Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door DJ Fuse
Als je de legacy-collection met de echte shizzle wil vergelijken moet je wat aan je oren laten doen.
Het nasale van die oude bakken is gewoonweg niet digitaal na te maken. De energie heeft het gewoon niet.
Alleen de imposcar en de oddity komen een beetje in de buurt....
Origineel geplaatst door DJ Fuse
Als je de legacy-collection met de echte shizzle wil vergelijken moet je wat aan je oren laten doen.

Origineel geplaatst door Wiseguy
I agree, alleen kunnen wat mij betreft alle plugs de boom in, totaal geen inspiratie krijg je van die dingen.

Origineel geplaatst door Hanz
Skelet, waar komt die aan de Spaanse Inquisitie grenzende bekeringsdrift nou eigenlijk vandaan?
Is je misschien iets naars overkomen op jonge leeftijd?![]()
Ik zit onderhand al 20 jaar aan mengtafels en durf sinds 5 jaar zeggen dat ik kan mixen ! Maar goed, got no prob with that en ik moet eens glimlachen.Origineel geplaatst door mono-poly
hihihi mischien veel gepatched als klein kind![]()

Of is het stiekum toch wat verborgen frustratie omdat je al die mooie bakken verkocht hebt?
). Voor velen niet te onderschatten in het creatieve proces! Maar goed, ik geloof dat die discussie al 1 miljard keer hier is gevoerd.
Origineel geplaatst door Hooihuis
De Grote Vraag of digitaal net zo kan klinken als echt analoog, daar zal voorlopig nog geen definitief antwoord op komen.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Je moet mensen niet in de waan laten dat ze iets 'waardevols' hebben gemaakt als dat niet zo is.
Ik ben zelf dankbaar dat ik in mijn leven heb kunnen luisteren naar mensen met verstand van zaken die terecht mijn producten afbraken tot op de grond. Door aandachtig te luisteren naar hun gefundeerde kritiek en opmerkingen kan ik vandaag ook doen waar ik goed in ben.
Origineel geplaatst door apollo
Allemaal mooi en wel. Je hebt geen moeite om vol te zijn over jezelf (bescheiden zijn is voor mij één van de meest waardevolle eigenschappen van een persoon) dat hebben we al gemerkt. Maar je moet eens leren begrijpen dat niet iedereen denkt als jij. Wat kan het mij nu schelen of ik een monsterhit scoor met mijn minimoog of niet. Als ik zelf maar plezier heb met het nummer te maken.
)hooihuis -> het enige wat je echter niet in je verhaal betrekt is de interface van oude bakken (doorgaans 1 knop per functie tegenover bijvoorbeeld toetsenbord + muis )...
....Er bestaan echter wel voorkeuren voor sounds die je gebruikt en sommige mensen geven nu eenmaal de voorkeur aan authentieke analoge synthgeluiden boven die uit bijvoorbeeld laptops waarop een softsynth draait.
sKeLeTvM - > "Is Fruity Loops wel een professioneel programma ?"
Als je hier je eigen smaak laat meespelen als factor, ben je al fout bezig en kan je beter geen kritiek posten.

om te bepalen in hoever het betreffend product daar aan beantwoord om vervolgens te kunnen besluiten hoe waardevol iets is.
Het is totaal zinloos om iemands product zondermeer in de grond te boren, das niet moeilijk en niet eerlijk en getuigd niet van een neutrale visie.
Ikzelf wil die vergelijking ook liever niet maken. Het is ook wel zo dat als je op zoek bent naar een leuke vette bas, je sneller een sluitend antwoord hebt middels een Minimoog. Echter, ik maak net zulke vette bassen met m'n Nord Lead 1
hoewel voor veel mensen een NordLead 1 onterecht als 'dun' wordt ervaren...
Niet weten 'hoe' ligt hier aan de basis en geeft aanleiding tot misverstanden en frustraties.

appolo -> Muziek is geen product.
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik ken de NL niet, maar ik heb zelf ook een aantal VA's (bekentenis) en wat het meest in de buurt komt van echt analoog is voor mij de ION. Voorwaarde is wel dat je ALLE effecten op die bak op nonactief stelt , want die zijn naar mijn mening niet zo best (gewoon extern maar een effect eroverheen dus).
Het grootste verschil (dus datgene wat je het eerste opvalt) tussen een ION en een echte klassieker is misschien wel het ontbreken van ruis, kraakjes en andere onvolkomendheden bij de eerste. Dat geeft wel een beetje te denken.....
Maar: een ION kan niet klinken als willekeurig welke andere analoge synth; daarvoor zijn er te veel verschillende bakken met elk hun eigenaardigheden
Origineel geplaatst door apollo
Objectiviteit in kunst ... daar dromen we allemaal van, niet?
Muziek is geen product.
Origineel geplaatst door brmzz
En de muziekindustrie dan?