Wie helpt Bart? (met dit geluid...)

Bartology

Big member
Luister bijgevoegde attachment.....
Stukkie van Paul van Dijk....

Hoe krijg ik dat "stem-achtige....tuuduuduuduutrrrruuuduuu......" voorelkaar?
Het gaat me niet om het exacte geluid, maar om de methode. Waarmee kun je dat maken?

THNX,

Bartology

Attachments

• 12-paul_van_dyk_-_nothing_but_you(cirrus_remix)-ost-2004-djn.mp3
    355,6 KB · Bekeken: 82
of n gate, of n wave editor

met als basis een gewone zanglijn

+ hier een phaser volgens mij

als je dat precies zo kan dat t in een 16den (32sten) grid valt vind ik dat knap

Ik vind 't klinken alsof 't met een sampler is gedaan.

Door de sample in 32-sten opnieuw te starten kan je 'm op deze manier laten stotteren. Met een wave-editor kan 't ook, maar dan is 't iets lastiger 'm in de maat te laten lopen. Alleen op deze manier start de sample elke keer opnieuw. (zo doet coldcut het ook in oa. timber) Door verschillende in en out points op de sample te zetten kan je met verschillende toetsen verschillende stukken afspelen.

Met klanken die die niet opnieuw hoeven te starten (strings bv.) kan je ook een tremolo syncen aan je ritme. Met een instelling op square krijg je ook dat fijne automatische aan en uit gevoel. Handig voor dat simpele trance-gevoel :-)

Mocht je meer van de hiphop/electro-overtuiging zijn dan kan je het met de hand doen met je kill-switch op je mengtafel.

En een flanger met een autopan natuurlijk ;-)

*Na een tijdje lezen, ook maar eens iets toegevoegd aan het forum*

Volgens mij kan dit ook prima met een filter!
Je knalt een lfo op de filter(vca is wel wat directer qua volledige afkapping)(blokvorm lfo voor de kappende rechte tjakk kap vlam weer vol erop stylo)
Vervolfens sync je de lfo op verschillende maat soorten ..dat hele snelle kan niet elke lfo..je hebt dus een lfo filter nodig die een snelle flo rate kan prudjuicuh. De filterfactory welke ik zelf ook heb is hier prima voor te gebruiken..
Volgens mij kan je zoiets trouwens ook goed doen door gewoon ff de vocal te rexen en vervolgens de slices pcies zo te plaatsen en te gebruiken hoe jij dat lekker vindt via midi!

Gr,

Chris

Ik kan het zelfde ongeveer maken met de miditriggergate-plugin.

Dit is een gratis plugins die je als insertie-effect op een audio kanaal zet.

Deze plugin zat gratis bij een van de laatste 3 edities van interface, weet zo niet welke
...is zeker de moeite waard om te checken... (zekerste weten dat je 'm gaat gebruiken dan ;))

:okdan:

als je m niet kan vinden of er niet aan kan komen pb dan ff ofzo...dan zet ik m ff op mijn server :)

een lfo is niet de manier om dit te doen.

als je software gebruikt met een strakke timing, dan kun je het beste controller 11 (expression) gebruiken en die snel heen en weer laten wisselen tussen 127 en 0.

door controller 11 te gebruiken kun je nog steeds het midi volume met controller 7 instellen.

-wouter.

jaja.,...controller 11 met 7 en dan ?

Begrijp hier echt geen fuck van sniff!
die midigate pluginn is denk ik perfect voor je effect.

Chris

Origineel geplaatst door xpanded stereo
jaja.,...controller 11 met 7 en dan ?

Begrijp hier echt geen fuck van sniff!
die midigate pluginn is denk ik perfect voor je effect.

Chris

[n00b alert]

hoe kun je nou serieus muziek maken zonder te begrijpen wat ik bedoel met controller 7 bijvoorbeeld..
misschien moet je je eens verdiepen in de basisconcepten van midi.

dfx MIDI Gater
kan je zo van internet halen
is handiger dan die van Cubase (VST)

zo'n heeele snelle stotter lukt daarmee trouwens niet bij mij

Origineel geplaatst door NiFF
[n00b alert]

hoe kun je nou serieus muziek maken zonder te begrijpen wat ik bedoel met controller 7 bijvoorbeeld..
misschien moet je je eens verdiepen in de basisconcepten van midi.
Hallo! Je kan ook zonder verstand van midi seriues muziek maken. Beetje kortzichtig.

Met Destroy FX DFX Bufferoverride kan je ook makkelijk dit soort stotter effecten maken. Gewoon het 'te stotteren' stukje op een aparte track plaatsen, insert fx erop, en bob's your uncle.
Je kan deze plug-in zelfs via midi bespelen (met de toetsen van je keyboard) en allerhande LFO's gebruiken voor echt geflipte (maar wel vaak gehoorde) effecten. Een absolute aanrader, PC & Mac en natuurlijk gratis :)

Origineel geplaatst door MadThijs
Hallo! Je kan ook zonder verstand van midi seriues muziek maken. Beetje kortzichtig.

Natuurlijk. Je kan bijvoorbeeld gitaar spelen, of triangel.

Maar als je electronische muziek wilt maken, en je denkt dat het niet nodig is om verstand van midi te hebben, dan krijg je topics zoals deze.

Back