Midiman Oxygen 8 & XP

torrico

Nieuwkomer
Voor wie dit een oplossing voor mij heeft:

Via de reguliere wijze, zoals in de installatiehandleiding staat beschreven, lijkt het onmogelijk voor mij om mijn midiman oxygen 8 te installeren op mijn XP machine.

Het probleem is dat wanneer ik de USB kabel verbindt, XP nooit vraagt naar welke Hardware geinstalleerd moet worden maar altijd direct een USB Composite Device en een USB Human Interface Device installeert. Welke volgorde ik ook probeer, rebooten, eerst drivers, daarna USB verbinden etc. etc.

Wanneer ik de drivers probeer te updaten in mijn device manager herkent hij de drivers niet op de meegeleverde CD.

Hellp!!!! ik snap er niks van, zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?

Groeten,

Ronnie

heeey wat toevallig had ik ook 2 weken geleden ik had een oxygen 8 in bruikleen....

maar even ter zake:P

Eerst moet je je Oxygen via USB aansluiten op je Computer MAAR let wel op dat je oxygen via USB ook stroom krijgt!! anders pakt Windows hem niet...

Dan herkent windows de oxygen.
Dan krijg je een schermpje met automatisch installeren en nog een andere optie ik weet niet meer wat dat was maar het houd in iedergeval in dat je zelf wilt zoeken naar een programma je voelt hem al aankomen de CD-rom.
sellecteer dus de 2e optie en dan zoeken op CDrom-drivers.

Windows geeft een fout melding maar je moet op doorgaan met de installatie drukken..

Succes:okdan:

owjah ik heb toch maar een Evolution MK-425C genomen... plug nd play;)

He thanx voor de tip. Het was denk ik toch iets anders.

Uiteindelijk ben ik er toch uitgekomen.

Ik heb in plaats van mn USB hub te gebruiken, het apparaat direct op mn USB poort in mn PC geklikt.
Daarna heb ik alle standaard USB devices verwijderd uit mn device manager in XP, dus alle USB Root Hubs, USB Composite Devices etc. Opnieuw opstarten zodat alle andere USB apparaten het weer doen. Uitzetten, Oxygen 8 inpluggen en toen deed ie het weer. (na een jaar dat ding in de kast te hebben gegooid).

Dus.

Maar toch bedankt! Misschien dat ik iemand anders hier nog mee help.

:biertje:

:biertje: :okdan:

Het enigste probleem dat ik met de oxygen 8 heb gehad is dat na het correct installeren van het apparaat (gecheckt met cubase uiteraard) dat hij toch vroeg om hem opnieuw te installeren na het opnieuw opstarten van de computer.
Dit 'probleem' had ik met meerdere computers, maar na drie keer installeren ofzo werkte het wel perfect.

Maaruh......... je zegt dat je de drivers van de CD hebt. Het kan de moete waard zijn om de nieuwste drivers van hun website te halen.

:eureka: goed idee

;) ik had die al eens geprobeerd. maar toen ik herkende XP t ook niet. Ik zal binnenkort maar weer s gaan testen. Maar nu doet ie het, dus nooit meer aankomen zal ik maar zeggen :D

Back