Virus TI vertraagd + reviews?

:dubbel: Whahahahahha, stelletje ongeduldige ####!!

Zo zie je maar WEEER eens: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is..

Of beter in dit geval:

"Niet de C verkopen voordat de TI geleverd is.." :geslaagd:

Heb zelf geduld zàt; 'k koop de toetsenversie (MITS ik 'm de moeite vind!!) er wel gewoon ooit bij.
Mooi man: een C en een TI!! :D

Origineel geplaatst door Thoraval
bah... ik begin echt te twijfelen want geld brandt in mn zak...

virus c + MD 2de hands
of TI keys nieuw? :/

moeilijk :X

zo,da's echt niet moeilijk : gewoon Virus C en Machinedrum...

(ik snap nog steeds die TI hype niet)

Origineel geplaatst door Zoidsity
:dubbel: Whahahahahha, stelletje ongeduldige ####!!

Zo zie je maar WEEER eens: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is..

Of beter in dit geval:

"Niet de C verkopen voordat de TI geleverd is.." :geslaagd:

Heb zelf geduld zàt; 'k koop de toetsenversie (MITS ik 'm de moeite vind!!) er wel gewoon ooit bij.
Mooi man: een C en een TI!! :D

Dat zeg je nou wel, niet verkopen voordat de TI er is, maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb, want je ziet ze nu al voor 850 euro te koop, ik heb m nog net op tijd voor 1050 verkocht, dat scheelt toch een hoop geld, in 3 maanden een verschil van 200 euro.

:confused: Begint idd een beetje overdreven te worden..

Dat ding is nog (steeds) niet uit, dus niemand weet hoe ie eigenlijk echt is, en de bak is al van zaligmakend naar afgedankt gegaan.. (C verkopen met spoed >> duurt te lang, C / andere synth (terug)kopen).

:D Niet dat ik niet erg benieuwd ben, hoor..

@JeanV: Qua €'s scheelt 't natuurliijk! Maar voor diegene die ECHT niet zonder Virus kunnen is 3+ maanden VEEEL!
Ik hoop iig dat je veel plezier met de nieuwe bak zal krijgen (en de rest natuurlijk ook!)

Origineel geplaatst door JeanV
Dat zeg je nou wel, niet verkopen voordat de TI er is, maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb, want je ziet ze nu al voor 850 euro te koop, ik heb m nog net op tijd voor 1050 verkocht, dat scheelt toch een hoop geld, in 3 maanden een verschil van 200 euro.

Dat komt alleen maar door het grote aanbod van iedereen die hem perse kwijt wil. Die 2 maanden en de aankondigin van de TI hebben echt niet zo'n grote invloed als je denkt.

Voor de aankondiging van de Ti stond er af en toe eens een Virus C te koop, nu ineens constant 5 of meer.
Dat is altijd slecht voor de 2ehands prijs, kijk maar eens naar de Yamaha Rs7000, staan er ook bergen te koop en dus is de prijs erg laag.

De micromodular van Clavia is weer erg populair geworden en daar kun je nu ineens weer wat meer voor vragen.

Ik maak me helemaal niet druk om wat mijn Virus C momenteel waard is, heb er veel te veel plezeier van. Dat de Ti beter en krachtiger is mag ik hopen. Is toch even zo'n beetje 2 keer zo duur als een 2ehands Virus C.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Op hoeveel bits?

om een ontbeantworde vraag toch te beantworden denk ik 24 bits
maar ik weet het niet zeker, dus als iemand het wel zeker weet:L

Ff over die tweedehands C's: niet zo janken over het grote prijsverschil tussen de C nieuw en tweedehands. Het werd tijd dat de tweedehandsprijs van de C ongeveer gelijk kwam met de B. Zoveel extra's heeft de C nu ook weer niet. Maar tsja, wat is wijsheid als je toch de Ti wilt, en niet teveel op je nieuw gekochte C wilt afschrijven. Dan kun je niet anders dan zsm je C lozen en dan maar overbruggen. Dat de prijs zakt is logisch.

Eind April dus. Knap staaltje van Access dat ze dan de release datum ooit op december 2004 (zie persbericht) hebben gezet. Dat is bijna een halfjaar vertraging, die begonnen is op een termijn van persbericht tot release van 4 weken (november-december). Oftewel binnen 4 weken na het persbericht dat ze in december zouden uitleveren, zijn er problemen gekomen. Ik benieuwd of bekend gaat worden waar de problemen hebben gelegen; in manufacturing (hardware) of in het OS+ASIO (software). Als het het hardware is, dan zou ik er geen problemen mee hebben als consument. Software problemen zou wel een slecht voorteken kunnen zijn.

Origineel geplaatst door RedTitan
Eind April dus. Knap staaltje van Access dat ze dan de release datum ooit op december 2004 (zie persbericht) hebben gezet. Dat is bijna een halfjaar vertraging, die begonnen is op een termijn van persbericht tot release van 4 weken (november-december). Oftewel binnen 4 weken na het persbericht dat ze in december zouden uitleveren, zijn er problemen gekomen. Ik benieuwd of bekend gaat worden waar de problemen hebben gelegen; in manufacturing (hardware) of in het OS+ASIO (software). Als het het hardware is, dan zou ik er geen problemen mee hebben als consument. Software problemen zou wel een slecht voorteken kunnen zijn.

Ik heb nog maar weinig meegemaakt dat dit soort kleine bedrijven een releasedatum kunnen waarmaken. En wat betreft de genoemde softwareproblemen: Wees blij dat Access besluit om deze problemen op te lossen voor ze hem de deur uit sturen. Ze hadden de Ti ook op de markt kunnen gooien met brakke software ondersteuning, dat had ze pas een echt slechte naam gegeven. Er zijn genoeg bedrijven die dit wel hebben gedaan (Yamaha mlan iemand?)

Het is hun goed recht om het product pas uit te geven als zij denken dat het stabiel genoeg is om mee te kunnen werken. Ik vind het alleen maar een wijs besluit. Overigens heeft Access aan de hand van een aankondiging echt geen verplichtingen richting potentiele klanten. Support is een ander verhaal, maar je hebt het ding nog niet eens voor je staan. Het is lullig voor de mensen die al hebben besteld en betaald, maar dit doen ze bij een winkel en niet bij Access.

Ik snap daarom ook al het gezeur niet. Oke, ze lopen behoorlijk uit op hun gestelde releasedatum. Ik vind alleen dat ze er een erg goede reden voor hebben. Als je geld echt zo in je zakken brand wil je de Ti misschien wel alleen voor de heb en niet voor de machine zelf. Ik heb namelijk echt nog nooit iemand meegemaakt die wat had aan muziek maken met een synth met problemen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb nog maar weinig meegemaakt dat dit soort kleine bedrijven een releasedatum kunnen waarmaken. En wat betreft de genoemde softwareproblemen: Wees blij dat Access besluit om deze problemen op te lossen voor ze hem de deur uit sturen.

Ja, je hebt gelijk. Toch twee punten: mijn 1e punt is dat het probleem pas bekend werd NA het persbericht waarin werd verteld dat de TI in december leverbaar zou zijn (en dat is een harde uitspraak, geen vage belofte). Dat betekent dat er OF grote leveringsproblemen zijn qua hardware, OF dat de software niet goed getest is en problemen gaf. Ze dachten immers in november dat de TI af was en leverbaar, dus hadden ze hem toen in principe getest.

Punt twee: Welk probleem ze ook zijn tegengekomen, het is een groot probleem. Anders hadden ze het wel snel opgelost. Maar nu zijn er alleen maar uitgestelde release data, en geen verdere info.

Ze krijgen het vast wel klaar bij Access, maar de manier waarop... En ik geloof niet dat ze het doen om te hypen. Mijn inschatting is dat door uitgestelde releases mensen minder snel geneigd zijn om in die hype mee te gaan. Maar ik kan het verkeerd hebben. En lui die pre-orderen weten gewoon bij een dergelijk apparaat dat de eerste 3-4 OS updates de nodige vloeken en tieren op zullen leveren. That's the price.

En ik rommel lekker door op mijn B, en doe aan de Ti voorlopig nog niet mee - die komt wel over een jaartje oid.

Punt twee: Welk probleem ze ook zijn tegengekomen, het is een groot probleem. Anders hadden ze het wel snel opgelost. Maar nu zijn er alleen maar uitgestelde release data, en geen verdere info.

Misschien, maar misschien willen ze wel gewoon geen valse beloften meer maken. Ik ben van beroep software tester en ik weet hoeveel tijd het goed en structureel testen van software kan kosten (als je eens wist hoeveel tijd er wordt gestoken in het testen van het OS van een mobiele telefoon dan schrik je)

We zullen denk ik binnenkort wel zien of de Ti zijn beloften waar kan maken. Het is iig rot voor Access, want dit is toch een erg belangrijk product voor ze.

ze willen geen valse beloftes maken, zorgen dat alles werkt zoals het hoort voordat het gereleased wordt... maar hoop dat het verhaal op een voor access gunstige manier wordt afgesloten.

Vinden jullie het dan niet vreemd dat Access a) een probleem vindt na release van hun persbericht wat b) groot genoeg is om voor een vertraging van rond de 5 maanden te veroorzaken? Uiteraard is het lovenswaardig van Access dat ze het desondanks niet uitbrengen, maar ik geloof dat het niet een kwestie is van een klein bugje fine-tunen - zie de vertraging.

Vinden jullie het dan niet vreemd dat Access a) een probleem vindt na release van hun persbericht wat b) groot genoeg is om voor een vertraging van rond de 5 maanden te veroorzaken? Uiteraard is het lovenswaardig van Access dat ze het desondanks niet uitbrengen, maar ik geloof dat het niet een kwestie is van een klein bugje fine-tunen - zie de vertraging.

Wat ik veel vervelender vind is dat ze nu waarschijnlijk alle tijd in de Ti aan het stoppen zijn i.p.v. een leuke update voor het Virus C OS.

5 maanden is best lang ja, maar als je een klein bedrijf hebt met gelimiteerde resources wat betreft apparatuur en manuren dan heb je vaak geen keus. Het zal een grote tegenvaller geweest zijn.

is dat bedrijf zo klein dan? dat Access? :confused:

Ze hebben zo ongelovelijk veel virus C's verkocht sinds, wat is het? beging 2002, en zoveel prijzen binnengesleept, ze zullen inmiddels toch aardig groot zijn? kan me niet voorstellen dat ze daar nog met zn vijfen bezig zijn :) Of is mijn definitie van een klein bedrijf anders dan die van jullie?

Origineel geplaatst door Thoraval
is dat bedrijf zo klein dan? dat Access? :confused:

Ze hebben zo ongelovelijk veel virus C's verkocht sinds, wat is het? beging 2002, en zoveel prijzen binnengesleept, ze zullen inmiddels toch aardig groot zijn? kan me niet voorstellen dat ze daar nog met zn vijfen bezig zijn :) Of is mijn definitie van een klein bedrijf anders dan die van jullie?

Zelfs al zouden ze met vijf man programmeren is het nog steeds een mini developing team. Maar ik vermoed dat ze geen 5 mensen hebben die hiermee bezig zijn.

kortom hebben e dingen beloofd die ze niet waar kunnen maken?
2e hands c en een waldorf microwave biedt dezelfde functionaliteit als je het mij vraagt :W

Tsja Moog zijn ook 3 in een (omgebouwde) garage.

En die Virrii zullen ze ook wel laten maken maar 5 man R&D lijkt me heel normaal. En het is ook niet zo dat ze even 10 man uit een blik trekken die dan meehelpen code te butsen voor een paar maandjes. Zou mij wel een leuke klus lijken waar je veel van kan leren, maar denk dat je dan flinke DSP ervaring moet hebben als je bij hen zou mogen werken.

Kan allemaal wel zijn, maar als ik van access zelf 3 verschillende uitlevertijden krijg, dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde. Al werk je met 1 of 100 man. Goede informatie geven kan altijd en niet elke keer er 4 weken aan plakken.

Zowiezo als je met de persbericht naar buiten kom dat een product 4 weken later leverbaar is (eind dec.)kom je op mij niet echt over als een bedrijf dat zijn concepten en producten uitvoerig test voordat zij het al op straat gooien.

Het komt op mij enorm amateuristisch over om daarna nog min 5 maanden bezig te zijn.

En voor al die mensen die zeggen dat het toch zo fijn is dat access geen buggy synth op de markt zet.
Ja hallo, dat is toch wel het minste wat je kan verwachten, dat als je een synth koopt dat ie het gewoon doet.
Anders zou er toch eens iemand met poen een principezaak/bodemprocedure moeten starten tegen dit soort bedrijven die je dan als betatester gebruiken maar wel de volle mep vragen.

Het is gewoon hele slechte PR voor ze, kan je nagaan als er mensen zijn met problemen dadelijk met de synth, raaien hoe lang je dan kan wachten.

Het enigste resultaat met het te vroeg geven van een releasedatum, (wat voor mij zegt dat je product klaar is en getest, anders moet niet met zulke duidelijke releasedata komen) is dat ik nu geen VirusTI koop maar een concurrent ervan.

Nee, nu je C verkopen omdat misschien wel die TI over een paar weken komt. Of iets later.
Da's slim. ;)

Origineel geplaatst door Septic
Kan allemaal wel zijn, maar als ik van access zelf 3 verschillende uitlevertijden krijg, dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde. Al werk je met 1 of 100 man. Goede informatie geven kan altijd en niet elke keer er 4 weken aan plakken.

Zowiezo als je met de persbericht naar buiten kom dat een product 4 weken later leverbaar is (eind dec.)kom je op mij niet echt over als een bedrijf dat zijn concepten en producten uitvoerig test voordat zij het al op straat gooien.

Het komt op mij enorm amateuristisch over om daarna nog min 5 maanden bezig te zijn.

En voor al die mensen die zeggen dat het toch zo fijn is dat access geen buggy synth op de markt zet.
Ja hallo, dat is toch wel het minste wat je kan verwachten, dat als je een synth koopt dat ie het gewoon doet.
Anders zou er toch eens iemand met poen een principezaak/bodemprocedure moeten starten tegen dit soort bedrijven die je dan als betatester gebruiken maar wel de volle mep vragen.

Het is gewoon hele slechte PR voor ze, kan je nagaan als er mensen zijn met problemen dadelijk met de synth, raaien hoe lang je dan kan wachten.

Het enigste resultaat met het te vroeg geven van een releasedatum, (wat voor mij zegt dat je product klaar is en getest, anders moet niet met zulke duidelijke releasedata komen) is dat ik nu geen VirusTI koop maar een concurrent ervan.

Een reactie als deze geeft mij het idee je totaal geen idee hebt hoe een softwareontwikkelingstraject verloopt (is niet neerbuigend bedoelt). Je zult moeten accepteren dat de meeste softwareontwikkeling projecten nu eenmaal rommeliger verlopen dan je zou verwachten. Dit zie je niet altijd aan de buitenkant. Access is blijkbaar tegen een serieus probleem gelopen en heeft hier behoorlijk wat tijd voor nodig. Dat kan gewoon gebeuren. Ikzelf zit momenteel op een project wat vorig jaar Oktober opgeleverd had moeten worden. En bij dit project zijn heel wat belangen gemoeid (op europees niveau) en bij een internationaal bedrijf met meer dan 20.000 werknemers.

Wat betreft de buggy synths: het gebeurt wel....daarom is het goed dat Access heeft besloten dit niet te doen, ik zie jou alleen een miljoenenbedrijf als Yamaha nog niet aanklagen.

Fantaseren over eventuele problemen met de Ti in de toekomst lijkt me totaal overbodig. je kunt daar helemaal niets over zeggen op dit moment.

Als laatste is het echt onzin dat een releasedatum zou moeten zeggen dat een product af en getest is. Het is meestal een schatting van wanneer het product af zal zijn. Een verwacht moment zeg maar. Zoals eerder gezegd hadden ze misschien hun mond nog even moeten houden over de release en het bij een aankondiging moeten houden.

Ik weet iig zeker dat ze niet wakker zullen liggen dat jij voor een product van de concurrent gaat omdat je nu in een wilde vlaag van kwaadheid ineens helemaal anti Access bent.

Het is lullig en het komt misschien niet professioneel over maar je kunt een synth nu eenmaal pas kopen als hij in de winkel ligt. Ik verkoop mijn auto immers ook niet als een bepaald merk een nieuw model aankondigt.

Back