Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door KCC
De bedoeling is dat je 2 geluidkaarten digitaal met elkaar verbind (via spdif of adat). 1 kaart is dan de master, de andere de slave..

mmmm ik kon zelfs die gratis convolution reverb op een andere bak draaien ...Origineel geplaatst door KCC
De bedoeling is dat je 2 geluidkaarten digitaal met elkaar verbind (via spdif of adat). 1 kaart is dan de master, de andere de slave. Over dit digitale pad kun je dan bijvoorbeeld cubase op de master pc draaien en een softsynth in v-stack op de slave pc.
Maar het gaat dus niet via je ethernetkaart of zo. Daar zijn wel systemen voor, dan kun je gewoon via een ethernetverbinding vsti'tje met elkaar syncen. Dat systeem heet FX Teleport.
Heb het geprobeerd, maar ik vind dat je er te veel drop outs en zo mee krijgt.
Ik vind dat sommige dingen met FX Teleport ook wel acceptabel draaien, zoals een zware reverb op een andere bak. Maar als ik bijvoorbeeld Moog Modular op een andere bak laat draaien, dan vind het niet zo mooi clean draaien. Dan hoor ik toch wel pop's en glitches.
En mijn netwerk draait goed, ben altijd bezig met grote bestanden uitwisselen tussen de pc's (het zijn er 4).
Maar misschien zoals helterbelter al aanhaalt, moet ik het eens proberen met een Gigabit netwerk. Moet ik alleen 4 nieuwe netwerkkaarten en een gigabit hub kopen. Ach ja, je moet toch wat proberen he. :-)