MPC4000 OS v1.7

r.5

Vers lid geweest
Weer geen velocity edit,, weer geen sample cut to db treshold, weer geen note duration cut function, weer geen audiotracks,, nog steeds screen redraw gezeik...

Ik begin nu toch echt te twijfelen om mn mpc weg te doen hoor ;{

ja idd...
Hier macheert ie zeer goed, hoor. OS 1.7 is en hele verbetering!
... Alleen ´de verrassing´vind ik niet meteen terug??! =(

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Weer geen velocity edit,, weer geen sample cut to db treshold, weer geen note duration cut function, weer geen audiotracks,, nog steeds screen redraw gezeik...

Ik begin nu toch echt te twijfelen om mn mpc weg te doen hoor ;{

jezus das wel heeeel slecht !

5 euro ! ;)

Origineel geplaatst door nick nova
Wat verwacht je eigenlijk van die machine?

Kwa midi implicaties is die bak veeeeeeeeel te stug, je moet nog steeds met de hand per midi note, met de dataslider handmatig en getalsmatig de velocity en de note duration veranderen,,,, dat is gewoon ronduit kut, ik erger me er kapot aan. Ik zat laatst met een rm1x te stoeien en dat ding werkt eigenlijk nog relaxter dan die mpc(het doet me bijna pijn dat te zeggen)

Wat ik verwacht ik???
Gewoon waar voor mn geld, ik wil een bak dat zijn potentieel benut (zie pentium processor)

Als je een rm1x fijner vindt werken, doe je het toch gewoon daarmee. Verkoop je de mpc en heb je ineens heel veel geld over (voor een g5 ofzo). Maar hou op de mpc de dissen als een bak die jou blijkbaar continu teleurstelt. Dat zegt op zich weinig over die bak, maar veel over jou. Alle positiviteit van de mpc (als de beste sequencer on earth) ontgaat je blijkbaar en je neukt de komma's.
Ik ben het eens dat het aanpassen is wat dat editten van velocities ed betreft, maar anderzijds dwingt het je ook gevoelsmatiger/correcter in te spelen en da's misschien zelfs muzikaler te noemen. Je kan btw toch de velocities per track globaal naar boven of naar beneden trekken? Of zelfs van één maat (gewoon de selectie die je ingeeft). Als het echt teveel editten is, speel je het gewoon terug in.

Maar goed, jouw gevoel, mijn mening.

Origineel geplaatst door ikke
ja idd...
Hier macheert ie zeer goed, hoor. OS 1.7 is en hele verbetering!
... Alleen ´de verrassing´vind ik niet meteen terug??! =(

Wat was die verassing dan??

Weet jij trouwens wat er anders is aan die next sequence functie???

Maar hou op de mpc de dissen als een bak die jou blijkbaar continu teleurstelt. Dat zegt op zich weinig over die bak, maar veel over jou. Alle positiviteit van de mpc (als de beste sequencer on earth) ontgaat je blijkbaar en je neukt de komma's.

Ja, gewoon kritiekloos alles slikken als je zo veel geld uitgeeft aan een apparaat. Bovendien is de MPC in de verste verte niet de beste sequencer. Maar goed, dat is misschien heel persoonlijk. En juist daarom moet jij misschien een beetje inbinden. Dat het voor jou bevalt, prachtig, altijd lekker als je het naar je zin hebt, maar laat een ander in z'n waarde al ie er anders over denkt.

Ik heb zelf nog gekeken naar de MPC als alternatief voor een software sequencer, maar ik vond er destijds, een klein jaartje geleden, te veel nadelen aan kleven. Ik durf ook heel stellig te zeggen dat Logic een veel betere sequencer is dan de MPC. Dan welke MPC dan ook. Boute uitspraak? Nee hoor, kwestie van inzicht. :D

Kan iemand aangeven wat de verbeteringen inhouden dan?

Dank je N0 key, ik vind ook dat de mpc4k een slechte sequencer is. gezien zijn cpu power en display laat hij veeeeeeeeeeeeeel te veel mogelijkheden liggen. Als ik zie hoe intelligent de dx200 bijvoorbeeld al in elkaar zit met een klein kut schermpje en 7 knopjes, vind ik de mpc4k kwa sequencing en in verhouding tot wat hij zou kunnen echt een tyfusbak.

De enige rede dat ik hem nog hou is voor de sampler, die is geweldig dat moet gezegd worden.

Laatst gewijzigd:
De enige rede dat ik hem nog hou is voor de sampler, die is geweldig dat moet gezegd worden.

Waarom geen Z4/Z8 dan? Dan heb je toch dezelfde sampler?

Maar goed, voor mij is er geen alternatief voor de MPC4k: geen enkele hardware sequencer levert mij het overzicht wat de MPC4k kan, en geen enkele software sequencer levert mij de snelheid van handelen (snel een paar knopjes achter elkaar in rammen). De MPC is zéker geen kutbak, maar aan de andere kant ook zeker niet de wholy grail: er kan nog veel aan verbeterd worden, en middels de O.S. updates, gebeurt dat ook daadwerkelijk! Ik vind het wel leuk: elk half jaar een nieuw apparaat onder mijn vingers... :P

IMHO... :halleluja

De z4 is moeilijk 2ehands te vinden en als ik mn mpc weg doe,,, en dan een nieuwe z4 of z8 moet kopen schiet dat financieel niet op. Ik wil ook mn mpc voor live gaan gebruiken, is die sequencer tenminste nog ergens goed voor8)

Verrassing is er niet doorgekomen omdat de mannen van Akai met hun gedachten al in de Kerstperiode zaten. Raar maar waar... :confused: De eikels! Of is het nu Numark..??

De z4 is moeilijk 2ehands te vinden en als ik mn mpc weg doe,,, en dan een nieuwe z4 of z8 moet kopen schiet dat financieel niet op. Ik wil ook mn mpc voor live gaan gebruiken, is die sequencer tenminste nog ergens goed voor8)

Maar.... je hebt toch eerst naar zn mogelijkheden kunnen zoeken, voordat je hem kocht? :confused: Je kan zoiets zelfs testen voordat je het koop, tegenwoordig! :eureka: En nu kan ie al veel meer dan in de zomer 2004. ik begrijp je toch niet helemaal! Koop dan een MV8000 en stop dat gezeur!
Met hier te lopen janken, schiet je nix op. Stuur dan de Akaipro-MPC4000-people een mailtje met je klachten/ ideeen.

@Kees: Ok, ik heb in één zin even op de man gespeeld en dat had ik niet moeten doen. Het was een reactie op het feit dat je de 4000 al een paar keer de grond in hebt geboord, net zoals een aantal anderen, terwijl ie eigenlijk in mijn ogen 1000 keer meer positieve dingen biedt. De 4000 heeft wegens zijn slechte start een negatieve reputatie, die Akai nu per update aan het rectifyen is. In zoverre nu zelfs dat er tegenwoordig meer in zit dan dat ze ooit beloofd hebben. En er komt meer.
De 4000 verdient tegenwoordig een positief respect en dat verdedig ik. Het gefrustreerd neerhalen op details heeft geen zin. Als de tyfusbak je al zolang tegensteekt, had je hem al veel langer weg moeten doen. Niets erger dan een apparaat dat je frustreert. Alternatieven zat ook voor live.

@nokey Zucht... Allee het draait alweer uit op een rondje kutten tegen elkaar. Ik beweerde dat de 4000 beste sequencer on earth was, maar had erbij moeten zeggen 'HARDWARESEQUENCER'. Geef een bewijs dat er qua specs en mogelijkheden een betere is. Verder hoef jij je niet te moeien in een discussie waar jij helemaal niks mee te maken hebt en waar je nog minder van afweet omdat je het betreffende apparaat nog niet eens hebt. Als het op flamen aankomt, gelieve enkel via PB.

Origineel geplaatst door r.5
En de bijbehorende release note! :D

hahaha, grapjas. En ik maar updaten naar acrobat 7 en japanse fonts installeren om hem ze te kunnen lezen. DOH! :dubbel:

L56 Out...

@nokey Zucht... Allee het draait alweer uit op een rondje kutten tegen elkaar. Ik beweerde dat de 4000 beste sequencer on earth was, maar had erbij moeten zeggen 'HARDWARESEQUENCER'. Geef een bewijs dat er qua specs en mogelijkheden een betere is. Verder hoef jij je niet te moeien in een discussie waar jij helemaal niks mee te maken hebt en waar je nog minder van afweet omdat je het betreffende apparaat nog niet eens hebt. Als het op flamen aankomt, gelieve enkel via PB.

Oh joh, ben jij die Nick Nova. Tja, je kan wel weer alles op oud zeer schuiven, maar ik reageer slechts op een flame. En dat deed ik vrij netjes. Je hebt mij in de verste verte nog niet horen vuurspuwen.
Overigens zal ik mij hier in elke discussie mengen als ik daar behoefte aan heb. Daar is dit een openbaar forum voor. En het zou voor het eerst zijn als het hier vereist is als ik als deelnemer aan een discussie het betreffende apparaat in mijn bezit moet hebben. Het zou hier snel saai worden.

Bovendien heb ik hier nog steeds niet gehoord wat nu de verbeteringen zijn. De laatste keer dat ik het ding overwoog hoorde ik te veel shit om zo'n klap geld uit te geven, misschien is dat nu anders. Lijkt me een stuk zinniger om het daar eens over te hebben dan als voor en tegenstanders van dit apparaat tegen elkaar te lopen zeiken. Zeker voor jou als MPC predikant. Kom maar op, overtuig de onwetenden dan maar. Misschien trap ik dan Logic er weer uit... :)

Back