Korg PS3100 specs

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik zoek info over de PS3100, zoals de details van de resonator, de opbouw van deze synth b.v. waar komt de resonator erin ten opzichte van de lowpass filter, hoeveel eg's enz.enz.

Attachments

• korgrs1a.gif
    korgrs1a.gif
    7,6 KB · Bekeken: 141
klopt,

3 bandpass filters met lfo's er aan.

heb hem een tijdje terug (ongeveer) nagebouwd in de micro modular, leuk voor op strings, pads etc... :)

Die LFO zit bij de orginele dan alleen aan de 2de.
Maar goed, met de Clavia kan het dan ook bij alle 3 de resonators :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
klopt,

3 bandpass filters met lfo's er aan.

heb hem een tijdje terug (ongeveer) nagebouwd in de micro modular, leuk voor op strings, pads etc... :)

Ik heb het nog eens nagekeken en je had toch gelijk.
De resonators worden inderdaad alle 3 beinvloed door MG2.

Origineel geplaatst door elektrovolt
mmm... alleen aan de 2e ? dat wist ik niet :)

Ik prijs me rijk met de leen van een PS3100, een maandje lekker stoeien met deze prachtsynth 8D

Het was me op voorhand al gezegd dat niet alles goed functioneerd. Volgens mij een probleem met de frequentie delers: ongeveer de helft van het octaaf reageert, de overigen doen niets (hooguit een hoge piep). Regelaars en knoppen zijn vuil maar lijken het goed te doen...

Iemand bekend met dit probleem of in het bezit van een schema?

Laatst gewijzigd:
@ Hanz
Eeuuhhhmm.. Die links staan ook al allemaal eerder vermeldt in deze thread.... :eureka:
Maar goed.

@ jgeers01
Een schema heb ik wel voor je.
PB me maar voor meer info.

Ow sorry, ik had niet goed gekeken... :o:

Volgens mij een probleem met de frequentie delers: ongeveer de helft van het octaaf reageert, de overigen doen niets (hooguit een hoge piep).

Zeer grote kans dat de frequentiedelers kapot zijn en daar is heel moeilijk aan te komen.

Ik krijg het in de gaten. Ik lees trouwens hier iets over een vervangingsbordje voor de PS3300:
Sorry to be a bit late on writing in, but if the VCO's OK, but the divider (the 5824, I think) is not, you can get a replacement from Lintronics. Basically, they have a little board that carries a 4520 divider chip and does the work of the 5824. Don't be put off because it says the divider is for a 3300, as the 3300 VCO boards are the same as those in the 3100 (the 3300 just has three times as many VCO boards!)

Hope this helps?

Link: http://www.lintronics.de/spareparts.html
Link werkt niet en via de site kan ik 't niet vinden. Iemand bekend met dat bordje?

Back