DC offset flip: 8 bit data, 16 bit output!

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
waarom 16 bit gebruiken qua data als je de helft toch niet gebruikt...?! ...de oplossing: "DC Offset Flip"

na elke halve cycle word de 8 bit data gespiegeld in de 16 bit output buffer :)

Attachments

• dcflip.jpg
    dcflip.jpg
    33,8 KB · Bekeken: 125
Je vergeet enkel dat je met 8 bit slecht 256 waarden per halve amplitude hebt en bij 16 bit heb je 32768 waarden voor diezelfde halve amplitude.

ja zoals je het hier ziet in het figuur
heb je een hoogte van 2^8 = 256 die je vervolgens omgooit naar -256 + 256 , dat is 9 bits

Origineel geplaatst door Toon
Je vergeet enkel dat je met 8 bit slecht 256 waarden per halve amplitude hebt en bij 16 bit heb je 32768 waarden voor diezelfde halve amplitude.
en jij vergeet dan weer dat er bij een halve cycle in 16 bit ook niet meer dan 256 bytes daadwerkelijk word benut...
en pcies DAT is nu juist mijn statement :)

Origineel geplaatst door 6 trak
en jij vergeet dan weer dat er bij een halve cycle in 16 bit ook niet meer dan 256 bytes daadwerkelijk word benut...
en pcies DAT is nu juist mijn statement :)

wat is dant nu weer voor onzin !

een halve cycle , dat is tijd , en de hoogte van het signaal wordt uitgedrukt in bits. dus als een halve cycle van een golfvorm de volledige amplitude gebruikt , heb je de volledige 16 bit nodig , als bij een halve amplitude 15 bits

Origineel geplaatst door matt second
wat is dant nu weer voor onzin !

een halve cycle , dat is tijd , en de hoogte van het signaal wordt uitgedrukt in bits. dus als een halve cycle van een golfvorm de volledige amplitude gebruikt , heb je de volledige 16 bit nodig , als bij een halve amplitude 15 bits
bekijk jij nog eens ff rustig de plaatjes matt...

welnee, ik spiegel het in de 16 bits output buffer dus kan het nimmer 9 bit zijn nutuulk...

Je krijgt dan 16 bits data met 9 bits precisie

ja ik zie een signaal dat met 256 stappen omhoog en omlaag gaat
en dat in een "16 bits output buffer" gespigeld wordt
dan gaat er 256 stappen omhoog en omlaag en dan in het negatieve ook 256 stapjes om-hoog - en - om -laaaag

dat is dus een amplitude van 512 stapjes - > 9 bits

niks geen 16 bits !

bij 16 bit is het positieve gedeelde slechts 8 bit en ook het negatieve gedeelte, dus reken maar uit...

We zitten Binair te rekenen Six, niet decimaal. Het positieve gedeelte is niet 8 bit maar 15 bit want 2^15 + 2^15 = 16 bit

bij 16 bit is het positieve gedeelde slechts 8 bit en ook het negatieve gedeelte, dus reken maar uit...

wie heeft jou dat wijs gemaakt ?

terug naar schoolbanken , 6 !

Back