midi controller n00b

Shakeel

Ingeburgerd
Yo dudes ik werk nu al een tijdje met cubase SX en het '' muisklikken '' begint me nu aardig te irriteren.. Daarom wou ik een midi controller aanschaffen.

Mijn vraag is welke midi controller is goed om icm met cubase sx te gebruiken?

Ik heb op dit moment deze midi controller op het oog : http://www.maudio.co.uk/products/en_gb/MK449C-main.html is dit beetje een goeie of hebben jullie betere suggesties? ( men budget ligt tussen de 200 en 250 € )

En dan nog een vraagje in feite als ik de midi controller in men usb steek kan ik em gewoon gebruiken? of was die usb nou alleen voor de ''powering'' ?

En dan de laatste vraag: Keyboard spelen lijkt me ook gaaf, maar ik heb ook een midi controller nodig zijn er toevallig keyboards die zowel als stand alone keyboard kunnen werken en ook nog eens als midi controller kunnen fungeren?

sorry voor de overkill aan vragen :D

Thanks in advance,

Shakeel :maffia:

hmmm met die MK-449C heb je al een fijne controller....
maar ik zou zelf voor de grotere broer gaan.. bijv. de MK-461C dus min. 61 keys....
er zijn controllers met 71 en ook met 88 toetsen.. maar of die in je budget liggen...

kijk es bijv. bij www.feedback.nl

succes

wees misschien iets specifieker in wat je noden zijn...

wat wil je graag hebben qua controllers? buttons? sliders? rotary knobs? ...
hoeveel octaven wil je qua keyboard? eventueel gewogen?
etc...

:mega:

hmm.. ik heb een Doepfer Pocket Control, vorig jaar gekocht en bijna nooit gebruikt (momenteel doe ik alles met den muis)... (Al is ie wel mooi.)

Origineel geplaatst door music_lover
hmm.. ik heb een Doepfer Pocket Control, vorig jaar gekocht en bijna nooit gebruikt (momenteel doe ik alles met den muis)... (Al is ie wel mooi.)

goeiemorgen music lover.
dames en heren, 4:11u nacht van maandag op dinsdag: music lovers eerste post:)

He dudes thanks voor de reacties.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet waar al die sliders, faders etc. enzo voor zijn.. Pitch wheel vind ik wel gaaf. Ik ga de midicontroller waarschijnlijk alleen gebruiken om drums mee te maken, piano / strings stukken en bass. 49 toetsen leek mij persoonlijk eigenlijk al genoeg.. maar ik heb er geen ervaring mee misschien kom ik er later opeens achter dat ik meer toetsen nodig heb..

Re: midi controller n00b

Origineel geplaatst door Shakeel
Yo dudes ik werk nu al een tijdje met cubase SX en het '' muisklikken '' begint me nu aardig te irriteren.. Daarom wou ik een midi controller aanschaffen.

Mijn vraag is welke midi controller is goed om icm met cubase sx te gebruiken?
Als je echt niet meer wilt muisklikken dan denk ik dat je meer hebt aan een control surface zoals een mackie control of een yamaha 01x. Hoewel je met een midi-controller ook al een eind kan komen.

En dan nog een vraagje in feite als ik de midi controller in men usb steek kan ik em gewoon gebruiken? of was die usb nou alleen voor de ''powering'' ?
Meestal voor allebei. USB maakt een MIDI-IN aan die selecteer je dan gewoon in cubase. De meeste midicontrollers halen ook hun stroom van USB.

En dan de laatste vraag: Keyboard spelen lijkt me ook gaaf, maar ik heb ook een midi controller nodig zijn er toevallig keyboards die zowel als stand alone keyboard kunnen werken en ook nog eens als midi controller kunnen fungeren?
Bijna alle synths werken ook als midi-controller. Hoeveel je eraan hebt ligt meestal aan het aantal knoppen dat erop zit. Aangezien je 'm toch alleen gaat gebruiken om stukken in te spelen zou ik je aanraden om gewoon een goedkope synth te kopen en die tevens als midi-controller te gebruiken.
Heb je meteen 2 in 1.:okdan:

Re: Re: midi controller n00b

Re: Re: midi controller n00b

Origineel geplaatst door 100%
Als je echt niet meer wilt muisklikken dan denk ik dat je meer hebt aan een control surface zoals een mackie control of een yamaha 01x. Hoewel je met een midi-controller ook al een eind kan komen.

Meestal voor allebei. USB maakt een MIDI-IN aan die selecteer je dan gewoon in cubase. De meeste midicontrollers halen ook hun stroom van USB.

Bijna alle synths werken ook als midi-controller. Hoeveel je eraan hebt ligt meestal aan het aantal knoppen dat erop zit. Aangezien je 'm toch alleen gaat gebruiken om stukken in te spelen zou ik je aanraden om gewoon een goedkope synth te kopen en die tevens als midi-controller te gebruiken.
Heb je meteen 2 in 1.:okdan:

lot of bullshit in this...

de yamaha 01X enkel als midicontroller gebruiken zou een schande zijn... en is niet te 'vergelijken' met de mackie control.... + dat alles niet binnen z'n budget ligt...
bij synths zenden zeker niet alle knoppen midi uit, dus....
koop je gewoon een lekker midi keyboard met een aantal extra controller knobs... ik denk dat mss opzich met evolution mk449 wel goed zit hoor :okdan:

hehe ok dan thanks guys ik ga ff goed orienteren, maar ik denk dat het die mk 449 wordt 8)

je kan bvb ook een evolution uc33e en een roland midikeyboard uit de pc-reeks nemen....

Back