EDIROL FA-101 /WIN XP Probleem

screech powers

Stamgast
hallo,

ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem..
ik heb maar een edirol fa-101 aangeschaft.. firewire geluidskaart...hangt aan mn laptop met win. xp.. hoofdtelefoon uitgang op het kastje werkt zonder problemen.. geluid is dus goed.. maar zodra ik de main outputs en de overige analoge uitgangen ga gebruiken is er een constante zoem te horen.. alsof er teveel spanning op het kastje staat.. wanneer ik met de muis over het scherm sleep is dit ook hoorbaar via de uitgangen.. evenals met programmas opstarten e.d. misschien n conflict met de standaard kaart ofzo.. is dit een vaker voorkomend probleem..en wat doe ik eraan..?

groeten,
detlef

Trek je voeding uit je laptop en het is weg..
Vaak zit het probleem in de voeding.
Op dit forum staan genoeg wegen naar oplossingen.

ja dit heet een "groundloop" oftewel een "aarde lus" .... heeft ermee te maken dat je FA101 spanning krijgt, en je laptop ook.... wat je ff snel kunt proberen:

- de FA101 en de laptop op dezelfde stekkerdoos (en dus zeker groep) aansluiten

- gebalanceerde kabels gebruiken voor je FA101

- een groundlift / DI box tussen je FA101 en je mixer/amp

Olaf

ha! mooi.. ja.. dat ik daar niet aan heb gedacht.. stekker is eruit.. geen ongewenste noise meer.. :okdan: maar ook geen stroom voor mn laptop.. ;{ dus nu maar wat gebalanceerde kabels proberen.. di-box heb ik wel maar dan zou ik er acht moeten hebben.. voor iedere uitgang één.. en de stroomtoevoer komen van beide apparaten uit dezelfde doos..
jongens..
bedankt!

Origineel geplaatst door diskonext
Als het goed is kan je ook de FA-101 op de stroom van de Firewire laten lopen (aan-knop de andere kant op). Ik doe dat zelf niet, maar misschien helpt het je?

-diskonext

probleem is dat er bijna geen PC laptops zijn die een 6 pins firewire aansluiting hebben, de meeste hebben 4 pins en daar krijg je geen stroom van

het was wel gelukt.. gewoon de aarde aansluiting uit de stekker van mn laptop gehaald geen brom meer. edirol deed het prima.. maar ik heb toch een andere module gekocht.. die doet het beter..

Origineel geplaatst door screech powers
het was wel gelukt.. gewoon de aarde aansluiting uit de stekker van mn laptop gehaald geen brom meer. edirol deed het prima.. maar ik heb toch een andere module gekocht.. die doet het beter..

welke module?

een rme fireface 800..
en ik gebruik er ook een pcmcia firewire kaartje bij... mijn standaard 4pins firewire aansluiting op de laptop werkte toch niet helemaal lekker..

Origineel geplaatst door screech powers
een rme fireface 800..
en ik gebruik er ook een pcmcia firewire kaartje bij... mijn standaard 4pins firewire aansluiting op de laptop werkte toch niet helemaal lekker..

Welk merk firewirekaartje heb je? , ik ben opzoek naar een goed werkend pcmcia firewire+usbkaartje, elke tip is welkom

ik heb een "gewoon" kaartje gekocht.. niets speciaals.. niet de duurste en niet de goedkoopste, het merk weet ik niet meer maar volgens mij maakt het niet zo veel uit welk merk je neemt.. ik heb min of meer de kleinste gekocht die ze hadden, omdat dat slot aan de zijkant zit..

Back