Origineel geplaatst door n0_key
Je zit echt vreselijk uit je nek te zwetsen gast. Ik ga nog een laatste poging doen om er wat van te maken en anders zoek je het lekker uit, betweter. Meneer heeft het over 1 softsynth in Logic. Ja. Feit. Ja.
Goed. Het bovenstaand beschreven probleem komt op een fatsoenlijk geconfigureerd systeem vergelijkbaar met dat van de topicstarter niet voor. Ja. Feit. Ja. Goed.
We hebben het hier niet over ladingen plugins of die fijne uad van jou: MPC, Logic, ES-1. Flikker nou eens op met het er bij halen van allerlei randzaken. Jezus.
Kom anders gewoon eens langs bij mij in Hoorn. Krijg je een kopje thee, kopje koffie, frisje, biertje of allemaal. Zet ik mijn computer aan en dan laat ik je zien dat je een softsynth zonder hoorbare latency kan bespelen. Sterker nog, dat je verschillende softsynths tegelijkertijd zonder hoorbare latency kan bespelen. Realtime. En als je je MPC wil meenemen om het vergelijk compleet te maken, dan mag dat ook. Gezellig.
En kom nu niet aan met allerlei gezwets over dat het op een computer nooit realtime is. Dat doet er niet toe. Onhoorbaar. In de praktijk. Zonder moeilijke fratsen. Echt. Ja. Feit. Ja.
Goed. Terug naar het feitelijke probleem. Het zonder hoorbare latency bespelen van de softsynth is geen probleem voor de topicstarter. Ook niet binnen Logic. Het gaat blijkbaar om het opnemen. Lijkt me dat Skels suggestie meer in de richting komt dan al dat latency gezwets. Tering. Lezen is ook een vak!
Zoek anders eens uit wat die MPC allemaal voor MIDI uitspuugt als je een pattern afspeelt. Misschien zit 'm daar wel de clou.
hehehehe hij heeft logic al verkocht zie ik net ...
maar serieus .. de uad haal ik er alleen bij om aan te geven dat er uberhaubt delay compensatie in zit ...
dus ook op de normale plugins en aui's ..
en tuurlijk weet ik dat je zo goed als realtime dingen kan inspelen ...
dat kan ik hier ook ...
maar das wat anders dan als de sequencer loopt
althans bij mij ...
En zeker anders als de mpc master is ...
Ik heb het idee dat logic goed met delay compensatie kan omgaan als ie zelf master is en zelf de tijdlijn bepaald
maar als hij slave is hij in de war raakt ...
Maar misschien heb je gelijk en kan je hem die halve bar laten opschuiven zonder zijn offset te veranderen.
Logic is alleen een beetje maf heb ik geleerd de laatste paar jaren
meer dan 1 midi poort tegelijk opnemen kon voorheen niet
en de lookahead functie bij de compressor en noisegate is niet delay gecompenseerd.
terwijl dat bij mixen gewoon zou moeten kunnen ...
Ook heb ik problemen gehoord over het opnemen van midi van buiten.
Zoals arpeggios van de korg karma die niet in logic opgenomen konden worden ...
maar misschien kan dat inmiddels wel ...
En nogmaals wrm ik de uad erbij haal .. daar is een probleem met delay compensatie in logic op de bussen.
Zelf denk ik dat het te zwaar is ... en dat we pas over een jaar full delay compensatie gaan zien
(dat is volgens mij computer based ... dus omdat de bijv. processoren dan gemiddeld sneller zijn .. en niet de code beter geschreven kan worden)
dp4.5 heeft bijv wel complete delay compensatie .. cubase ook dacht ik
maar dat zijn volgens mij wel lichtere applicaties dan logic ...
kijk op jouw DP g5 2 ghz draait alles vlot .. dat mag ook wel
maar hier zit ik met een kale logic al op 155 mb van me 512 memory ...
dat is geen lichte applicatie te noemen .. en dat is dan nog logic express
Maar terug naar het probleem ..
als ik het goed begreep was opnemen fase 2
fase 1 was gewoon realtime aansturen ...
Als fase 1 niet werkt wil vermoedelijk fase 2 ook niet werken ..
count in werkt trouwens pas bij opname .. fase 2 dus ..
maar misschien zit ik er helemaal naast en moet ie het gewoon normaal kunnen
Kan me nog iets herinneren dat logic pro ook (realtime?) external FX aankan ...
dus in theorie moet het zeker kunnen ...
echter theorie en praktijk willen niet altijd met elkaar rijmen ...
Ik zal nog eens in me logic mailinglist kijken ...