RME multiface probleem!!

Jochen

Ouwe rot
de hele tijd heeft mijn rme multiface gewerkt, tot ik net de melding kreeg dat ik 'bad drivers' zou hebben opeens. Als ik de pc opnieuw opstart gaat het roodje lampje van 'host' niet meer branden. Ik heb ze al opnieuw proberen te installen, maar het rode hostlampje gaat niet meer aan wanneer ik de pc opzet. kan toch niet dat die kaart zomaar besloten heeft kapot te gaan? ik heb er niks speciaal mee gedaan ofzo
ik ben ten einde raad =(

Misschien proberen om de pci-kaart eruit te halen en opnieuw te installeren?
Je kunt hem misschien dan in een ander pci-slot steken, dat wil ook nog wel eens helpen (ik dacht dat de middelste pci-slot het meest geschikt is volgens rme).
Anders misschien een nieuwe kabel??
Succes ermee.

ik heb weleens gehoord van dat sommige pc's een niet groot genoege voeding hebben om de multiface naast alle andere hardware te voeden in dat geval moet je dus er ff een adapter bij kopen..... geen idee of dit van toepassing is bij jouw overigens....

ik heb zelf ook een multiface maar en dat probleem dat jij omschrijf heb ik alleen een keer gehad toen ik de kabel van de multiface naar de pc per ongeluk los had gehaald... verder gebruik ik m al 3jaar non stop met geen enkel probleem. laatste keer dat ik mijn studio pc heb opnieuw geinstalleerd is volgens mij 2 jaar geleden......

zoals je hoort ben ik in het wilde weg aan het gokken..... Veel succes met je probleem....

vragen op deze nieuwsgroep rme-audio.forum worden meestal binnen een dag beantwoord door rme.

thomas

had alles geprobeerd, ben zelfs nieuwe kabel gaan kopen vandaag. Niets werkte. De lampjes wouden niet meer aangaan bij opstarten van de pc... uit frustratie heb ik er een tik op gegeven en nu doet hij het weer. 2 minuten geleden viel hij weer weg zoals gisteren en ook nu moest ik er een tik op geven zodat de verbinding er terug is. vreemd, ergens een slecht contact ofzo? :confused:

Ik zou als ik jou was het besturingssysteem van je pc even helemaal opnieuw installeren en daara de Multiface met de nieuwste driver installeren. Maak van je kale besturingssysteem wel bij voorkeur een ghost image; mocht het dan weer een keer fout gaan dan heb je in no-time een schone installatie.
Weet voor 99% zeker dat het je O.S. is en niet je Multiface. Windows kan door verschillende redenen je driver allocatie volledig in de soep gooien. Het lukt dan simpelweg niet om drivers goed te verwijderen of opnieuw te installeren.

Suc6!

ja maar hoe verklaar je dan dat de multiface pas verbinding maakt wanneer je er op mept? kan weinig met de drivers te maken hebben dan he?

Origineel geplaatst door dextah
Of een Mac kopen ..........

Heeft net zoveel zin als die kaart in z'n bilnaad te douwen.

Origineel geplaatst door fuse
Heeft net zoveel zin als die kaart in z'n bilnaad te douwen.

Blijf er in dat geval maar klappen op geven ;)

hij doet het weer normaal. Als het probleem zich nog eens voordoet dan doe ik hem wel eens naar synthax. Vriendelijke mensen, goede service precies :biertje:

Origineel geplaatst door dj_jochen
hij doet het weer normaal. Als het probleem zich nog eens voordoet dan doe ik hem wel eens naar synthax. Vriendelijke mensen, goede service precies :biertje:

ik denk dat ik mijn mening moet herzien?? :confused:

Heb mijn multiface meer dan een maand geleden binnengedaan bij synthax. Daar zeiden ze me '2weken', HOOGUIT een maand!
Nu is er al meer dan een maand voorbij en nog niks gehoord... Ik ze dus bellen en krijg het antwoord 'ik bel je vandaag of morgen terug', maar dus NIKS meer van gehoord!
Ik ben behoorlijk pissed aan het worden ervan. Wat moet een mens doen om iets te weten te komen verdomme?! Is dat een manier van klanten helpen? jezus zeg

Back