Voyage to ... (space-synth/italo-revival)

Gaaaaaaaaafffffff! Waarom heeft niemand hier nog op gereageerd? Normaal zijn die jaren '80-nummers wel populair! :confused: Het is inclusief archetypische vocoder hoor! :D

Kleine puntjes: misschien die hoge strings die er af en toe doorheen zoeven wat zachter, de bas iets dieper, de orch-hit wat voller (beetje iel nu in z'n eentje) en iets korter (6:33 is een tikje over-the-top; zo verschillend zijn de thema's niet), maar het is toch al een vette track hoor! :)

Leuke track! IK mis wel zang in deze track, omdat ik een lead mis. De strings staan inderdaad te hard.

Complimenten:okdan:

Leuk om te horen! 8)
Vooral de drums klinken erg authentiek - zelf gesampled, of komt dat ergens uit 'n softsynth?

Goeie shit! Ik sluit me verder wel aan bij de eerder geleverde kritiek; hij mag ietsje korter. Maarreh: puik werk!

Mooi nummer, echt waar.

Op 5:40 is de string die er af en toe bijkomt toch echt wel iets te luid.

Maar echt, knap.

Origineel geplaatst door Hanz
Leuk om te horen! 8)
Vooral de drums klinken erg authentiek - zelf gesampled, of komt dat ergens uit 'n softsynth?

Hey Hanz en de rest,

De drums zijn gesampled en komen uit de rm3 van linplug. Verder wil ik iedereen bedanken voor het beluisteren van de track en dat we aan de kritieke punten werken.

gr. Northlake

release

release

In de afgelopen tijd zijn de minpuntjes van alle reacties in de eindmix meegenomen en hebben deze demo opgestuurd naar Hypersound in Zwitserland. Deze demo bestond uit 2 nummers, "Voyage to the Stars"en "Saw you on the Dancefloor"
Met als resultaat een platencontract bij Hypersound voor deze 2 nummers.

Als gevolg hiervan is "Voyage to the Stars"niet meer te downlaoden :stupid bij Download.com, maar op een "upcoming new album" :okdan: te beluisteren.

Als nog wil ik iedereen bedanken voor de reacties.

Norhtlake

PS :mega: Luca :mega:

Re: release

Re: release

Origineel geplaatst door Northlake
Als gevolg hiervan is "Voyage to the Stars"niet meer te downlaoden :stupid bij Download.com, maar op een "upcoming new album" :okdan: te beluisteren.

Ik kon em nog net beluisteren. Prachtig hoor. Mooie opbouw, klinkt goed, ... Persoonlijk zou ik die vocoder iets anders gedaan hebben, maar da's slechts een detail. ;)

Origineel geplaatst door Northlake
In de afgelopen tijd zijn de minpuntjes van alle reacties in de eindmix meegenomen en hebben deze demo opgestuurd naar Hypersound in Zwitserland. Deze demo bestond uit 2 nummers, "Voyage to the Stars"en "Saw you on the Dancefloor"
Met als resultaat een platencontract bij Hypersound voor deze 2 nummers.

Dat verdienen jullie zeker!

Leuke track, erg retro. En leuk voor jullie dat hij gereleased wordt. :)

De mix is niet zo retro. Balans klopt oa de strings wat anderen ook zeiden. De bas mist warmte en het geheel klinkt veels te scherp. Of hebben jullie dat gefixed later?

Hey gefeliciteerd. :kroon:

De track is trouwens nog gewoon te downloaden.

Vind de track wel de warmte missen van de echte Italo's. Is eigenlijk geen echte Italo dit, maar meer een "Nederlando"
bijv. Michiel van de Kuy en Erik van Vliet. Rotterdams trots. Het hadden van mij best wat minder cliche's mogen zijn. Een vleugje vernieuwing had wel gemogen. Hoewel het "klinkt digitaler", dat is ook vernieuwing

Back