Virus TI vertraagd + reviews?

ik heb mijn virus kc meteen besteld toen ie bekend werd. na presentatie op de messe circa 4 maanden gewacht, de desktop c was in de tussentijd al wel leverbaar geworden.
maar goed, ik had wel de eerste KC in nederland :)
verder niks stroefs aan, werd uitgeleverd toen ie leverbaar was.

zal met de TI ook zo gaan, maar die is zo ontzettend niet-af softwarematig, dat we daar nog wel een poosje op kunnen wachten schat ik.
(en volgens mij heeft access zich lelijk verkeken op het programmeerwerk dat totale irri... euh integratie vereist)

zoals je op gaming sites wel eens leest, beter een goed product en dat het laat is, dan dat het nog vol met bugs zit. En als de beta testers een beetje goed hun best doen en het systeem runt eerst goed op alle mogelijke systemen, gelijk vst tegenwoordig nogal blitz draait: zal dat zeker niet tegen vallen.

Tja, je kan zegen een jaar geen info over het product dat dat soms een beetje twijfel wekt: maar ik heb ook al wel wat langer op spullen gewacht maar dat loonde dan ook altijd de moeite.

we moeten wel als nuchtere hollanders onszelf gaan afvragen of de TI niet een beetje overkill is voor de normale home studio semi pro muziekant. laat je niet verleiden door mooie specs en demo's. btw die demo's van de site kun je makkelijk met een B of C maken.

Laten we als nuchtere hollanders wachten tot dit ding er is en dan beslissen.

Ik vind het helemaal geen overkill. Wat dan met al die modulars en die usb connectivity van roland grooveboxen ofzo. Dit gaat gewoon nog een stapje verder en het is interessant om het ding als masterklavier te hebben en danook nog even in cubase een vst te hebben die je kan gebruiken. Zo ga ik het toch doen.

ik weet heel zeker dat ik de totale integratie features overbodig vind, maar wel een TI ga kopen tegen de tijd dat ik budget heb :)

hmm, het is een beetje gelijk een roland vs2480.. de ene wil een vga scherm de andere niet, wel: met de ti plugin vind ik het toch handig dat je een uitgebreider zicht hebt op de functies en er zit toch ook die librarian functie in, handig voor veel klanken in een oog opslag te kunnen zien.

Das nog niet een jaar na de persvoorstelling, er hebben er al slechter gedaan :).

het blijft een leuk topic dit
eens in de drie dagen ineens 6 reacties :D

Ik vraag me af of ze het voor de in het begin gestelde prijs kunnen doen. Ze hebben immers veeeeeeeeeeeeeeel hogere productie kosten voor hun kiezen gekregen.

De prijs van het pakket kan je toch moeilijk de hoogte in jagen doordat het is uitgesteld? want het is wat het is, ook een half jaar later.

klopt maar ik kan me vorostellen dat je productie kosten je dicht bij de afgrond brengen, als bedrijf dus en dat, wil je de kop boven water houden, je de prijs omhoog schroeft.

Of gaat het soms heel goed met access?

ik weet het niet. Maar het hoeft niet persé "slecht" te gaan met access omdat het product nog niet verkrijgbaar is. Het gaat maar slecht als ze niets meer verkopen, en ze hebben ook hun powercore virus nog. Valt het je ook niet op hoe snel ze altijd zijn om oude producten niet meer te laten maken en zich te concentreren op de nieuwe line-up die er aan komt.

Ik kan mis zijn maar ik denk dat access hierdoor een beetje in een "winterslaap" toestand is, wat niet wijst op een slechte gang van zaken. Een niet verkocht software product is niet zo erg als een niet verkocht hardware product. Want daar heb je dan niet echt resources in gestoken.

Je kan zeggen dat het "manuren" gekost heeft om de software te ontwikkelen maar access is vrij bescheiden in het aantal programmeurs dacht ik. Het is niet zoals bij roland waar er internationaal overal wel mensen werken aan iets.

Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik denk dat ze het niet te slecht doen gewoon omdat er niet echt veel factoren zijn waar ze zich nu pijn aan kunnen doen. Alle vorige modellen circuleren in de tweedehandssfeer en er zullen ook nog wel wat tdm's en powercores verkocht worden met het ding zeker....

Er is toch iets aan de hand bij Access, anders was de TI er lang geweest. We weten niet wat, maar het is absoluut een slechte zaak voor Access zelf. De TI is inmiddels een beetje besmet, daarnaast zittie qua prijs in het top segment...dus al niet interessant voor de gemiddelde synth koper. Recente topmodellen van Roland (V-Synth) en Clavia (NL3) hebben het ook moeilijk, Waldorf had het moeilijk met de Q, de Kurzweil VA was al helemaal een drama. Niet dat de oorzaken van de problemen voor al deze bedrijven vergelijkbaar zijn, maar het blijkt toch een moeilijke business te zijn. 'T wordt eens tijd dat de synth boeren nadenken over produktie in lage loonlanden :eureka:, anders vrees dat er weer merken gaan verdwijnen op termijn.

Ik merk het ook dat tegenwoordig niet zoveel synthesisers meer gekocht worden. Persoonlijk vind ik het "workstation" model niet zo interessant, ik heb liever alles apart, (sound modules rond een sequencer). Tegenwoordig is het precies "in" om de meest geeky synthesiser te hebben. daarmee bedoel ik dus, geen romplayer maar va, granular etc. Volgens mij heeft access zeker nog wat slagkracht omdat ze het beste van 2 werelden proberen te verenigen. Als je het puui op het gebied van fanatisme gaat bekijken zullen er zeker wel mensen zijn die er op gaan springen gewoon omdat het access is. (Men is ook nog altijd op zoek naar tb's ook al maken ze dat ding al 20 jaar niet meer).

Ik wil maar zeggen, als er dan geen mainstream interesse meer is kunnen ze terug vallen op de hardliners. Ik denk toch dat eens als de virus gaat uitkomen dat het niet lang gaat duren om mensen toch nog te kunnen overtuigen.

Je hebt niet aleen de keyboard versie maar natuurlijk ook de pølar het hoeft niet persé een keyboard versie te zijn. Ik neem aan dat de desktops niet zo duur gaan zijn

Wat ook kan trouwens, (het is misschien zelfs heel erg aannemelijk daar andere bedrijven ook zo werken) is dat ze al wel klaar zijn maar dat ze met het uitbrengen wachten tot na de zomer. ik bedoel dit:

Het is zomer, vakantie en "iedereen" is weg. Dat betekend dat wanneer je nu je product lanceert en het media aandacht (reviews etc) krijgt veel minder mensen dit te zien krijgen. Als je zelf presentaties geeft met "tadaaa hier is dan onze TI" is de gratis mond op mond reclame ook veel minder.
Het is dus puur voor de reclame, besprekingen en dus verkoop veel minder interessant om je product in de zomer te lanceren.

Ze zouden dit besloten moeten hebben toen ze tot de conclusie kwamen dat de lancering van de TI in het voorjaar niet haalbaar was. Daar komt bij dat áls ze dit besloten hebben ze automatisch meer tijd hebben voor het ontwikkelen voor de software (bug fixes etc, -> je levert een beter product) én meer tijd hebben voor de productie van de hardware. Waardoor ze niet met een tekort komen te zitten bij de levering. Een win-win situation dus.

conclusie: we kunnen nog wel even wachten want het is, zeker vanuit access gezien, waarschijnlijk de beste optie.

Komend weekend is de Summer NAMM. Misschien dat ze dan wat zinnigs te melden hebben.

en, de NL3 is ook al wat goedkoper, en heeft nog steeds DE beste user interface van de hardwaresynths , ehh naar mijn mening dus :)

Origineel geplaatst door CosmicDreamer

Ik wil maar zeggen, als er dan geen mainstream interesse meer is kunnen ze terug vallen op de hardliners. Ik denk toch dat eens als de virus gaat uitkomen dat het niet lang gaat duren om mensen toch nog te kunnen overtuigen.

Ben ik het niet mee eens.

De sound van de virus is na de b niet meer veranderd en dat zal hij met de TI ook niet zijn.
Het enige wat ze gaan bieden is makkelijke implementatie met je DAW. Is het die centen waard?
Koop lekker een b voor 600,- en ahng die via midi aan je pc, ben je veel goedkoper uit en je hebt dezelfde sound.
Oké, moet je een handelingetje extra doen maar als ik dat prijsverschil zie heb ik daar geen problemen mee.

Wat ik al eerder aangegeven heb is dat er al jaren niets nieuws qua sound meer op de markt komt. Misschien de hartman Nueron maar die is voor menigeen out of the league qua prijs en een draak om te programmeren.
tegenwoordig wordt er enkel voortborduurt op een oud idee en men geeft het dan een wat geliktere interface
en een paar effectjes extra maar is dit het meergeld waard? Voor mij in ieder geval niet.

Ik snap die fabrikanten wel, die moeten ook eten. En als je ervan geniet om de nieuwste synth te bezitten dan moet je dat vooral doen. Als je echter kijkt wat je er daadwerkelijk nieuw/extra voor krijgt wat je meer betaald voor de nieuwste uitvoering dan heb ik sterk m'n twijfels. Zeker als je al een paar synths met diverse karakters bezit. Je kunt je geld dan beter in randapparatuur steken dan in een nieuwe synth. Je moest eens weten wat een goed stukje randapparatuur met je sounth kan doen... . Het is niet voor niets dat sommige van die 'dozen' net zo of veel duurder zijn dan je synths. En er zitten erbij die het zeker waard zijn. Die van jouw Waldorf, Acces of wat dan ook een monstergeluid kunnen maken.

Zo, dat was weer even een TvT. (Tip van Tom);)

Niet verder vertellen.... .

gr. Tom

Back