Wegens drukte en vakantie heb ik de SF beste track 2004 competitie gemist. Heb het afgelopen ook niet zoveel muziek gemaakt, en weinig kans om te winnen, maar alsnog mijn beste track van 2004...
HE special K, dat klinkt laaaang niet slecht. Echt lekker geproduceerd, dat heb je wel onder de knie , misschien kun je een beetje toelichten hoe je dat trommelloopje zo goed hebt uitgeproduceerd, lekker in ja face en stereo. klasse. 2 Puntjes van kritiek: dat stringmotiefje is net een beetje te goedkoop, kan aan het geluid liggen, en hij staat te hard in de mix. thats all!
Zeer lekker dit... laat die zomer maar komen!! Op sommige punten zou het misschien nog even wat beter uitgeproduceerd kunnen worden qua mix maar ook compositie... Hoewel ie super is wordt ik op een gegeven moment wat flauw van het string riedeltje, weer...en weer...
Heel erg geslaagd dit! Ik vind de strings eigenlijk erg goed. Maar misschien kunnen de strings wel wat extra gebruiken (persoonlijk zou ik wat bitcrushen, phaser op de delay, ...) ...
Zit mooi in elkaar en klinkt inderdaad leuk. De melodies zijn goed en het ritme vind ik ook prima. De sounds zijn op zich wel ok, maar ik vind het persoonlijk erg steriel.
Voor het trommel loopje heb ik gewoon een sample gebruikt, maar wel wat effectjes erover.
De violen komen van de sample cd's Garritan Orchestral Strings en zijn inderdaad wat simpel, heb dat partijtje namelijk in 1 keer ingespeeld en daarna niet meer echt aandacht aan besteed.
Verder heb ik met een gitaar een aantal partijtjes ingespeeld. Ik kan geen ruk gitaar spelen, maar het is uiteindelijk toch gelukt om een beetje fatsoenlijke melodie neer te zetten.
En tja wat die grote mixer betreft, hij staat al een hele tijd te koop omdat ik hem niet gebruik, doe bijna alles in de computer. De steriele sound komt denk ik doordat ik verder alleen maar softsynths gebruik.
Mijn punten van kritiek zijn hierboven al genoemd, namelijk de lichtelijk steriele sound. Misschien kun je proberen het geluid iets viezer en warmer te maken. Daarnaast staan de strings niet helemaal lekker in de mix, net iets te hard naar mijn idee en ze worden iets teveel gerepeteerd. Maar al met al een loik trackie...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.