Wie helpt Bart? (met dit geluid...)

Origineel geplaatst door NiFF
[n00b alert]

hoe kun je nou serieus muziek maken zonder te begrijpen wat ik bedoel met controller 7 bijvoorbeeld..
misschien moet je je eens verdiepen in de basisconcepten van midi.

:dubbel:

Deze opmerking heeft m´n hele dag goed gemaakt haha je mag wel uitkijken dat je footswitch 3 niet de benen neemt of dat het niet begint te lekken bij je midi-out anders krijg je een :

Syntax error in 20 ?:mexico:

Origineel geplaatst door Marc
:dubbel:

Deze opmerking heeft m´n hele dag goed gemaakt haha je mag wel uitkijken dat je footswitch 3 niet de benen neemt of dat het niet begint te lekken bij je midi-out anders krijg je een :

Syntax error in 20 ?:mexico:

Het duurde een paar maanden, maar eindelijk is er iemand die mijn bijdrage aan deze thread echt waardeert!

*D

dit soort effecten los ik meestal op door gewoon te knippen in de audio in mn sequencer (logic)...simpelweg omdat je meer controle hebt over het lfo achtige effect...het gaat sneller dan automation intekenen (autolatchen vind ik knap op 32sten :D) en, subtiele variaties in het knippen zorgen voor meer snelheid in je muziek, zeker bij dance/trance...

Origineel geplaatst door NiFF
Natuurlijk. Je kan bijvoorbeeld gitaar spelen, of triangel.

Maar als je electronische muziek wilt maken, en je denkt dat het niet nodig is om verstand van midi te hebben, dan krijg je topics zoals deze.

En als je nu electronische muziek maakt met analoge synthesizers voor het midi tijdperk?:D

ok dan..

ik ga toch mee met quifster.

1) noten tekenen in sequencer (beetje creatief zijn)
2) realtime je sample start veranderen. In de sts serie van creamware lukt dat goed maar kan je helaas geen midi cc aan toewijzen.
3) dat was het toch wel....

Sonicbytes heeft ook een gate effect. Ik heb 'm zelf niet maar als ie net zo goed is als die ERA Stepsequencer van hem is het zeker de moeite waard om eens te checken.

Back