Lachen.....MS-20

Hooihuis

Acta est fabula
Tsja, vol verwachting klopte mijn hart....ik had gereageerd op een ad op marktplaats voor een MS-20 die geheel als nieuw en helemaal compleet zou zijn. Verkoper vroeg er E 550,- voor maar over de prijs zou te praten zijn. Dus had ik E 500,- geboden (je kan het altijd proberen) en vanmorgen zag ik tot mijn verbazing een mailtje waarin stond dat hij dit uitstekend vond.

Dus snel gebeld en wat vragen gesteld; de MS-20 zou uit Amerika komen en van een vriend geweest zijn en en bla bla bla. Ik was al helemaal blij! Totdat hij over een USB-poort begon die er ook op zat en dan weet je het wel. Het ging dus kennelijk om de Legacy-Collection, maar dat had meneer er niet bij verteld (hij had er ook helemaal geen ballen verstand van bleek al snel).

Achteraf had ik het natuurlijk kunnen weten, want een MS-20 in de doos, die zie je alleen nog maar in sprookjes. Maar als je eenmaal blij bent dan wil je verstand nog wel eens in een hoekje wegkruipen.

Hoe dan ook, ik kan er zelf wel (weer) om lachen =(

Doet me weer denken aan die keer dat ik dacht een Jupiter 6 gevonden te hebben...
ik daarheen bellen, "ja, ik heb er nog 3 staan!" :{ zo dan! zei ik. En de prijs was niet echt ongewoon laag dus het zou zo kunnen.

Maar het bleek om een voetbaltafel te gaan :dubbel:

Buiten het feit dat de orginele Korg MS20 er wel mooi uitziet, kan ik je uit ervaring (heb heel de zooi MS10,20,50,SQ10 gehad) vertellen dat ik persoonlijk vind dat de muzikale waarde van dit soort spullen heel erg te relativeren is...
Daarom : niet wenen !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Buiten het feit dat de orginele Korg MS20 er wel mooi uitziet, kan ik je uit ervaring (heb heel de zooi MS10,20,50,SQ10 gehad) vertellen dat ik persoonlijk vind dat de muzikale waarde van dit soort spullen heel erg te relativeren is...

Tsja, wat is muzikaal ... ? :P Ik vind zelf dat er wel erg mooie, muzikale dingen uitkomen.

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Tsja, wat is muzikaal ... ? :P Ik vind zelf dat er wel erg mooie, muzikale dingen uitkomen.

Ook het begrip "muzikaal" is erg relatief en smaak gebonden natuurlijk.
Wat ik maar steeds blijf herhalen: Dat je geen betere muziek gaat maken omdat je nu eindelijk die MS hebt kunnen scoren. Of een ION of een Virus of om het even wat.
Muziek maken gaat over het creëren van "content". Hoe en met wat je dat doet is van totaal ondergeschikt belang, al heb je daar natuurlijk wel een aantal basis materialen voor nodig. Maar het maken van "muziek" staat of valt absoluut niet met zus of zo een synth. Dus : treur nou maar niet om die gemiste kans...:)
Maar effe offtopic over muziek maken gesproken.
Weer eens een goed voorbeeld : Stash / "Sadness". Tot voor kort een totaal onbekend bandje, maar omdat deze jongens een bloedmooi liedje hebben gemaakt (de éénvoud zelve) scoren ze meteen en verkochten op 2 weken tijd 10.000 single's...see wot I mean ?
Zal kortelings ook in Nederland, Frankrijk , Duitsland en USA worden gereleased.
Hier kan je een fragmentje beluisteren.
http://www.stash.be

Origineel geplaatst door Sander02
Doet me weer denken aan die keer dat ik dacht een Jupiter 6 gevonden te hebben...
ik daarheen bellen, "ja, ik heb er nog 3 staan!" :{ zo dan! zei ik. En de prijs was niet echt ongewoon laag dus het zou zo kunnen.

Maar het bleek om een voetbaltafel te gaan :dubbel:
Je kan nooit weten... ik ken een forumlid (ik ga geen namen noemen maar het is écht waar) die maar liefst 4 werkende Roland Jupiter 8's heeft !! Ongelooflijk... :o:

Origineel geplaatst door etaoin
Da's zeker die hier in Almere die inmiddels gedaald is tot 300 euro?

Klopt ja. Hij heeft het wel heel snel aangepast, maar waar hij die prijsdaling van heeft dat weet ik niet; ik heb namelijk geen idee wat die Legacy-handel zou moeten kosten. Hij waarschijnlijk ook niet :D

Doet me denken aan een keer dat een maat van mij die wist dat ik een 303 heb en dat die dingen wel wat waard zijn, tegen mij zei dat een collega van hem er 1 te koop had voor 150 Euro. Later zelfs 2! Die collega had er verder ook geen verstand van, ik vond de prijs al erg laag, maar goed, ik had 'm ook ooit voor die prijs gehaald. Mijn maat rook natuurlijk geld en ik zou ze dan verkopen en dan zouden we de winst verdelen :D

Had al een paar keer gevraagd, gaat om een TB-303? Ja, TB-303, echt, tenminste dacht van wel, geloof ik.......

Je raad het al, het waren MC's :doei:

Was m.i. ook een beetje de bedoeling van Roland, maar ja dat werd al uitvoerig bediscussieerd in andere topics...

Back