Maak jij je tracks " inmixbaar" ?

Maak jij je tracks " inmixbaar" ?

• Ja, vind ik belangrijk

Stemmen: 28 45,2%
  • Nee, hou ik geen rekening mee

Stemmen: 29 46,8%
  • Heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht

Stemmen: 5 8,1%

• Totaal aantal stemmers
    62
Ik mis in de poll ' Soms wel... soms niet...'.

Over het algemeen kan een goede (zichzelf respecterende) DJ prima de volgende plaat in sync zetten... even terug spinnen en hem in 4 tellen goed hebben staan.

Kheb bij m'n laatste track nog zo'n typische lead out gemaakt.... ik vind het wel mooi als je in een mix de gimmick (kan lead of herkenbare sample zijn) van de volgende track door de vorige track heen te horen... (of andersom). Dan krijg je dat herkennings effect "Hey... dat stoere nummer komt eraan"...

Origineel geplaatst door Nightstorm
cool, waar en wanneer draai je? my kind of dj 8)

zelden, maar als dat gebeurt is dat gewoonweg in een of ander café in het Gentse. Het Genste nachtleven is hier immers verzadigd met platendraaiende brokken testosteron. Niet voor niets dat ons bekendste export product 2 Many Djs zijn ;)

Ik maak meestal een combinatie...
Begin meestal met een lekkere opbouwende intro om de sfeer van de track te zetten. Daarna komt alsnog de 4-kwarts beat ten bate van het inmixen, maar die toch wel aansluit op de intro en toch al wat energie in zit; maar die intro kan evt. overgeslagen worden. Ik me m'n nummers meestal zo dat ze zowel aan het bein van een set gedraaid kunnen worden als middenin een set.
Dit geeft me zelf ook het meest bevredigende gevoel, ik geef m'n nummers de opbouw zoals ik ze wil hebben en daar neem ik dan ook de tijd voor. Dat ik daardoor nummers krijg van 8 minuten, dat is op de koop toe. Als er gezorgd kan worden dat er energie en afwisseling in blijft zitten, dan mag een nummer van mij zolang duren als de maker nodig vindt.
Het is tenslotte mijn muziek...

En daarbij is het gaaf om ook eens midden in een st de ene platenspeler uit te laten lopen en dan met de intro van de volgende plaat te beginnen. Een soort van break in je set. Als ik zoiets doe, moet ik wel zeker weten dat het een goede plaat is waarbij de mensen al gek worden bij het horen van de intro.
Dit heb ik eens gedaan in een setje met "Push - Universal Nation [live version]". Vorige plaat uitlaten lopen, de intro van Push aan en het volk begon al te flippen... Heerlijk :)

Back