Undignified - Doomed To Failure [Early Hardcore]

hardcoreslavery

Hardcore Junky
jooow mensen..... tis voor mij ff geleden dat ik op dit forum ben geweest maar t schoot me net ff te binnen dus ik dacht...laat ik meteen ff mn nieuwste creatie posten =)
Tis een track in early hardcore stijl die wel wat weg heeft van tracks released door ruffneck.
Ben benieuwd naar jullie mening hierover.

http://www.mp3.com.au/popup/popup.asp?id=93906&new=Y

bedankt

Die melodie die je met de piano doet bij de eerste break, die ken ik geloof ik al. Is dat van delerium ofzo? Anders lijkt het erop. (thunderdome 15??)

Overigens vindt ik het niet erg ruffneck style te noemen. Die piano is te happy, de 2de break zou nog kunnen maar de kick is ook weer te soft.

hmmm zou kunnen dat die melodie je bekend voor komt maar dan is dat toch echty toevallig.... ik hoor van anderen dat ie wel iets van ruffneck weg heeft.... idd vooral het 2e melodietje vind ikzelf..... kick is idd te zacht.... ga ik denk ik nog veranderen......
jah ik ga dalijk toch echt ff m'n ouwde thunderdome cd's af ghehehehe

tja.....het begint leuk...maar dan wordt het niks....jammer....
die piano is niet mooi en de melodie kabbelt maar wat voort helaas....de climax komt maar niet...
qua arrangement had je de boel een stuk spannender kunnen maken....(variatie in de melodietjes en drumloops bijv.)

qua afmixen :
de clap en snare mogen een stuk minder reverb hebben....de kick mag wel harder....
de piano had je zachter kunnen zetten (en wat op kunnen leuken met eq of fx) om het andere geluid meer uit te laten komen...
de algehele geluidskwaliteit is wel goed overigens...

veel suc6 verderzzz...

Origineel geplaatst door hardcoreslavery
hmmm zou kunnen dat die melodie je bekend voor komt maar dan is dat toch echty toevallig.... ik hoor van anderen dat ie wel iets van ruffneck weg heeft.... idd vooral het 2e melodietje vind ikzelf..... kick is idd te zacht.... ga ik denk ik nog veranderen......
jah ik ga dalijk toch echt ff m'n ouwde thunderdome cd's af ghehehehe

Ik zal anders vanavond wel ff zoeken wat ik bedoel. Misschien heb ik het mis maar ik vrees dat het er echt op lijkt.

Ben ik weer... het is (gelukkig) toch niet hetzelfde maar als je bijgevoegde wav checked begrijp je denk ik wel dat ik even dacht dat het misschien al bestond. :)

Attachments

• vergelijking.wav
    946,6 KB · Bekeken: 90
echt wel geslaagde hard-core track. alleen niet echt mn ding.

@ omc;
hmmm jah idd begrijp ik dat je m daar op vond lijken jah maar ik vond t eigelijk al een sterk verhaal ;)

@ dione;
de melodie kabbelt maar wat voort helaas....de climax komt maar niet...
hiermee bedoel je denk ik de melodie die samen met de piano komt of bedoel je de melodie erna die na de vocals komt?

Op de claps heb ik bewust veel reverb gezet.... vond t wel leuk klinken maar is mss iets TE veel idd....De reverb op de snare heb ik in mijn nieuwere versie al een stukje minder staan :)
Over het geluid v d piano was ik ook niet helemaal tevreden...ben ik mee bezig maar ik krijg m maar niet zoals ik wil.
EQ is zowiezo niet mijn sterkste punt
In ieder geval bedankt voor de nuttige informatie. :halleluja

Het ging er mij uiteindelijk om om de typisch early hardcore sound na te maken en dat is in mijn ogen best aardig gelukt dacht ikzelf. :bekdicht:

Die sound vanaf 2:52 heeft wel een beetje weg van Ruffneck.. Daar mist alleen nog een hoop.

Die kick zou ik ook wat harder zetten en die piano iets minder hard.

Ik vind hem wel leuk om naar te luisteren.

Die sound vanaf 2:52 heeft wel een beetje weg van Ruffneck.. Daar mist alleen nog een hoop

jah dat vind ik ook..... hij klinkt daar te leeg naar mijn zin...... heb je misschien ook een goed idee wat ik daar aan kan doen want ik weet het niet. bedankt voor je review trouwens ;)

Misschien een paar keer een kick en cymbal voor dat de kick er defenitief erin gaat.
Iets zoeken wat het zo opzwepend maakt.

Ik heb niet zoveel verstand van hardcore, misschien iemand anders.

hmmmmm ik zal eens wat proberen te fixen jah ;)

De link is ff down voor een aantal dagen :(

kheb een aantal aanpassingen gedaan zoals betere compressie op de kick en meer FX op de pianolijn en nog wat kleine veranderingen.....

Back online :)

khoop dat er nog iemand iets wil zeggen op de vernieuwde versie

niemand?:confused:

ik vind hem beter dan de vorige :)

:)

iemand anders nog?????

(laatste poging om topic van z'n ondergang te redden :P)

Back