8 DX-7's in een rack.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38071&item=3774193547&rd=1
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38071&item=3774193547&rd=1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door divi
crazy. spijtig genoeg ken 'k niets van FM-synthese, want dan lijkt mij dit geen goede beginners-FM-synth...
en mbv de tool DX-manager wordt het allemaal een stuk eenvoudiger te editten. 
Een paar tips als je hem in huis hebt:
:
Door te detunen ga je geen phase-canceling tegen hoor, je verschuift het dan alleen maar. Een soort LFO amplitude effect creeer je hierdoor juist omdat de phase-cancelling in tijd verschuift zeg maar.Origineel geplaatst door Sander02
Om het wat breder te maken en phase-canceling tegen te gaan detune ik per paar de ene tf'1 van de ander.![]()
Origineel geplaatst door VL7
nou, bedankt voor de tips en ik zal het eens door gaan meten allemaal ;-)
Origineel geplaatst door Sander02
Ach dat valt echt reuze mee! Ik heb hem al een poos en ik vind het niet zo verschrikkelijk lastig, waarom?
Omdat ik een patchlibrary heb waar je eng van wordten mbv de tool DX-manager wordt het allemaal een stuk eenvoudiger te editten.
bijv: ik wil een breed string geluid.
Ik open 20 string-banken in de editor en met 1 klik 'cascade' ik ze op het scherm, overzichtelijk.
Ik zet 2 v/d 6 Tf1's op ontvangen en stuur daar een stringpatch heen
Ditzelfde doe ik ook bij de andere 6 en telkens 1 patch per 2 tf1's
Dan heb je in totaal 4 patches op 8 TF1's. Om het wat breder te maken en phase-canceling tegen te gaan detune ik per paar de ene tf'1 van de ander.
Maar dan is de ene string langer dan de ander, en van sommige is de attack te lang!
geen probleem, ik stel alle tf1's op ontvangen en wijzig 1x de envelope instellingen in de DX-manager en alleen die parameter wordt op alle 8 veranderd.
en het klinkt helemaal te gek
Ik heb in totaal € 360,- betaald voor eentje uit de states