Virus TI vertraagd + reviews?

als je op lokatie 0 een pulsgolf laadt, en op lokatie 127 een zaagtand, worden de tussenliggende waarden geïnterpoleerd, dus elke stap die je vervolgens vanaf 0 maakt in de wavetable, wordt steeds een beetje minder puls, en steeds een beetje meer zaag.

bij de virus c had je "gewoon" een keuzelijstje met 64 verschillende ingebakken golfvormen die je kon gebruiken als oscillator.

Origineel geplaatst door Roel
als je op lokatie 0 een pulsgolf laadt, en op lokatie 127 een zaagtand, worden de tussenliggende waarden geïnterpoleerd, dus elke stap die je vervolgens vanaf 0 maakt in de wavetable, wordt steeds een beetje minder puls, en steeds een beetje meer zaag.

bij de virus c had je "gewoon" een keuzelijstje met 64 verschillende ingebakken golfvormen die je kon gebruiken als oscillator.

volgens mij als je bij de oscilator 1 vanaf de Saw naar de Square toe draait, interpoleert ie het ook. Maar even goed, het idee was dat er dus op 1 oscilatoren 9 van die geinterpoleerde tussenvormen mogelijk waren, en die je dan naar elkaar toe kon trekken met FM (?). Ach. Het klinkt erg vet, het is erg mooi!

BTW @quifster;
Je Virus C geluid is vet, maar niet zo vet als de TI IMHO. Vind je mp3 meer voor de TI pleiten dan ertegen ;) Het is niet dat het niet kan met een C, NovaII of Modular, maar de TI maakt het allemaal net ff mooier en voller (afgaande op het filmpje dan).

Ik vraag me af of Hypersaw echt goed tot z'n recht komt met bepaalde trance. In de mix valt een goed gedeelte van je diepte toch weg. :biertje: Maar ik ben benieuwd of de TI Hypersaw weer een revival van Jp80x0 sounds, grote-hallen trance en de handjes de lucht in Rank1 muziek veroorzaken zal. Wie weet, mijn zegen hebben ze.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RedTitan
volgens mij als je bij de oscilator 1 vanaf de Saw naar de Square toe draait, interpoleert ie het ook.

klopt!
en bij de wavetable doet ie dat tussen alle willekeurige ingeladen golfvormen, en je kan er ook nog eens meer dan 1 inladen :)

Origineel geplaatst door RedTitan
BTW @quifster;
Je Virus C geluid is vet, maar niet zo vet als de TI IMHO. Vind je mp3 meer voor de TI pleiten dan ertegen ;) Het is niet dat het niet kan met een C, NovaII of Modular, maar de TI maakt het allemaal net ff mooier en voller (afgaande op het filmpje dan).

Ik vraag me af of Hypersaw echt goed tot z'n recht komt met bepaalde trance. In de mix valt een goed gedeelte van je diepte toch weg. :biertje: Maar ik ben benieuwd of de TI Hypersaw weer een revival van Jp80x0 sounds, grote-hallen trance en de handjes de lucht in Rank1 muziek veroorzaken zal. Wie weet, mijn zegen hebben ze.

ja, daar heb je wel gelijk in, de hypersaw klinkt wat meer kwa body, echter hoe zinvol is dat in een complete mix kun je je dan afvragen, zoals je zelf als zegt valt bij mij al een groot gedeelte van de diepte al weg, dit klopt volledig aangezien ik totaal niets aan eq'ing of afmixing heb gedaan , bij de hypersaw zal dit denk ik nog eerder optreden in je mix.

maar goed, in maart sta ik echt wel te wachten voor de deur van de muziekwinkel om de ti te checken ;) ik wil het wel zeker weten.

Origineel geplaatst door metatron
Maar dat heb je bij de C ook, 64 stuks volgens mij.

Nee, het gaat erom dat elke wavetable een hele serie van die golven heeft (128 of 256 per table ofzo) die golven zijn allemaal net een beetje anders van elkaar (opeenvolgend) en je kan er dus doorheen sweepen.

Je hebt dus golfvormen die normaal niet in analoge (of va) bakken zitten je kan ze ook als het ware 'morphen' van de ene naar de andere golf; bijvoorbeeld van een vocaalachtige naar een glasachtige golf sweepen (of ander moduleren) zonder overgangen te horen.

omfg, dat filmpje van namm2k5 net gezien over de TI... toen ie over de audio+midi via usb begon, viel mn mond toch even open van verbasing :o
Hoe vet is dat :D

geen mixer meer nodig joh :P

Die demo is een beetje ruk imo. Zijn er nog meer behalve dat filmpje van namm dan?

Vraag aan Virus bezitters: hoe gaat dat -> ze brengen eerst een OS uit met een demo song er in, en dan een paar maanden later krijg je een patch om die demo eruit te slopen zodat je meer patches op kan slaan? Of heb je die optie altijd al?

Voor zover ik weet, is dat alleen bij de virus c gebeurd. Maar die optie had je dus niet voordat dat nieuwe os uitkwam.
Daarbij zaten er daarvoor al 4 banks in. Dus t was niet zo dat je ruimte te kort had.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MikeJarod
Vraag aan Virus bezitters: hoe gaat dat -> ze brengen eerst een OS uit met een demo song er in, en dan een paar maanden later krijg je een patch om die demo eruit te slopen zodat je meer patches op kan slaan? Of heb je die optie altijd al?

OS bestaat standaard uit 2 delen; 1. het OS zelf; en 2. de extra banks (overschrijft de geheugenruimte waar eerst de demosong inzit).

Origineel geplaatst door MikeJarod
Die demo is een beetje ruk imo. Zijn er nog meer behalve dat filmpje van namm dan?

echter hardcore synth users gooien natuurlijk alle presets eruit, om alle sounds zelf te ontwikkelen.

ik ken een paar van die fanatici, je vindt ze hier:

http://23646.rapidforum.com/

een goed forum trouwens met veel echte experts.

:halleluja

Het maken van zulke slechte demo's als deze zou verboden moeten worden!

Zeg nee tegen kazige demo's!

Certified by Tefal as being a genuine 100% flame

:confused: Klinkt me behoorlijk als een demootje van een standaard ROMpler of Pro-keyboardje..

Niet echt DE motivatie-demo om 'm te gaan halen..

Maar om alleen op demo-songs af te gaan is ook nogal erg 8o) 8o) 8o)

Back