Mijne NL3 zend de midi- arpeggiators niet door naar de JD990 , wel de gewone midi-notes , mijn andere synths doen dit wel , de vraag is nu , hebben alle NL3 dit probleem ?( zo ja , dan wordt het echt hoog tijd voor een update van Clavia vind ik )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Midi noten? Arp noten bedoel je. Lijkt me sterk als zelfs midi noten niet verstuurd wordenOrigineel geplaatst door Sjaak
Heb even een midi monitor aan mijn Nord Lead 3 gehangen....helaas....midi noten worden niet verstuurd. De Fantom-X bv wel.

Origineel geplaatst door DaRooT
Midi noten? Arp noten bedoel je. Lijkt me sterk als zelfs midi noten niet verstuurd worden![]()

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ook de NL1 V2 verstuurd de ARP via midi.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wat betreft de NordLead3 en de Arpeggiator: dit instrument is ontworpen voor het gebruik op het podium en niet als 'stuurinstrument' voor andere synthesizers. De Arpeggiator is dan ook ontworpen voor 'lokaal' gebruik. In een latere versie is 'Masking' nog toegevoegd om de Arpeggiator wat interessanter te maken.
Dit alles is het gevolg van Clavia's filosofie mbt hun instrumenten en het gebruik ervan. Men is behoorlijk in RETRO. Eigenlijk zien ze de instrumenten als 'stand alone' op het podium, net als vroeger, in de zeventiger jaren.. Of ze zitten aan het eind van de 'Midi kabel'. De NordLead3 was hun eerste instrument dat met een Midi Through kwam![]()