motu 828mk2 vs tascam fw1804

divi

Ouwe rot
waarde vrienden,

ik ben op zoek naar 'n firewire interface met meer inputs dan m'n emagic a62m. ADAT is een must, en als ie stand-alone kan werken is het helemaal perfect. op mijn shortlist staan nu 2 modellen: motu 828mkII en tascam fw1804

_ tascam: http://www.tascam.nl/en/fw-1804.html

fw-1804_v.jpg

18/12 audio I/O à 24bit 96khz waarvan:
4 combo mic/line in met elk een analoge insert
4 line
8/8 ADAT
1/1 SPDIF

2/4 MIDI I/O

stand-alone bruikbaar

_ motu: http://www.motu.com/products/motuaudio/828/body.html/en

828front.jpg

20/22 audio I/O à 24bit 96khz waarvan:
2 mic in
8/10 line
8/8 ADAT of 1/1 SPDIF
1/1 SPDIF

1/1 MIDI I/O

stand-alone bruikbaar

mijn dilemma is of de extra out's (want daar komt het grofweg gezien op neer) de extra kost van de motu rechtvaardigen. de tascam is volgens mij nog niet verkrijgbaar maar ik heb 'm op een franse site voor ongeveer 650€ zien staan, en dat scheelt wel de motu die rond de 900 zit. ik ga er zeer wrschlnk een ADAT interface bij nemen, dus dan zou ik met de tascam 16/10 analoge I/O's hebben, en 10 out's is waarschijnlijk meer dan genoeg.

mijn vraag is nu of er andere dingen zijn die ik misschien over het hoofd gezien heb waar ik rekening mee moet houden? de tascam is de rack versie van de FW1884. heeft iemand daar ervaring mee? evenwaardige alternatieven zijn ook welkom, maar niet duurder ;)

Origineel geplaatst door Maks
Ken je ook de Edirol FA101 en M-audio FW410 en FW1814 al?

-edit: woops sorry, enkel de M-audio 1814 heeft adat... http://www.m-audio.com/products/en_gb/FireWire1814-main.html
jup, maar niet stand-alone te gebruiken spijtig genoeg.
dat wil 'k echt hebben. dikwijls wil ik ff wat sequencing doen vanaf m'n machinedrum, of ff wat op een synth te rammen, en dan heb 'k geen zin om m'n powerbook uit de tas te halen, aanzetten, kabels inpluggen, Live starten, routings instellen, enz... voor ik iets kan horen!

Ik heb alleen ervaring met de 828 (logisch, die Tascam is nog niet uit). Ik ben er zeer tevreden over, geluidskwaliteit, mogelijkheden etc, hoewel ik niet zoals jij zonder analoge mixer zou willen werken. Wat ook wel handig is aan de 828 is de goede metering en de mogelijkheid sub-mixen te maken, voor bijvoorbeeld aux sends. Die 1x1 midi interface die er op zit is trouwens ook handig; ik gebruik 'm om Logic aan m'n MPC te syncen, die verder alle midi doet.

Normaal gesproken zou ik eerder 'n produkt kiezen dat al eventjes op de markt is, een reputatie heeft opgebouwd, en qua prijs een beetje gestabiliseerd is. De 828 kost nu nog maar €844,- bij Thomann, en hij begon op €1149,- geloof ik. Van de Tascam zijn nog geen gebruikerservaringen waar je op af kan gaan (stabiliteit, zitten alle beloofde features er wel in...), en de introductieprijs gaat altijd nog zakken...

Maar ja, het prijsverschil is behoorlijk. De Tascam staat nu bij Thomann op de site voor €633,- ("usually shipping within 2-3 weeks"). Je kan ze even bellen/mailen om te kijken of hij echt leverbaar is.

Ik begrijp dat je het ding met je mac gaat gebruiken. Van Motu weet je dat ze voor mac erg goed werken en goede drivers hebben. Dat lijkt me toch wel belangrijk voor een interface. Bij de Tascam moet je het nog maar afwachten, ik geloof dat de gebruikers van de FW1884 op de mac er niet zo positief over waren, als ik jou was zou ik in elk geval even op het internet zoeken of je daar niet wat over kunt vinden.
Ik zou voor de Motu gaan, omdat je gewoon zeker weet dat ie goed werkt en dat Motu bij een nieuwe versie van OS X nieuwe drivers uitbrengt, ook voor producten die uit productie zijn. Dat zie ik Tascam nog niet zo snel doen.

Ik ben het helemaal met lo-fi eens. De 828mkII is al een tijdje op de markt en is niet voor niets een populaire interface. Als je het belangrijk vindt om stand-alone met je interface te kunnen werken, dan is de Motu echt een aanrader. Je kunt namelijk de hele dsp-mixer (QueMix) vanaf het frontpaneel bedienen.
Waarschijnlijk kun je de 828mkII zelfs nog iets goedkoper hier in Nederland kopen dan in Duitsland.

motu 2e hands?

motu 2e hands?

ik zag de motu ook voor iets van 550 euries te koop staan..
kweet alleen niet meer waar, maar het zou best wel op dit forum kunnen zijn
kheb zelf een fireface gekocht
en dat is errug dik
maar wel veel van die €€€8)

er is die nieuwe mobiele firewire interface van motu nu ook...

Origineel geplaatst door Maks
er is die nieuwe mobiele firewire interface van motu nu ook...
jep, maar wel duurder. draagbaarheid buiten beschouwing gelaten krijg je volgens mij minder voor meer geld, tenzij je de 2 extra mic preamps nodig hebt. maar ik heb niet eens een mic...

denk dat ik toch voor de motu ga, bednakt voor het advies allen. en 2e hands is altijd een goeie optie, al zijn ze wrschnlk nog maar dun gezaaid.

Ik zou voor een Fireface 800 gaan. Kost wat meer, maar dan heb je topkwaliteit.

Ik heb zelf een 2408 Mk II gehad waar ik erg tevreden over was........totdat ik in bezit kwam van een Fireface.

Wat een verschil!

Back