yamaha tx 7

Die komt wel vaker voorbij hoor.
Heb er zelf ook eentje gehad die al minimaal drie keer op Marktplaats voorbij gekomen is omdat iedereen 'm (net als ik) vrijwel meteen weer dumpt ;)

Ik heb zelf een TX7 en die gaat nooit weg. Kan hem editten met mijn midicontroller.
Eens kijken of een tweede intteressant is.

Origineel geplaatst door etaoin
Die komt wel vaker voorbij hoor.
Heb er zelf ook eentje gehad die al minimaal drie keer op Marktplaats voorbij gekomen is omdat iedereen 'm (net als ik) vrijwel meteen weer dumpt ;)

Ik houd de mijne, al is 't maar als mini 'preset koffertje' van de DX7 die ik ook heb. Sowieso is een TX7 alleen maar handig als je een DX7 hebt, of als je geen moeite hebt om het ding te editen met software. 't leuke is ook dat als je een DX7 hebt, je geluiden kunt layeren enzo. Heb je toch een soort dx7IID.

En een dubbele polyphonie! (theoretisch)

Want bij de dx7 II-FD kan je instellen dat de even toesten worden gebruikt voor interne sound en de oneven voor extern. (via midi)

Kan de gewone dx7 en de tx7 dat ook?

Origineel geplaatst door wiener303
En een dubbele polyphonie! (theoretisch)

Want bij de dx7 II-FD kan je instellen dat de even toesten worden gebruikt voor interne sound en de oneven voor extern. (via midi)

Kan de gewone dx7 en de tx7 dat ook?
Niet dat ik weet maar de polyfonie gaat tot 16.
Ik heb maar 10 vingers de noodzaak zie ik persoonlijk daarvan niet zo.
Welk akoord heeft meer dan 16 noten? Welke klank wil je met 1 soundd maken met meer dan 16 noten?
Of bedoel je dat het dan 2 verschillende sounds hebt op even en oneven wat bij spelen misschien een leuk effect kan hebben?

exzit, de noodzaak ontstaat bij geluiden met een behoorlijke release (note-stealing) want de dx/tx wordt/werd toch vooral gebruikt voor e.piano's.

Origineel geplaatst door snitch
exzit, de noodzaak ontstaat bij geluiden met een behoorlijke release (note-stealing) want de dx/tx wordt/werd toch vooral gebruikt voor e.piano's.

Moet zeggen dat ik daar nooit last van heb gehad met de DX7 elec. piano preste met 16 polyfonie.

Ik doe de mijne ook nooooit weg... Alleen al voor het design :P

...en vergeet niet DAT er enorm veel presets voor de dx/tx7 zijn...

Origineel geplaatst door maxdox
Ik doe de mijne ook nooooit weg... Alleen al voor het design :P

...en vergeet niet DAT er enorm veel presets voor de dx/tx7 zijn...
Design is ideaal. Mijn Flatscreen staat er op.

Back