Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Ionide
Maar wat klinkt hij saai![]()

)Wanneer hij in het vliegtuigje muziek wou luisteren dan lukte hem dat niet doordat het geluid van de motor de muziek overbrulde. Hij kwam op het idee om het motorgeluid op te nemen en dat met behulp van zijn PC om te keren. Door het omgekeerde geluid in de cockpit af te spelen merkte hij dat het muziekgeluid duidelijk hoorbaar was en dat er van het vervelende motorgeluid praktisch geen sprake meer was.
Dankzij de werking van geluid en onze mogelijkheid om het te horen kunnen we gemakkelijker begrijpen hoe snaren werken. Iedereen weet hoe een geluidspatroon eruitziet als je het in een golfvorm tekent. Als je 2 golven met een tegengesteld amplitude samenvallen dan wordt er ergens een simpel sommetje gemaakt waardoor het resulterende geluid een platte lijn is. En het moge duidelijk zijn dat een platte lijn hetzelfde is als stilte. Met snaren werkte het ongeveer hetzelfde. De manier waarop ze op elkaar reageren zegt veel over het resultaat wat ze genereren.

Origineel geplaatst door cream
Is dat niet alleen wanner het realtime opgenomen en afgespeeld wordt? Het geluid van een motor is nooit hetzelfde. En wil het geluid wegvallen dan moet je toch precies hetzelfde geluid dr tegenover zetten?![]()
Vast niet helemaal precies (de gulden snede is een algebraisch getal, maar sin(666) is vast transcedent)...Origineel geplaatst door mc_kwok
Ter aanvulling nog dit: -sin(666)*2 levert phi op. De gulden snede. Rare verbanden zijn er...
Origineel geplaatst door cream
Is dat niet alleen wanner het realtime opgenomen en afgespeeld wordt? Het geluid van een motor is nooit hetzelfde. En wil het geluid wegvallen dan moet je toch precies hetzelfde geluid dr tegenover zetten?![]()

... dit heeft allemaal geen donder met de snaar-theorie te maken. 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik weet niet hoeveel ik van die theorie moet geloven...maar interessant vin ik het wel.