Hangende noot Nord Rack 2 help

vinnieq

Lidl
Ik heb een probleempje met m’n Nord Rack 2, OS 1.06. Als ik van patch verander blijft er vaak een noot hangen, ook als ik weer naar een andere patch door ga. Dit gebeurt meestal als er een patch met arpeggiator tussen zit. Het enige wat ik kan doen is de synth uitzetten (en daarna weer aan !). Mijn setup: CS6x als masterkeyboard, AMT8 USB Midi Patchbay, Mac G4 met protools LE 5.1. Ik heb al een en ander geprobeerd uit te zetten in PT en OMS maar ik heb het idee dat het aan een instelling in de Nord ligt. Iemand enig idee ?

Ik moet eens leren manuals lezen

Dank allen, vanavond es proberen

Overigens enig idee waarom die noot blijft hangen ? Het gebeurt nogal vaak en is nogal vervelend als je lekker bezig bent.

Origineel geplaatst door vinnieq
Overigens enig idee waarom die noot blijft hangen ? Het gebeurt nogal vaak en is nogal vervelend als je lekker bezig bent.

Ja, dat zou ik ook wel willen weten. Vind het trouwens raar (hoewel superhandig) dat ze die knop hebben. Alsof ze er van uit gaan datie ooit gaat beginnen flippen.

zj

Er zijn wel meerdere synths die daar wel eens last van hebben. De nords alleen wat vaker. Volgens mij mag je ook geen midi-data versturen als je ze aanzet omdat ze dan ook kunnen 'crashen'. Kan goed dat dit alleen bij versie I was.

Origineel geplaatst door vinnieq
Overigens enig idee waarom die noot blijft hangen ?
Anders zou die panic knop overbodig zijn natuurlijk :P

Origineel geplaatst door DaRooT
Anders zou die panic knop overbodig zijn natuurlijk :P

Overigens wel een heel geruststellende knop.. die zou meer moeten voorkomen! :D

Inderdaad, prima knop hoor. Werkt uitstekend, alleen jammer dattie nodig is. Op de Clavia site wordt aangeraden de Nord op te starten zonder dat er MIDI boodschappen op af gevuurd worden. Gisteren geprobeerd (hele setup uit, eerst Nord rack opstarten, daarna CS6x/AMT8/Mac/PT) en wat blijkt: voor mijn geval maakt het niet uit: als ik van een patch met lopende arpeggio naar de volgende ga blijft er een noot zachtjes doorzoemen. Gebeurt overigens ook als ik de CS6x direct via MIDI verbind met de Nord, lijkt dus niet aan AMT/Mac/PT te liggen. Zal het nog eens proberen met een andere synth als masterklavier. Ik houd u op de hoogte.

Heb ik bij m'n NordRack II idd ook gemerkt. Als je 'm opstart terwijl er midi data naartoe gaat "crasht" 'ie. Maar dat heeft volgens mij verder weinig met hangende noten te maken.

grappig eigenlijk..

De NordRack 2 klinkt niet alleen een beetje dun, en heeft maar 40 vrije geheugens, hij heeft ook nog eens geen effecten, en dan crashed ie ook nog !

Wat een t*r*ng bak eigenlijk.. :D

Origineel geplaatst door demian
grappig eigenlijk..

De NordRack 2 klinkt niet alleen een beetje dun, en heeft maar 40 vrije geheugens, hij heeft ook nog eens geen effecten, en dan crashed ie ook nog !

Wat een t*r*ng bak eigenlijk.. :D

Unison knopje kwijt? :)

Origineel geplaatst door crx303
Unison knopje kwijt? :)

Ik gebruikte de nordracks altijd volledig multitimbraal, dan is unison zelfs op een rack2 geen optie.

Origineel geplaatst door demian
... heeft maar 40 vrije geheugens ...

Het NR2X niet, die heeft 4 x 99 vrije geheugenplaatsten.
Klinkt ook een beetje anders.

Is het trouwens opgevallen dat in de 'vaste' geluiden nergens een RingModulator wordt gebruikt? Allemaal NL1 geluiden :)

Wout

Back