Online aankopen

De sites die je aanhaalt zijn amerikaans. Je mag niet vergeten dat er nog altijd een pak kosten bijkomen: transport, btw en invoerrechten. Je komt er dikwijls niet echt goedkoper mee uit.

Volgens mij is Feedback wel goed: de combinatie tussen fysieke winkels en on-line kopen.

Vind je HIER

Ik zou nooit iets aankopen in Amerika, omwille van de importkosten die je de douane moet betalen. Daarnaast is er nog het feit dat vele apparaten die je ginds aankoopt hier niet zullen werken. De Amerikanen hebben immers een ander electriciteitsnet; 110V@60Hz i.p.v. 230V@50Hz in onze streken.

Ikzelf koop meestal hier (is wel niet echt een webshop maar zend ze een mail en ze verzenden alles) en als het goedkoper moet hier. Over Thomann ben ik (ook) zeer tevreden, snelle levering, lage verzendingskosten (8 euro slechts, per bestelling dus niet per gewicht of volume of aantal stuks), en je kunt met visa betalen (zeer handig maar doe het enkel op sites die je volledig vertrouwt), gewoon een goede service.

Succes!

Als je uit amerika bestelt moet je ongeveer 30% van de prijs erbij optellen voor de extra kosten die je maakt (en dan heb ik geen convertor voor de elektriciteit meegerekend). bestellen uit Duitsland is makkelijker en vaak ook wel goedkoper.

Toch loont het de moeite

Toch loont het de moeite

Ik heb wel degelijk een aantal zaken in Amerika besteld. Met de huidige dollar koers loont het wel degelijk.
Naast 19% BTW betaal je handlingskosten (20-30 euro) importkosten betaal je pas bij grotere bedragen.

Ben zo aan een AKG C414 XLII (C12 membraam) gekomen voor circa 650 euro.

Dat lukt hier niet in Nederland. En ik ben zeer blij met eze twee microfoons.

Heb ze wel nieuw gekocht. 2e hands vind ik mic's zonder luisteren een te groot risico

Re: Toch loont het de moeite

Re: Toch loont het de moeite

Origineel geplaatst door Trombone
Ik heb wel degelijk een aantal zaken in Amerika besteld. Met de huidige dollar koers loont het wel degelijk.
Naast 19% BTW betaal je handlingskosten (20-30 euro) importkosten betaal je pas bij grotere bedragen.

Ben zo aan een AKG C414 XLII (C12 membraam) gekomen voor circa 650 euro.

Dat lukt hier niet in Nederland. En ik ben zeer blij met eze twee microfoons.

Heb ze wel nieuw gekocht. 2e hands vind ik mic's zonder luisteren een te groot risico

Inderdaad, juist door de lage dollar zat ik dus hieraan te denken....

Back