werd er vaak nog mooier van.

Dit kon ik in digi ook wel, maar was niet meer om aan te horen.
Ben benieuwd of dit in SX3 wel kan, transponeren-1 i audio, inzingen, en weer op normale stand

Ik ga eerst beginnen met de RME, en de UAD, wat samples betreft , ben ik nog niet uit, deze zal ik moeten gaan beluisteren. Maar daar geld voor mij ook weer, beter 1 goede dure vette, dan 10 slechte, waar een paar mooie geluiden inzitten.

UAD-1... 999.00 EUR
Cubase SX... 735.00 EUR
Midex... 399.00 EUR

Totaal 3701.00 EUR

redelijke prijs ?

Ja maar, je vergeet dat je bij de uad gelijk de goede plugs erbij krijg (met de dsp kaart). Dus hoef je ze niet meer te kopen (de extra natuuk wel).
En Midex is de betere midi interface voor sx. Digidesign heeft ook wel een midiinterface, maar niet voor een snelere werking met dat bepaalde soft zoals amt8 of midex.

Origineel geplaatst door Nouveau
Ja maar, je vergeet dat je bij de uad gelijk de goede plugs erbij krijg (met de dsp kaart). Dus hoef je ze niet meer te kopen (de extra natuuk wel).
En Midex is de betere midi interface voor sx. Digidesign heeft ook wel een midiinterface, maar niet voor een snelere werking met dat bepaalde soft zoals amt8 of midex.

Waarom een uad 1 ? ik denk dat je met de TC Finialize Lexicon pcm 91-Lexicon mpx1
al behoorlijk wat is huis hebt en dan is de uad 1 dubbel op.

Heb een Digidesign SampleCell II voor de PC ik kwam er niet uit met het instaleren
van deze kaart maar ze hebben me gewoon geholpen geen probleem.

Kom er al meer dan 10 jaar zelfs toen de naam nog Havik was , wat me meteen opviel was
hoe professioneel ze werken en de kennis die ze toen en nu nog steeds hebben
en dat kom je niet vaak tegen.

Ik had helaas nogal hele slechte ervaringen met een zekere daniel (dacht ik).
Helaas voor mij waren ze toendertijd niet zo professioneel met hun service.
Later hoorde ik dat ik niet de enige was die problemen had met deze man.

Pete vind ik wel aardig maar het blijft een blowertje en daardoor is het moeilijk om op een vraag een goed antwoord te krijgen. Eigenlijk vond ik de laatste demonstratie die we hadden over dvd authoring behoorlijk rommelig.
We hebben het toendertijd gefilmd om bepaalde dingen later nog te kunnen bekijken en toen viel het ons nog meer op dat het redelijk tot zeer vaag werd uitgelegd.

Maar maakt niet uit, het komt er op neer dat het geen winkel voor mij is en voor een ander wel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back