Demo nummertje

studio squirrel

Nieuwkomer
Hoi daar.

Ik heb net een nummertje gemaakt. dit is het eerste dat eigenlijk min of meer gelukt is.
Nu wil ik natuurlijk wat feedback. ik ben vooral geïntesseerd in de mix van het geheel omdat ik wat last heb van mijn nieuwe monitors. Volgens mij staan ze niet juist afgesteld, ook omdat ik last krijg van mijn oren

natuurlijk ou ik graag wat feedback krijgen over de productie zelf, zolang het maar opbouwende kritiek is.

hier is die dan:

Slecht vind ik dit zeker niet klinken. Is dit een eerste track van je? Ik vind de beat wel lekker in 't begin, misschien dat deze iets te ruw er in komt, ik zou het wat meer aankondigen (opbouwen). Ik zou wel wat variatie in 't nummer gooien. Want om hier 5 minuten naar te luisteren is net iets te veel denk ik. Ook de beat ff aanpassen, want deze blijft over het algemeen het zelfde.

Ik heb wel het gevoel dat het nog iets mist. Een goeie stringspartij ofzo, of een warme pad. Afijn doe es gek, want dit klinkt (voor een beginner) zeker niet slecht! :)

Succes!

Origineel geplaatst door Scratch
Is dit een eerste track van je?

dit is de eerste waarvan je kunt zeggen dat hij op de radio kan. tis nog niet perfect, verre van.
Ik zal het na het lezen van jullie reacties nog wat laten rusten en later nog wat aan toevoegen. wat denk je van een fluisterende vrouwenstem zoals jakatta?

Lekker thema! Complimenten

Wat me wel opvalt is dat die realistische snare in contrast is met de closed Hihat. Bij dIe closed Hihat valt de quantising wel erg op. Je zou kunnen proberen wat nootjes te verschuiven m.b.t. die hihat. waardoor het wat levendiger wordt.
Enige variatie in de hihat kan ook geen kwaad.

Succes verder

dank je

Origineel geplaatst door Catalunya

Wat me wel opvalt is dat die realistische snare in contrast is met de closed Hihat. Bij dIe closed Hihat valt de quantising wel erg op. Je zou kunnen proberen wat nootjes te verschuiven m.b.t. die hihat. waardoor het wat levendiger wordt.

wat bedoel je hiermee? is er een manier om de closed hihat wat natuurlijker te doen klinken of is het een gewoon een
slechte sample? want met het verschuiven zelf blijf ik toch een opvallende Qauantisering behouden?

Ik bedoel dat ik die snare "heel natuurlijk vind klinken" alsof er een echte drummer zit te spelen.

Die Hihat komt uit een doosje.

Was gewoon mijn eerste indruk. Kun je niet proberen enkele van die hi-hat nootjes een fractie te verschuiven?

Misschien heb je een optie dat je tijdens het verschuiven op de 1/16 of 1/32e tel verschuift.
Zo ja, probeer dit dan uit te zetten. Zoveel verschuiven bedoel ik nou ook weer niet.
Ik weet ook niet of ik gelijk heb, ,maar je kunt het allicht proberen

Om te zeggen dat ie op de radio kan vind ik wat overdreven :D
Het klinkt heel aardig maar inderdaad er mag wel wat meer variatie in. Er zit niet zoveel in dus die mix kan toch niet te moeilijk zijn... hoe krijg jij het trouwens voor mekaar om last van je oren te hebben door die monitors? TE luid is nooit goed...
Maar wel een leuk melodietje en catchy beat. Zit zeker iets in.

haha lol

Origineel geplaatst door hermax

hoe krijg jij het trouwens voor mekaar om last van je oren te hebben door die monitors? TE luid is nooit goed...

nee, ik weet niet goed wat er mis is, ik kan niet veel muziek meer aanhoren, mijn oren lijken dan onder druk te staan.
beetje zoals na een vliegtuigvlucht. misschien wordt ik gewoon wat ziek. ik zal het nog wat afwachten hoe het evolueert.
het ligt niet aan het algemeen geluidsvolume maar door de "room compensation" van de monitors naar beneden te brengen ging het al een stuk beter. Nu vrees ik wel dat mijn ( eind ) mixen nergens mer naar klinken..

@ DJ stimpy... het spijt me dat ik in jou naam een bericht heb gepost. dat krijg je nu eenmaal als je op het werk dezelfde
PC gebruikt om naar het synth forum te surfen. :confused:

Klinkt gewoon lekker klank is goed.
Iet meer variaties in de drums en het thema zelf, ergens een break of een ander stuk refrein.
En iets in korten doet ook wonderen en ik zou er ook een eind aan maken nu stop het in eens een beetje abrupt.

Back