[track] Rineau - Catastrophe

Rino

Rineau
Laidback trackje op 120 BPM. Er mist voor mijn gevoel nog ergens iets, maar na eindeloos proberen heb ik wat dat betreft een beetje de moed opgegeven om er achter te komen wat dat precies is.

Linkje

Met dank aan Jacques Chirac...:)

Lekker rino,je maakt gave dingen!
Alleen,maar thats me,zei ik vorige keer ook al,dit zou hardware moeten zijn.
Het klinkt wat steriel,je bent een zeer goede schilder,die het moet doen met mindere penselen.

Maar mijn mening maar.

En ja wat mist je track,niet veel,mischien een mooie soulstem

Origineel geplaatst door trash
Lekker rino,je maakt gave dingen!
Alleen,maar thats me,zei ik vorige keer ook al,dit zou hardware moeten zijn.
Het klinkt wat steriel,je bent een zeer goede schilder,die het moet doen met mindere penselen.

Maar mijn mening maar.

En ja wat mist je track,niet veel,mischien een mooie soulstem

Thanks... Je slaat de spijker op zijn kop wat betreft het geluid. Ik had 't inderdaad liever wat minder steriel laten klinken. Ik heb 't geprobeerd met een aantal plugs, maar meer kon ik er niet van maken...;{

lekker trackje, vind hem nog wel een beetje eentonig. maar wel lekker retrosfeertje.

ik mis inderdaad ook de power in het nummer. maar voor de rest gooi die zanglijn er maar op :p

Moet hem nog luisteren maar wilde ff op Trash reagier.

Ligt het niet aan jouw dat je altijd alleen maar hardware wil horen? Die opmerking heb je bij zo'n beetje elk nummer wel tegenwoordig. Mij lijkt het ene pure smaakkwestie.

Erg eentonig ja, maar wel lekker. Zang erbij en gaan! :)

Wel eigenlijk bedoeld om live met een band uit te voeren, lijkt mij. Ik vind trouwens je Rhodes wel erg schel; het geluid begint een beetje te zeuren als je op de Rhodes gaat letten.

Origineel geplaatst door fuse
Moet hem nog luisteren maar wilde ff op Trash reagier.

Ligt het niet aan jouw dat je altijd alleen maar hardware wil horen? Die opmerking heb je bij zo'n beetje elk nummer wel tegenwoordig. Mij lijkt het ene pure smaakkwestie.

Ja,dat zeg ik toch,mijn mening,en mijn smaak.
En ik zeg dat,omdat er veel meer in zit.
Je hoeft niet te luisteren naar me.

Even geluistert en denk wel dat ik weet wat er niet klopt.

De mix.

Het zijn maar kleine verschillen maar toch.
De bas is te hard ingemixt en de kick is te soft.
En de balans met de bas/drums en de rest klopt ook niet helemaal.

De bas wat EQ'en -1dB op 50Hz met Q van meer dan 1.4
Wat meer compressie over de kick dat hij wat steviger wordt, dan sterkt hij de bas ook wat aan. En dus beide wat gas terugnemen.

Voorbeeldje:
http://faxis.dyndns.org/synthforum/Rineau-Catastrophe_fused.mp3

Enne over die hardware. Zeker niet om de smartass uit te hangen. Ben het misschien wel eens maar het komt zo over van: 'leuk nummer maar.....'
En met een paar kleine dingetjes kun je al een veel leukere sound bouwen.
Trouwens schijnt het verschil in het kunnen schilderen in de verf te zitten en niet de penseel. Tenminste volgens de verhalen die ik mag geloven.

Deze track swingt echt! Ik kan wel de mening delen dat er iets mist, ik denk misschien een interessantere lead ...

En persoonlijk heb ik het zo niet voor die fake rhodes, die aanslag klopt niet helemaal ... :D

Die solo op het einde is trouwens echt té gek!

:okdan:

Op de een of andere manier doet dit nummer mij aan bananarama denken ... Trouwens ik zit naar wat Hawaii foto's te kijken, past prima in de sfeer, cocktail in de hand op het strand ...

Ik vind het een heerlijke track weer dit...

Misschien iets minder uitbundig dan andere nummers die ik eerder van je gehoord heb... maar je moet ook een beetje variatie op je CD hebben toch???

Het enige wat mij even opviel is dat ik het galmpje achter Jacque niet zo mooi vind... die haalde hem op een gegeven moment hier wat door die mix heen waardoor de samenhang van de rest wegviel.... (wauwel wauwel... maar ik dacht misschien kan je er wat mee ;))

Origineel geplaatst door fuse
Even geluistert en denk wel dat ik weet wat er niet klopt.

De mix.

Het zijn maar kleine verschillen maar toch.
De bas is te hard ingemixt en de kick is te soft.
En de balans met de bas/drums en de rest klopt ook niet helemaal.

De bas wat EQ'en -1dB op 50Hz met Q van meer dan 1.4
Wat meer compressie over de kick dat hij wat steviger wordt, dan sterkt hij de bas ook wat aan. En dus beide wat gas terugnemen.

Voorbeeldje:
http://faxis.dyndns.org/synthforum/Rineau-Catastrophe_fused.mp3

Enne over die hardware. Zeker niet om de smartass uit te hangen. Ben het misschien wel eens maar het komt zo over van: 'leuk nummer maar.....'
En met een paar kleine dingetjes kun je al een veel leukere sound bouwen.
Trouwens schijnt het verschil in het kunnen schilderen in de verf te zitten en niet de penseel. Tenminste volgens de verhalen die ik mag geloven.

Hmmm, dat dyndns werkt niet helemaal lekker. Jammer, had graag even het verschil gehoord. Misschien later... Wat betreft de bass en de kick, dat was me ook al opgevallen, alleen lukte me het niet goed om er een remedie voor te vinden. Ik zou 'm inderdaad wat punchier willen hebben, maar tegelijkertijd ook die softe warmte proberen te behouden. Denk dat ik af en toe toch wat meer aandacht mag besteden aan de mix, meer techniek dan muziek voor mij de komende tijd...:) Iig bedankt, ook de rest!

Back