VST System Link

KCC

Ingeburgerd
[No message]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door KCC

hmmmm, da's niet veel....

Hoe dan ook,
zijn er hier mensen met ervaring met VST link en VST host ?!? Ik heb zelf een UAD kaart in m'n peecee, maar toch loop ik af en toe tegen het dakje van mijn peecee aan. Ik ga nu sowieso upgraden van SX2 naar SX3 (vanwege de Freezefunctie op de audiokanalen), maar heb ook zitten nadenken aan een tweede moederbord, en dan op die vstlink/host manier toch meer processorkracht te hebben.

Ervaringen hier ?!?

Mijn ervaring is dat het met M-Audio Audiophile 24/96 geluidskaarten niet gaat werken. Heb op de Steinberg knowledge base gelezen dat System Link wel goede resultaten geeft in combinatie met de RME geluidskaarten. Daar ben ik nu dus voor aan het sparen.

Maar hoe gaat dat dan in z'n werk ?!? Ik dacht dat het via een netwerkaansluiting heen en weer gerout wordt. Of moet je op dat tweede moederboard ook nog een geluidskaart gezet worden ?

Zo kom je wel uit op twee complete computers.....Dan kan ik beter een tweede UAD of een tc kaart kopen.

Of begrijp ik het nu verkeerd....

De bedoeling is dat je 2 geluidkaarten digitaal met elkaar verbind (via spdif of adat). 1 kaart is dan de master, de andere de slave. Over dit digitale pad kun je dan bijvoorbeeld cubase op de master pc draaien en een softsynth in v-stack op de slave pc.
Maar het gaat dus niet via je ethernetkaart of zo. Daar zijn wel systemen voor, dan kun je gewoon via een ethernetverbinding vsti'tje met elkaar syncen. Dat systeem heet FX Teleport.
Heb het geprobeerd, maar ik vind dat je er te veel drop outs en zo mee krijgt.

Nadeel aan de system link lijkt me dat als je 2 PC's neer zet je meer herrie hebt, tenzij je 2x een bijna/helemaal stille PC maakt(wat op zich wel kan). Daarnaast neemt het ook meer ruimte in beslag, tenzij je spul koopt om 2 pc's met 1 toetsenbord en muis te bedienen etc.

Ik denk dat ik liever voor de DSP kaarten ga, powercore/uad je kan zo ook stapelen dus als 1 niet genoeg is druk je er gewoon nog een PCI kaart bij in.

Druid

PS: Een winkel met speciale spullen voor stille PC's, www.ikbenstil.nl zo'n passieve voeding staat hoog op mijn verlanglijst.

Voordeel van VST Systemlink is dat je niet vast zit aan de plugins van het DSP platform dat je gebruikt, maar dat je alle plugins kan gebruiken op een Systemlink computer in het netwerk.

De bedoeling is dat je 2 geluidkaarten digitaal met elkaar verbind (via spdif of adat). 1 kaart is dan de master, de andere de slave..

ah, dus ik haal dingen door elkaar... Nou, in dit geval is het voor mij al geen optie, want ik gebruik een MOTU 24 i/o, en die heeft geen digitale in of uitgang. Dan zou ik er een 2408 of zo bij moeten kopen, en dan wordt een Powercore of een tweede UAD (dikke heersch trouwens ! :okdan: ) toch een heel stuk betaalbaarder.

Dat andere waar je het over hebt was dan nog wel okay geweest, maar als er dropouts er bij komen, dan is dat ook geen optie. Alhoewel....heb je dat met een 100mbit lan of met een 1000mbit lan getest ?

Misschien is een Muse Receptor ook wel interessant, die kun je live ook meenemen en die slikt allerlij VST's omder er gewoon een PC in zit.

Ik vond deze prijzen bij thomann voor de zelfde plugin voor de TC Powercore en als gewone VST.

V-Station VST plugin gewoon 199€ (thomann)
TC V-Station plugin powercore 319€ (thomann)

Dus je mag meer dan 50% meer betalen zodat het ding op je TC Powercore draait? Bedankt...

Druid

PS: M'n Micro Q en A5000 lever in Cubase ook 0% CPU load :eureka:

De bedoeling is dat je 2 geluidkaarten digitaal met elkaar verbind (via spdif of adat). 1 kaart is dan de master, de andere de slave. Over dit digitale pad kun je dan bijvoorbeeld cubase op de master pc draaien en een softsynth in v-stack op de slave pc.
Maar het gaat dus niet via je ethernetkaart of zo. Daar zijn wel systemen voor, dan kun je gewoon via een ethernetverbinding vsti'tje met elkaar syncen. Dat systeem heet FX Teleport.
Heb het geprobeerd, maar ik vind dat je er te veel drop outs en zo mee krijgt.
mmmm ik kon zelfs die gratis convolution reverb op een andere bak draaien ...
wel met een zware delay maar toch .. normale vsts gingen prima
( En dat op een 400 mhz machine)
probleem is dat je netwerk erg clean moet zijn .. dus geen andere bakken en liefst alleen een crosswire kabel of fire wire

Ik vind dat sommige dingen met FX Teleport ook wel acceptabel draaien, zoals een zware reverb op een andere bak. Maar als ik bijvoorbeeld Moog Modular op een andere bak laat draaien, dan vind het niet zo mooi clean draaien. Dan hoor ik toch wel pop's en glitches.
En mijn netwerk draait goed, ben altijd bezig met grote bestanden uitwisselen tussen de pc's (het zijn er 4).
Maar misschien zoals helterbelter al aanhaalt, moet ik het eens proberen met een Gigabit netwerk. Moet ik alleen 4 nieuwe netwerkkaarten en een gigabit hub kopen. Ach ja, je moet toch wat proberen he. :-)

Ik vind dat sommige dingen met FX Teleport ook wel acceptabel draaien, zoals een zware reverb op een andere bak. Maar als ik bijvoorbeeld Moog Modular op een andere bak laat draaien, dan vind het niet zo mooi clean draaien. Dan hoor ik toch wel pop's en glitches.
En mijn netwerk draait goed, ben altijd bezig met grote bestanden uitwisselen tussen de pc's (het zijn er 4).
Maar misschien zoals helterbelter al aanhaalt, moet ik het eens proberen met een Gigabit netwerk. Moet ik alleen 4 nieuwe netwerkkaarten en een gigabit hub kopen. Ach ja, je moet toch wat proberen he. :-)

mmmm das toch wel vreemd .. zoveel gaat er namelijk niet overheen
die 2 audio kanalen en een midi kanaal ? dat mag toch geen 8MB/s kosten hoor
denk dat je andere bak het gewoon te zwaar heeft met die modular ...
maar dat kan ik zo moeilijk zien zonder specs ...

Ik heb trouwens een goedkope gb switch gevonden van netgear
8 poorten voor 79 euro dacht ik

En ohja ... wat dat huidige netwerk van je betreft
probeer eens een firewire of een cross kabel ..

extra bakken willen wel eens extra bandbreedte opeisen ..

Back