Origineel geplaatst door CosmicDreamer
Ik wil maar zeggen, als er dan geen mainstream interesse meer is kunnen ze terug vallen op de hardliners. Ik denk toch dat eens als de virus gaat uitkomen dat het niet lang gaat duren om mensen toch nog te kunnen overtuigen.
Ben ik het niet mee eens.
De sound van de virus is na de b niet meer veranderd en dat zal hij met de TI ook niet zijn.
Het enige wat ze gaan bieden is makkelijke implementatie met je DAW. Is het die centen waard?
Koop lekker een b voor 600,- en ahng die via midi aan je pc, ben je veel goedkoper uit en je hebt dezelfde sound.
Oké, moet je een handelingetje extra doen maar als ik dat prijsverschil zie heb ik daar geen problemen mee.
Wat ik al eerder aangegeven heb is dat er al jaren niets nieuws qua sound meer op de markt komt. Misschien de hartman Nueron maar die is voor menigeen out of the league qua prijs en een draak om te programmeren.
tegenwoordig wordt er enkel voortborduurt op een oud idee en men geeft het dan een wat geliktere interface
en een paar effectjes extra maar is dit het meergeld waard? Voor mij in ieder geval niet.
Ik snap die fabrikanten wel, die moeten ook eten. En als je ervan geniet om de nieuwste synth te bezitten dan moet je dat vooral doen. Als je echter kijkt wat je er daadwerkelijk nieuw/extra voor krijgt wat je meer betaald voor de nieuwste uitvoering dan heb ik sterk m'n twijfels. Zeker als je al een paar synths met diverse karakters bezit. Je kunt je geld dan beter in randapparatuur steken dan in een nieuwe synth. Je moest eens weten wat een goed stukje randapparatuur met je sounth kan doen... . Het is niet voor niets dat sommige van die 'dozen' net zo of veel duurder zijn dan je synths. En er zitten erbij die het zeker waard zijn. Die van jouw Waldorf, Acces of wat dan ook een monstergeluid kunnen maken.
Zo, dat was weer even een TvT. (Tip van Tom)
Niet verder vertellen.... .
gr. Tom