[Hardcore] track in wording

Ik heb m net even goed bestudeerd (door mn Beyerdynamic dt990pro :P)
De main kick vind ik niets. Er zit te veel laag in, en hij mist de harde attack (moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel).
De vocal vind ik wel heel erg vet.
Melodie is wat kaaltjes nog maar t synthje zelf is wel aardig lekker

Bij 1:28 zou ik er naast de snare ook nog een zachte kick bij gooien voor wat variatie en opbouw (waarbij de cutoff (lpf) en volume steeds iets stijgt en zakt)

Origineel geplaatst door Coady
Ik heb m net even goed bestudeerd (door mn Beyerdynamic dt990pro :P)
De main kick vind ik niets. Er zit te veel laag in, en hij mist de harde attack (moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel).
De vocal vind ik wel heel erg vet.
Melodie is wat kaaltjes nog maar t synthje zelf is wel aardig lekker

Bij 1:28 zou ik er naast de snare ook nog een zachte kick bij gooien voor wat variatie en opbouw (waarbij de cutoff (lpf) en volume steeds iets stijgt en zakt)

Ik ben het met je eens dat de kick niet 100% is. Ik ben nu helaas nog afhankelijk van een Korg er1 die ik moet ver!@#$!#en om bassdrums te krijgen. Gaat niet helemaal lekker. Ik ben driftig aan het sparen voor een Jomox Airbase, dus dat gaat over een tijdje vast beter!

Er moeten inderdaad nog wat meer opfraaingen in, dat ben ik ook met je eens.

Je kan natuurlijk ook altijd een VST gebruiken om een lekkere kick te maken ;)
en dan een beetje opfrissen met wat effecten.

Welke monitors had je btw uiteindelijk nog gekocht ?
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de krk rp8 maar moet nog ff doorsparen :D

Het zijn event tr8's geworden. Kicks via software lukt me eigenlijk bijna nooit. Heb het vaak geprobeerd, maar op de een of andere manier wil het niet. Net alsof je onwijs moet schijten, je op de plee gaat zitten en dan lukt het niet.

Origineel geplaatst door DJ41
Het zijn event tr8's geworden. Kicks via software lukt me eigenlijk bijna nooit. Heb het vaak geprobeerd, maar op de een of andere manier wil het niet. Net alsof je onwijs moet schijten, je op de plee gaat zitten en dan lukt het niet.

Als je wilt kan ik wel wat presets voor je maken. Ik kan redelijke kicks maken in de Junglist en de Pro53.

Aardig van je aangeboden, maar ik maak het liefst gewoon alles zelf. Als ik hulp van anderen ga aanvaarden, dan zal ik het nooit zelf leren. Wel cool van het aanbod hoor. :okdan:

Hehe, okej ik dacht ik vraag t even, je weet maar nooit :).
Maar ik doe het liever meestal ook zelf, leer je veel meer van

even over die monitors nog. Hoe klinken ze t.o.v. de KRK rp8 ? Ik vind t namelijk een beetje jammer dat er een losse subwoofer aangeschaft moet worden voor alles onder de 45hz.
En hoe duur zijn die events ?:)

De events klinke heel erg goed. Vergelijkbaar met de KRK's, maar iets minder aanwezig mid een een hele zwik meer laag.
Ze kosten nu bij DJ Laden 575 euro per paar.

De KRK's met subwoofer zou veel duurder uitkomen. Ook het afstellen van zo'n sub is echt iets voor een pro om te doen. ( Met decibelmeter enzo).

on-topic !!

Back