breaking beats realtime

C

cryostudio

Guest
Hoi,

ik maak breakbeats/bigbeats soundscapes ala DJshadow, nu alleen op PC in Reason. Ik ben opzoek naar hardware waar ik live beats mee kan maken en realtime kan aanpassen. Zou graag bv 2 beats willen horen en dan 1 beat willen snijden/scratchen/mute onder de andere beat zoals een DJ zou doen met draaitafel maar dan met eigen samples/beats.

Iemand tips over wat ik hiervoor het beste kan gebruiken?
Wat handig zou zijn zijn draaiknoppen voor tempo/groove/cut/echo/distortion/RETRIGGER!

Ik zat zelf tedenken aan een E-mu MP-7 Command Station + Emu sampler.
Misschien is de Yamaha su 700 ook wel wat? AKAI MPC lijkt me niet echt iets voor realtime control/mixing?

Als realtime niet wil werken zat ik tedenken aan DN5000 mp3/cdspeler en mixer. Zit ook een sampler op.

Heeft iemand ervaring met deze combinaties? Laat even horen...

Greetz,
Ruud

Ja hmz maar dan moet ik weer dure mac kopen om stabiel iets te kunnen draaien. Is er geen hardware wat dit alles goed kan? op 2 platenspelers en eigen platen na natuurlijk :P

Origineel geplaatst door cryostudio
Ja hmz maar dan moet ik weer dure mac kopen om stabiel iets te kunnen draaien. Is er geen hardware wat dit alles goed kan? op 2 platenspelers en eigen platen na natuurlijk :P

Als je het Ableton Forum even doorneemt, zie dat de meeste mac mensen smeken om meer stabiliteit terwijl de pc mensen zich afvragen wat het probleem is.

De elektribe is OK, maar Live kan je direct aan Reason linken via ReWire. En de mogelijkheden van Live zijn ook net ietsje meer dan die van de ES.
maar ik weet, het is niet goedkoop, laptop + Live ... en niet te vergeten een soundcard ...

Back