Taxatie apparatuur

demian

Ojee
Weet iemand hoe ik aan een bewijs kan komen wat een vintage apparaat waard moet zijn op dit moment als het in nieuwstaat zou zijn?

Het gaat om een Wersi Matic CX1 die ik via TPG verzonden heb en die tijdens transport beschadigd is geraakt.

TPG wil een kopie van een verkoopfactuur van mij hebben die ik natuurlijk niet heb omdat ik het apparaat 2e hands heb aangeschaft.

Enige wat ik weet is dat voor transport de Wersi in near-mint-conditie was compleet met bijbehorende lederen tas en na transport half uit elkaar lag en dat terwijl ik een behoorlijk degelijke verpakking had gemaakt. (kist van spaanplaat met schroeven dicht gemaakt)

Hoe bepaal ik de waarde van dit apparaat en hoe overleg ik dat naar TPG?

het gaat om deze dus : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=36302&highlight=wersi

Zo das jnap lullig.

Misschien dat je een link van de desbertefende pb / mail geven (of uitprinten) waar in de onderhandelingen in staan van de verkoop en dat aan hun laten zien.

Ik zou het anders ook niet weten, sucses er mee iig.

Je zou de foto's als bewijsmateriaal mee kunnen sturen van de staat waarin hij was voor het versturen.

Ik zie hem niet staan op prepal.com. Misschien staat er op een andere site een beschrijving ofzo als referentie.

Dit is een verzekeringstechnische vraag.

De waarde van een object, welk niet erg courant is, zoals auto's, b.v., moet altijd vooraf bepaald worden, indien er geen reële bewijzen zijn van de waarde op het moment van het incident. Voor een taxatie ben je eigenlijk te laat. Verwijzingen naar andere transacties worden meestal niet aanvaard. In het gunstigste geval zal de verzekeringsmaatschappij een soort gemiddelde aanbieden. Hou er echter rekening mee dat een verzekeringsmaatschappij z'n geld liever bij de aandeelhouders laat! Verder zal het vervoersbedrijf ook wel de verzekeringsagent zijn... In jouw geval zou ik iedere schikking accepteren... :(

Verpakking van zulke objecten doe je het beste in een geschroefd, houten krat, opgevuld met zakken pitten. Het object zelf ligt los tussen de zakjes. Alle schokken worden zodoende opgevangen. Verstevigen van het krat met metaalbanden is aan te raden. Men gooit letterlijk met alles!

Wout

PS gebruik nooit spaanplaat, want dat verzwaart de hele vracht en maakt de kans op gooi- en smijtwerk alleen maar groter, terwijl spaanplaat zo zwak is als een zeepbel... Gebruik gewoon een doos, waaromheen een ongeschaafd houten krat zit. En vergeet de pittenzakjes niet :)

Laatst gewijzigd:
Iets anders, ook met betrekking tot dit onderwerp...

Waarom vraagt men nooit om een aankoopbewijs bij 2e hands aankopen bij particulieren? Er is heus geen verschil tussen een kassabon of een kladje met een krabbel. Ik vraag altijd een bewijs van aankoop bij een 2e hands artikel, vooral als het waarde heeft. Straks beweert de verkoper nog dat ik het object ontvreemd heb :)

Wout

Back