Korg MS50

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee

Attachments

• korg.jpg
    korg.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 96
Ik heb hem ook. Hoor wel als iemand info wil. Ik verkoop hem natuurlijk niet.

Is geloof ik gewoon een opgefokte MS-10 (dus met wat meer patch/modulatiemogelijkheden) en heeft ook maar 1 VCO.
Maar heeft ie wel 2 filters of ?

Volgens mij is een MS50 alleen maar duur vanwege zijn schaarste. Ik heb nooit een MS50 gehoord, maar volgens mij klopt datgene wat Kevin zegt. Ik denk dan ook dat de meeste MS50's naar mensen gaan die inmiddels de MS10, MS20, SQ10, VC10, MS01, MS02, MS03 en MS04 allemaal hebben.

Ik ben het wel eens met het bovenstaande, hoewel ik nooit een MS-10 heb gehad. Ik hem in 1990 samen met de MS-20 en de SQ-10 gekocht. Hij klinkt niet zo geweldig, maar je kunt de golfvormen wel mengen. Hij is wel volledig modulair en dat maakt alles goed. Hij heeft inderdaad een tweede (highpass) filter zonder resonantie. Desnoods kun je de integrator ook als lowpass filter gebruiken.
Ik gebruik hem vaak voor effecten of als aanvulling op de MS-20, niet meer en vroeger ook zeer zelden voor soloklanken.
Clips heb ik niet, jullie kunnen o.a. mijn laatste CD "Aquarius" kopen en luisteren naar "Sunrise in Futuria". Daar staan genoeg voorbeelden op. :)

Origineel geplaatst door 6 trak
mee eens, en de MS-10 sucked biggetijd idd...

ik hou van ironie. en van de klank van de MS10, serieus.

Tja,
Ik vind zelf met de klank v/d MS-10 en vooral de MS-20 niets mis;

Vraag me vooral af waarom een MS-50 dan >2 maal de prijs van een MS-20 doet.
Is dus toch gewooon vanwege de zeldzaamheid en niet per se vanwege de klank ?

- enigszins off topic -

Heeft een van jullie die kwijlprijs gezien in het Duitse Keyboards????? :W :W :W

1 x Korg MS20
1 X Korg MS50
1 x Korg SQ10

Het geheel dus als 1 prijs...

Het spul ziet er uit alsof het gisteren nieuw uit de winkel kwam, zo mooi....een dergelijke set staat m.i. toch wel garant voor heel wat avondjes patch- en experimenteerplezier!!!

Mocht iemand nog mee willen doen dan moet hij/zij opschieten, want de sluitingsdatum is 5-1-2005 :duivels:

Zelf doe ik helaas niet mee want mijn Duits is niet zo super.....lezen gaat nog wel, maar schrijven niet echt.

mee eens, en de MS-10 sucked biggetijd idd...

hum hmmm:stupid :stupid :stupid :(

Dit is het stomste wat je ooit gepost hebt denk ik.

hoe kun je dit nou zeggen man:confused:
winterdepressie?

nope, geen last van depressie what so ever :D
maar ik meende wel wat ik zei, ik heb er zelf ooit ook 1 gehad, dat wat een ms-10 bezit is beschamend weinig en voegt totaal niets toe aan wat een gemiddelde andere (budget) synth ook kan... een ms-20 is velen malen flexibeler en dat er PWM op de 10 zit kan me gestolen worden...

...... ik meende wel wat ik zei, ik heb er zelf ooit ook 1 gehad, dat wat een ms-10 bezit is beschamend weinig en voegt totaal niets toe aan wat een gemiddelde andere (budget) synth ook kan... een ms-20 is velen malen flexibeler en dat er PWM op de 10 zit kan me gestolen worden...

Hmm, natuurlijk altijd subjectief, maar als ik moest kiezen tussen een Yamaha CS-5, een Roland SH-09 en een MS-10 dan koos ik zonder aarzeling voor de laatste ( puur vanwege het filter )

terugkomend op dit MS-50 topic:
vanavond is deze voor 910 E weggegaan:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3771466383&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Tjonge wat een prijzen.... Ik ga m'n MS-50 maar eens verkopen denk ik.... Staat al lange tijd niets te doen. Net als de MS10, 20 & SQ10.....
Zal wel eBay worden, want hier in NL gaat vast niemand zoveel bieden.

Origineel geplaatst door zero1
Tjonge wat een prijzen.... Ik ga m'n MS-50 maar eens verkopen denk ik.... Staat al lange tijd niets te doen. Net als de MS10, 20 & SQ10.....

Ik vind de prijzen van de Korg MS reeks echt wel de pan uitswingen, nuts gewoonweg !
Er lopen nu éénmaal goedgelovige gekken rond die denken dat die beestjes goud waard zijn ...

Zelf heb ik de hele reeks (MS10,MS20, SQ10 & MS50) verkocht aan ene mijnheer CJ Bolland, voor maar 1000 euro !
Das een normale prijs voor die troep.
Hij heeft heel die troep intussen ook alweer verkocht ...

Misschien totaal oftoppic, maar ik heb zelf net een Alesis ION gekocht. 850 euro. Over vet gesproken...zet daar maar eens een MS50 naast.

1400 euro voor een MS 50 ??? Lachwekkend en totaal buiten proportie.
Ik denk dat een normale (verzamel) waarde voor dit toestel 450 euro is. Meer is het echt niet waard.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Zelf heb ik de hele reeks (MS10,MS20, SQ10 & MS50) verkocht aan ene mijnheer CJ Bolland, voor maar 1000 euro !
Das een normale prijs voor die troep.

Als je nog eens een keer zulke troep verkoopt voor die prijs stuur mij dan maar een peebeetje, ik neem het dan graag van je over.

Origineel geplaatst door Spike
Als je nog eens een keer zulke troep verkoopt voor die prijs stuur mij dan maar een peebeetje, ik neem het dan graag van je over.

Ik kan je de Korg Legacy met controller sterk adviseren ! Slechts 499,-
Dan krijg je de Poly 800, wavestation en MS20 erbij !

Maar ik kan begrijpen dat de hele MS reeks klamme handjes aan knoppendraaiers bezorgt :D

Als je de legacy-collection met de echte shizzle wil vergelijken moet je wat aan je oren laten doen.
Het nasale van die oude bakken is gewoonweg niet digitaal na te maken. De energie heeft het gewoon niet.
Alleen de imposcar en de oddity komen een beetje in de buurt....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back