C64 - PaperBoy Remix

creatormusic

Dr. Reason
Om vast een voorproefje te geven van me C64 - GrandMix (die over een jaar uitkomt)

DOWNLOAD: PaperBoy.mp3

Gemaakt met Reason 3 (dat mag ik toch wel zeggen he, moderators ?)

Laatst gewijzigd:
Ik vind het idee leuk, maar de uitwerking iets minder. De panning van de extra drums en de originele track liggen naar mijn smaak ook niet echt lekker in gehoor.

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik vind het idee leuk, maar de uitwerking iets minder. De panning van de extra drums en de originele track liggen naar mijn smaak ook niet echt lekker in gehoor.

Klopt. de panning is helemaal flut. Ik heb dit nummer gemaakt over me gewone hifi setje waarvan me boxen 3,5 meter verderop staan. Het ging me meer ff om de test of wave files die ik had gemaakt met een sid-player goed in reason kon plaatsen. In reason 3.0 kon ik NIX opslaan of exporteren omdat ik met een beta versie te maken had - beperkingen, dus dan wil je ook niet uren lang gaan pielen aan knopjes omdat je hem nooit nog is later kan openen. Ik heb hem uiteindelijk opgenomen met Sound Forge 7.0 door het signaal dat uit me geluidskaart komt gelijk weer terug te sturen in de inputs. Dit was het resultaat.

Ik vondt deze test zo aardig klinken dat ik dacht dat het wel leuk zou zijn deze op het synthforum te posten. Zie dit NIET als een totaal perfect afgemixt nummer ofzo.

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... remix? vind het meer het origineel maar dan met eigen drums....
ik had dan toch liever een echte remix gehoord zoals op http://remix.kwed.org/

wat is het dan? een mix? kan je me de definities geven van een remix dan?

Origineel geplaatst door creatormusic
wat is het dan? een mix? kan je me de definities geven van een remix dan?
idd... een mix van het origineel plus je eigen drumsounds... maar een echte remix wil ik het niet noemen
wat ik daar onder versta is dat je iig het grootste gedeelte vernieuwend brengt, dat is nu dus zeker niet het geval...

tja...wat is een remix ?!?!

DIT misshien ?

8o)

Als je dan toch met een C64 masterremix bezig bent, neem dan gelijk de soundtrack van Driller mee!

Ik kan hem niet openen, misschien komt het doordat ik op m'n werk zit en deze download niet toelaten.:confused:

Maar Reason 3.0.

Zijn er nog veel spectaculaire dingen erbij gekomen?

Of het intromuziekje van Moonstone (dat spel met die 4 ridders die dat land moeten veroveren dmv gevechten enz.)
er zitten echt toffe ideeen bij al die spelletjes

Ik kan hem idd niet openen.. ben wel benieuwd

Origineel geplaatst door Mexes
Maar Reason 3.0. Zijn er nog veel spectaculaire dingen erbij gekomen?

Laatst had ik hier een vette review geplaatst over Reason 3.0, maar deze werd verwijderd door een admin omdat we niet over warez mogen praten ;{ ... maar ik kan je wel zeggen dat hij erg verbeterd is. Je kan op de site kijken. (http://www.propellerheads.se)

De mastersuite is erbij gekomen, wat inhoud dan je ook in Reason nu producties kan maken die knoepertjes hard klinkej. Je kan de boel afmixen, en ook masteren. Er is een vette compressor ook bijgekomen. En met behulp van een beetje creativiteit kun je ook een vette multieband compressor maken :P. Voor mensen die Reason echt willen masteren raad ik het boek Power Tools erg aan. (oa te bestellen bij bol.com) ik heb hem zelf ook besteld en zodra ik hem binnen hebt, zal ik me bevindingen vertellen. Neem ook is een kijkje op http://www.peff.com/reason de mooiste link is dit: http://www.propellerheads.se/remote...ome/discover/index.cfm?fuseaction=discover12. Heel erg veel handige informatie voor beginnende en gevorderde. Ook veel over afmixen en masteren.

hahahhaa oke, die zal ik er vanavond nog ff opgooien

...of het muziekje van outrun, of van robocop, of van ....of van.... :D

ik heb de track weer online.
Ik zou het erg tof vinden als jullie ook aangeven welke nummers er in moeten komen. Me voorlopige tracklist:
als jullie nog iets weten wat er tussen moet hoor ik het graag.

| Paperboy
| Giana Sisters
| Commando
| Airwolf
| Archon
| Arkanoid
| Battle Island
| Battle Ships
| Blue Max
| Boulder Dash
| Donald Duck's Playgr.
| Drelbs
| Fist II - The Legend
| Robocop
| Space Harrier
| Spy vs Spy
| Wizard of Wor
| Summer Games II
| Summer Games II
| Winter Games
| Winter Games
Bomb_Jack
Dead_or_Alive
Grand_Prix_Circuit_PSID
Great_Giana_Sisters_PSID
Nightdawn_PSID
Scooby_Doo
Starforce_Nova
Supremacy
Turbo_Outrun_PSID
Wonderboy
WWF_European_Rampage_Tour

outrun
Moonstone

Ik zal eerst de .sid files om moeten zetten naar .wave, en dan wil ik van iedere track appart de sporen opnemen en knippen, zodat ik de nummers vloeiend in elkaar over kan laten lopen. Ritmes wil ik maken met Rebirth, de boel rewireren met cubase waar ook de c64 stukken dan in zitten. Ik heb nog wat te doen...

Origineel geplaatst door cangoeroes
alles van Rob Hubbard! :halleluja

Absoluut!

Kijk ook eens op remix.kwed.org; van heel erg veel C64 nummers
bestaan al meerdere remixen...

Origineel geplaatst door DJB
Absoluut!

Kijk ook eens op remix.kwed.org; van heel erg veel C64 nummers
bestaan al meerdere remixen...

Wat grappig. Alle bekende namen staan er bij.

Back