Juno-106 midikanaal wijzigen

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik wil graag het midikanaal van mijn Juno-106 wijzigen naar midkanaal 4. Elke keer als ik m op 4 zet, en ik doe de Juno-106 uit en weer aan, dan staat t midikanaal weer op 1. :confused: Komt dit door die "vroege" midiimplementatie? Ik vind het bijzonder lastig, aangezien ik alle informatie m.b.t. program changes en midikanalen meesave in mijn tracks. (wie niet...:))
Nu moet ik elke keer als ik een track open met de Juno-106 erin, dat midikanaal weer naar 4 zetten.

Ik vind het bijzonder lastig, aangezien ik alle informatie m.b.t. program changes en midikanalen meesave in mijn tracks. (wie niet...)
Nu moet ik elke keer als ik een track open met de Juno-106 erin, dat midikanaal weer naar 4 zetten.

Sjongejongejonge zeg, wat ben jij een lulletje rosewater. Je hoeft alleen maar op 2 knopjes te drukken :D

Omdat nou "Bijzonder lastig" te noemen

Vroeger hadden synthesizers geen geheugen en moest je alle knopjes opnoieuw instellen. Sterker nog toen was er zelfs geen MIDI...toen had je wel b.v. iets als een MC4 nou ga daar maar eens iets op componeren :D

Re: Juno-106 midikanaal wijzigen

Origineel geplaatst door RezonatoR
Ik wil graag het midikanaal van mijn Juno-106 wijzigen naar midkanaal 4. Elke keer als ik m op 4 zet, en ik doe de Juno-106 uit en weer aan, dan staat t midikanaal weer op 1. :confused:
daar heeft iedereen (in veel mindere mate dan jouw) ook last van ;)
en idd, ben je te lui om ff die kleine handeling te verichten ofzo? wat is dat toch moeilijk he? :D
wees blij dat je hem nog kan instellen, sommige oude synths werken alleen maar op kanaal 1 en is niet te veranderen...

ok ok, jullie hebben gelijk...

zo lastig is het nou ook weer niet

Ik zet m maar op 1 da's nog wel het handigst

;)

ik snap geen hol van sysex, sorry

ik record alleen sysex (via de sliders bijv...), doe ik het fout, dan doe ik het opnieuw

sysex strings maken en sturen, mixermaps maken, etc...daar moet ik me allemaal nog mee bezig gaan houden...ooit

nee maar die suggestie van sander is pure bullshit, je kunt in GEEN geval een midi kanaal instellen via sysex!

zo moeilijk is het bouwen van een mixermap niet trouwens. je moet gewoon 1 juiste string hebben en vervolgens ga je deze copieeren en verander je steeds 1 byte (of 2, ligt aan de hoeveel parameters per synth) en voila!
voor de juno-106 zal het wat lastig (en trouwens ook dubbelop) zijn omdat bepaalde parameters ge-shared zijn binnen 1 byte... ik denk aan bijv. Chorus (is maar 1 bit nl) en alle waveforms on/off...
dus da's wat moeilijk proggen aangezien je geen knop aan 1 enkele bit kan hangen...

Back