Nou heb ik de Hoontech DSP-2000 al een tijdje. Leuke break-outbox, mooie functionaliteit, alleen mist er iets : ADAT. Ik heb nog ADAT op m'n 01v zitten, en het leek me dus erg praktisch als ik alle softsynths (jaja, ik ben een klein beetje om - Monologue is t3h b0mb) via ADAT in de mixer knalde, en alles wat er uit de (main outs) van de 01v komt via de ADAT weer terugmik in de soundcard. Lijkt me mogelijk, mh?
De Hoontech heeft me al die tijd goede diensten geleverd, maar voor wat ik denk ik wil is 'ie overkill, en mist 'ie ADAT (er zit achterop wel een optische in/out maar da's S/PDIF). Door de extra 8 ADAT kanalen heb ik genoeg plaats voor de microfoon ergens in te duwen, en totaal geen gedoe met degradatie van het signaal. Ik was er dus aan 't denken om deze weg te doen om een RME Digi 96/8 PAD (309 euro) te financieren.
Maar voor iets meer (333 euro) heb je de Hammerfall LE. Met "ASIO poured in hardware". Mooi, maar wat is het voordeel ervan; gaat 't m'n VST helpen? Voor een behoorlijk wat minder heb ik een E-mu 1212m, met als extra bonus effecten die niets van de CPU vergen. Ook leuk, maar wat past 't beste bij m'n budget?
Het gaat me dus voornamelijk om de ADAT, en een lage latency is ook mooi. Ik heb al wat rondgeneusd, maar op Sound On Sound is over de PAD niet veel te vinden, verder. De 1212m valt volgens mij nog onder eSub, dus die kan ik niet bekijken. Zoeken op 't forum heb ik ook al gedaan, maar dat ging voornamelijk over de soundcards zelf en minder over het ADAT-gedeelte
.
Heeft er iemand zo'n PAD? Of anders goede ervaringen met de 01v en ADAT in het algemeen? En kan het gedoe met ADAT zoals ik dat boven heb beschreven - VST naar mixer, en alles in de mixer via ADAT naar de soundcard?
De Hoontech heeft me al die tijd goede diensten geleverd, maar voor wat ik denk ik wil is 'ie overkill, en mist 'ie ADAT (er zit achterop wel een optische in/out maar da's S/PDIF). Door de extra 8 ADAT kanalen heb ik genoeg plaats voor de microfoon ergens in te duwen, en totaal geen gedoe met degradatie van het signaal. Ik was er dus aan 't denken om deze weg te doen om een RME Digi 96/8 PAD (309 euro) te financieren.
Maar voor iets meer (333 euro) heb je de Hammerfall LE. Met "ASIO poured in hardware". Mooi, maar wat is het voordeel ervan; gaat 't m'n VST helpen? Voor een behoorlijk wat minder heb ik een E-mu 1212m, met als extra bonus effecten die niets van de CPU vergen. Ook leuk, maar wat past 't beste bij m'n budget?
Het gaat me dus voornamelijk om de ADAT, en een lage latency is ook mooi. Ik heb al wat rondgeneusd, maar op Sound On Sound is over de PAD niet veel te vinden, verder. De 1212m valt volgens mij nog onder eSub, dus die kan ik niet bekijken. Zoeken op 't forum heb ik ook al gedaan, maar dat ging voornamelijk over de soundcards zelf en minder over het ADAT-gedeelte
.Heeft er iemand zo'n PAD? Of anders goede ervaringen met de 01v en ADAT in het algemeen? En kan het gedoe met ADAT zoals ik dat boven heb beschreven - VST naar mixer, en alles in de mixer via ADAT naar de soundcard?
. Is wel even vervelend, Cubase denkt nog steeds dat de vorige erin zit, dus ik mag even alles opnieuw installeren.
.
. Dan de kaart aan de gang krijgen. ASIO monitoring als preset kiezen. Cubase opnieuw starten, anders neemt 'ie de instellingen niet over (je moet nl. zelf channel strips en sends bouwen in de E-mu Patchmix DSP, en da's best lullig - als je wat moet experimenteren kun je niet gelijk zien of het werkt. En dan nog eens in Cubase de VST Connections aan de gang krijgen.
.