Hardcore -> Nog geen naam

Frenkel

paars paard
Bij deze weer eens een keer een stukkie muziek van mij; moet nog veel aan gedaan worden, hij begint bij de break, opbouw moet ik nog maken en de afbouw... verder staat de vocal naar rechts gepanned wat niet de bedoeling is en moet het volume nog wat harder, maar dat komt allemaal nog wel :P

de link;

http://members.home.nl/louisvanbracht/Ruffryder-demotje.mp3

feedback uiteraard welkom :L :P

Klinkt niet onaardig, 0.21 tot 0.24 dat stukie vind ik niet mooi klinken. Die harde kick bij 0.35 daar zou ik een delaytje op gooien. Voor dat je het bij 0.48 stil laat zijn zou ik de snare wat meer gelijdelijk in een roll over laten gaan voor eventueel wat meer spaning. Gaat lekker los man, goed zo.
Vind de synth mooi en de BD ook maar op de een of andere manier klinkt die synth niet super met de BD samen, misschien wat aan je rev. klooien.

Kan wel wat worden deze track, ben ook erg benieuwd als ie af is.

eej die frankie :p

dit klinkt al aardig de goede kant op :okdan:

het begint je toch redelijk goed af te gaan om lekkere melodiën te maken hehe :)

verder viel mij hetzelfde op over wat poedel hierboven zegt over dat de kick en synthgeluid niet
lekker klinken samen... ik denk dat dat komt omdat je kick een vrij dikke klank heeft en je synth
juist vrij iel klinkt. misschien dat je het kan ondervangen door iets meer mid aan je synth geluid
toe te voegen.

voor de rest moet je aan de kleinere details werken nog in deze track, zoals iets spannendere percussie
op- en afbouwtjes een fijne lage string ofzo bij de melodielijn maken en iets spannenders met de vocals
doen. voor de rest is het een lekker in het gehoor liggende track tot nu toe! 8)

binnenkort ff een :biertje: doen ? :p

Klinkt erg nice!.

Vocals komen er erg goed uit en zijn duidelijk hoorbaar.
Ik vind t alleen de melodie in t begin niet echt cool. Op t moment dat de kick er vol inzit klinkt ie wel weer mooi.

klinkt goed hoor....maar een beetje afwisseling qua sound en melodie zou niet verkeerd zijn...hij wordt nu te eentonig....
en ik vind de melodie lijken op een andere track,waar ik nu de naam ff niet van weet....

voor de rest klinkt ie gewoon okee....zou zo op MoH kunnen komen...

Okeej, thanx voor de reacties tot nu toe :) , er moet inderdaad nog wel t nodige aan gebeuren, ik vind hem zelf eerlijk gezegd ook ietsjes te eentonig worden nog... ga er vanmiddag ff aan verder sleutelen.

2 ender: jazeker binnekort ff :biertje: ... daar ben ik altijd voor in :P ;)

Origineel geplaatst door dione
ik vind de melodie lijken op een andere track,waar ik nu de naam ff niet van weet....

ik denk dat je Catscan - mindful candy bedoelt

Origineel geplaatst door JvB
ik denk dat je Catscan - mindful candy bedoelt

idd...

[off-topic]
Zeg Dione, Heb jij nog ergens foto's van je studio online staan ?:):). Ben namelijk wel heel erg benieuwd naar jouw setup
[/off-topic]

Origineel geplaatst door Coady
[off-topic]
Zeg Dione, Heb jij nog ergens foto's van je studio online staan ?:):). Ben namelijk wel heel erg benieuwd naar jouw setup
[/off-topic]

nee.....dr staan nog wat oude hier ergens op t forum geloof ik....

WAT EEN TAKKEHERRIE!!!!! ......ZO ZIE IK HET GRAAG!!!! ;)

Ik vind de melodie best wel trancy. Misschien dat je die wat dreigender kan maken door met halve tonen te werken.

Kick is wel oke, maar ik zou als ik jou was, op sommige momenten wat meer variatie in de kickdrum brengen door de kick op verschillende frequenties te filteren (met je sherman bijvoorbeeld)

Verder vind ik dat kick+ride+clap stuk waar de melodie staccato opkomt veel te cliche.

Verder is de track best ok.

:)

Heej deze HC vind ik wel lekker, ik ben totaal niet op de hoogte wat betreft hardcore maar wie maakt dit soort
hardcore (naast de TS natuurlijk)?

mag dat hier wel even vragen trouwens?

eeehjj Ik heb em ff geluisterd..

Zit wel lekker in elkaar .. lekker melodisch trackje ..
Alleen als je de melodie iets later erin zou laten komen zou ut niet zo eentonig worden..
Maar tog een goeie productie ;)
Keep up the good work :D
laterzzzz

Origineel geplaatst door Alex Omega
Heej deze HC vind ik wel lekker, ik ben totaal niet op de hoogte wat betreft hardcore maar wie maakt dit soort
hardcore (naast de TS natuurlijk)?

mag dat hier wel even vragen trouwens?

tuurlijk mag je dat vragen :) , deze track doet mij zelf een beetje denken aan de party stijl plaatjes die catscan maakt, wat anderen hierboven ook al zeggen, kijk bijvoorbeeld 'the world is mine', 'be unforgetable', 'mindfull candy' etc...

klinkt wel goed imo.. maar beetje catscan style zoals ze zeggen en jij zelf ook zegt... verzin toch je een eigen style..;)

Origineel geplaatst door Impossible
klinkt wel goed imo.. maar beetje catscan style zoals ze zeggen en jij zelf ook zegt... verzin toch je een eigen style..;)
hehe, ik maak allerlei soorten hardcore, maar meestal is het wel melodieus, en toevallig heeft deze idd wat weg van die style... ik moet sowieso eerlijk zeggen dat ik nog niet echt mn eigen stijltje heb gevonden... ik vind het moeilijk om echt n eigen sound te creeren als je begrijpt wat ik bedoel, meestal heeft het toch wel weer wat weg van iets van een andere artiest... hopelijk weet ik hier binnekort een beetje mn draai in te vinden, en m'n eigen stijltje te ontwikkelen :)

Back