Super combo's

DJ41

Lid sinds 1834
Wat voor apparaten zijn volgens jullie super combo's? Dus twee apparaten die elkaar perfect aanvullen.
Ik heb als voorbeeld eens een TR-909 en een jomox Xbase gehad. Deze 2 drumcomputers vulde elkaar perfect aan en klonken ook erg goed samen. Wat de een miste had de ander weer wel. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met zulke combo's. Dit kan qua klank of qua mogelijkheden zijn.

Ik heb bij een vriend van me een tijd lang regelmatig de combo Yamaha RM1X + A3000 gebruikt, en dat was ook een errug fijne werkwijze moet ik zeggen, het werkte gewoon ontzettend intuïtief, echt geweldig.

Voor de échte synthliefhebber:

-> de budgetoplossing Waldorf Microwave I & Oberheim Matrix-1000. (Prijs: 2x 300 euro!)
Twee synths waar je enorm op kunt losgaan dankzij de uitgebreide mod-matrices, maar toch vullen ze elkaar lekker aan kwa geluiden; de MicroWave voor digitale sounds en snappy bassen, de Matrix voor de brede pads en zachtere geluiden.

-> hierop voortbordurend: de luxe oplossing Waldorf MicroWave XT & Roland MKS-80 / MPG-80
Grotendeels hetzelfde verhaal qua wederzijdse klank-aanvulling, maar dan nòg meer mogelijkheden en natuurlijk hands-on knopjes. Mmm! :W

Back