Okee, thanx! het triggeren van de LFO is super handig; je kan namelijk hele vette kicks uit de Teisco halen:
laat de envelope's triggeren door de LFO, zet de oscillator op "low", modular de pitch met ENV1 en het filter met ENV2 en ook de VCA met ENV2 (gebruik bovenste van de 3 envelope slopes), sla de bovenste toets aan, en tweek de decay van ENV1 en ENV2 (attack beide op 0) totdat je dat overstuurde 909-basskick-achtige geluid krijgt. Door de LFO speed nu via CV-in te regelen kun je hem sync laten lopen met bijvoorbeeld een drumcomputer. SUPER!!!!
Trouwens, dat je toonhoogte ineens gaat zwabberen, los je volgens mij niet op met de het aanpassen van de RANGE SLOPE, ik vermoed dat je pitch potmeter (voor het instellen van toonhoogte '32 '16 '8 enz.) aan vervanging toe is. Het kan ook aan de portamento liggen: probeer eens de portamento tijd te veranderen als hij weer gaat zwabberen, je hoort dan meteen wel of het hier aan ligt.
Overigens ben ik er achter gekomen dat je de relatieve tuning tussen de toetsen kan instellen via de KEY SLOPE ADJ (links midden op de printplaat). Het kan zijn dat je de RANGE SLOPE ook weer opnieuw moet instellen hierna. Als je geen stemapparaatje bij de hand hebt, dan heb ik nog een tip: er zijn veel freeware en shareware tuners te vinden op internet die gewoon de audio-ingang van je geluidskaart gebruiken.