Eén van m'n beste [tracks] uit 2004

trigg

Brass Intelligence
Titel: Blue Logic
Genre: Een mengeling van ambient/latin/funk/jazz/world & trip-hop

De link: http://www.kubic.nl/Blue_Logic_v2.mp3

Ben er zelf wel tevreden over, ben benieuwd naar jullie mening!
Deze track doet overigens ook mee aan de "Beste SF nummer 2004" compo....

Heerlijk chillen; de track glijdt gewoon soepeltjes voorbij. Mix vind ik dik in orde, instrumentkeuze dito. Vocals erbij, 't liefst van een jongedame met een ietwat hese stem met een exotisch accent, en hoppa :).

Goede track.

Geen comercieel hitje maar meer voor op album met zeldzame chill muziek! :okdan: Aleen de drums (met name tom) klinkt. zo vlak en erg mono terwijl de rest zo lekker fris en stereo klinkt.

Verder ben ik heel jaloers op deze track. De opbouw is goed, lekker soepel opgezet.

Groetjes Machiel

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Lekker Trackie Trigg :)

Hoor ik daar Vanguard?

:) nee.. geen vanguard, ... op welk geluid doel je?

Zo even snel mijn reactie uit de chat ge copypaste:

23:42:14 [C738] zo trigg, ik had eigenlijk geen zin om hem te luisteren maar na al die reacties heb ik hem toch aangezet
23:42:23 [C738] en wat een lekkere laidback track
23:42:58 [C738] Het kan zo onder een 70s gangsterfilm

Ik vind hem echt lekker glijden, en de snelle beats zijn een welkome verfrissing.
Een welkome verfrissing tussen alle andere meer electronisch klinkende tracks hier op het forum.

-C-

wow :halleluja

goeie track dit. mooie wisselingen in de song, percussie is megamooi uitgewerkt. en de gitaar komt zeeeeeer overtuigend over.

nu de zooi mexicanen hier het huis nog uitwerken 8o)

Lekker nummer! Mooie balans en mooie sounds. Heb je die gitaar zelf ingespeeld? Zo ja, dan vind ik het knap, anders vind ik het "goed gejat"

Vind het alleen iets teveel drums, net of de aandacht daar alleen naartoe is gegaan. Zang zou dit gemis compenseren.

Maar al met al :okdan:

Niet mijn stijl van muziek,maar erken een stijlvol nummer,iemand die iets weet van z'n vak.

oowkeee... ik dacht dat iedereen hier een van zijn beste tracks moest posten die niet doorgingen voor de beste track van het jaar thread..

ook goed :)

puik nummer!

Thanks voor de feedback guys!! :mexico:

Origineel geplaatst door Catalunya
Lekker nummer! Mooie balans en mooie sounds. Heb je die gitaar zelf ingespeeld? Zo ja, dan vind ik het knap, anders vind ik het "goed gejat"

De gitaar heb ik zelf ingespeeld op basis van losse gitaar samples uit de Hans Zimmer gitaar-kit (sample-cd)

Origineel geplaatst door Catalunya
Vind het alleen iets teveel drums, net of de aandacht daar alleen naartoe is gegaan. Zang zou dit gemis compenseren.

Ik wil nog proberen de drums iets lekkerder in de mix te leggen..... misschien dat zang ook nog een optie is ja

He de track is erg lekker, ik zou de snare alleen vervangen voor een meer realistischere snare,met meer variatie, dan is ie echt af!:okdan:

Klinkt geweldig! Ga zo door!

Snare zo houden. Klinkt lekker compact en past perfect bij het typisch begin jaren '70 ritme (en toen klonk bijna alles mono) ;)

L56 Out...

Nog meer comments? :biertje:

Origineel geplaatst door trigg
Nog meer comments? :biertje:

Origineel geplaatst door Yoozer
Vocals erbij, 't liefst van een jongedame met een ietwat hese stem met een exotisch accent, en hoppa :).

Daar kan ik eventueel voor zorgen. Wat ik kan doen is deze track aan een zangeres voorstellen als track op een CD die er dit jaar zou moet komen. Of die CD er ook daadwerkelijk komt hangt ook af van hoe snel we voldoende waardige tracks bij elkaar krijgen. Ze moeten ook door een live-band kunnen worden gespeeld, wat hier duidelijk het geval is.
Belangrijkste is dat de artiest in kwestie zich in deze track kan vinden en inwerken, maar ik hoor hier wel die mogelijkheid
omdat ik haar werk ken.
Over welke zangeres het gaat zal ik je weten te vertellen via PB.

Ik vind dit een zeer geslaagde, doch vrij conventionele track. Maar het is ook duidelijk dat je weet waar je mee bezig bent en dat vind ik erg belangrijk.
Meer in detail :

- invulling van vocalen met tekst en melodie, strofe en refrein
- percussie en drums mogen een tikje minder op de voorgrond als je de balans iets aangenamer wil.
- ergens halverwege hoor ik een fx piep geluidje dat eerder storend werkt. Fx om de fx is nutteloos, laat dat.
Effectgeluidjes moeten zeer zorgvuldig en functioneel gekozen worden.

Origineel geplaatst door eruk
He de track is erg lekker, ik zou de snare alleen vervangen voor een meer realistischere snare,met meer variatie, dan is ie echt af!:okdan:

Ik vind de snare best ok "as is" Ongetwijfeld zou een echt drumkit/drummer het resultaat kunnen verbeteren, maar ik vind deze opmerking niet opportuun omdat de track inhoudelijk dik ok is en de snare niet storend is, integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd:
Goed man!!! Hier houdt Bart van!

Ik mis nog zo'n jaren 70 wakuwaku (wah) slaggitaartje op bepaalde stukken.
Ietsje variatie in de blazers is welkom!
De percussie vind ik mooi.

:okdan:

Back