Minimal techno track

Klinkt lekker... vooral dat metaalachtige riffje vind ik cool.

Jammer alleen dat de track helemaal is ondergedompeld in de delay. Het zou tof zijn als je de track met andere dingen had kunnen dichtmetselen.

En de beat mag wat mij betreft ook wat spannender. Maar goed, dat is als ik een vergelijking maak met Duitse minimal, dus misschien is dat een wat eenzijdige kijk op de zaak.

Er zit inderdaad behoorlijk veel delay in. Over het 'metaalachtige riffje' zorgt dat voor de dynamiek; over de hihats is het soms idd wat veel, maar dat vond ik in dit geval niet erg. Het ritme is inderdaad niet erg spannend, maar dat was ook wel de bedoeling. We wouden het, vooral ook qua ritme, zo minimaal mogelijk houden, en meer focussen op het geluid zelf. We zijn van plan meer muziek in deze richting te maken de komende weken/maanden, en dergelijk commentaar kunnen we vast wel wat mee :).

owja, dit is nog maar een werktitel, dus als iemand nog een leuke titel weet...;)

In de mix heb ik wat variatie aangebracht in reverb, eq en panning, maar delay heb ik juist zoveel mogelijk zo laten staan. Maar misschien kan wat getweak in delay amount inderdaad nog wat extra dynamiek toevoegen.
We kwamen trouwens nog een paar foutjes in de nabewerking tegen (o.a. clipping van de bassdrum op het einde). Morgen zal ik de herziene versie uploaden.

Relaxxxxxxx....

hmm nice!

Ik zou het zelf echter onder dub/ambient scharen hoor, beetje ala Orb etc..

R

Lekker zeg!

Ietsjes veel delays naar mijn smaak, maar dat mag de pret niet drukken. Die sequence is idd erg gaaf. Freaky geluidje, past perfect bij je track.

Wat een lekker heldere mix ook trouwens!

idd. een beetje veel delay zoals al werd vermeldt. De mix is zeker helder.

Wat wordt er trouwens bedoeld met sequence?

Ik heb een nieuwe versie online gezet. De bassdrum is nu iets zachter, waardoor ie niet meer clipt (was in de eerste versie aan het laatste stuk te horen).

wauw! een nieuwe track vraagt ook wel weer eens om een reply...

ook ik vind.. de delays mag bij de hihatjes in het begin sowieso minder..

verder een goeie master, PH :D

[QUOTE
Die sequence is idd erg gaaf. Freaky geluidje, past perfect bij je track.[/B][/QUOTE]

Wat wordt hier nu mee bedoeld??? Misschien heb verkeerde topic, maar nu is er dan ook een voorbeeld bij.

Alvast bedankt.

Ik moet zeggen dit doet me ongveer even slecht smaken als een schultenbrauer biertje (om maar even met kromme vergelijkingen te gooien).
Ik vind de term techno ook niet echt passen bij dit trackje......meer geneuzel binnen de lounge marge. Veul suc6 met deze track ;)

Helemaal goed hoor,dit trackie !!
Minder is toch weer meer

Thanks H@NKZ

Bedankt voor de comments!

en c-code is schijnbaar een beetje snel op z'n *** getrapt....:gaap:

Back