De sinus

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
wat is hij mooi.

Attachments

• sin.png
    sin.png
    1,8 KB · Bekeken: 96
Maar wat klinkt hij saai :P

yep.... sinus 'roelt'.
meer bas dan een sinus bestaat niet!

sinusappelsap?

Ik word altijd nieuwsgierig als ik vage termen als "snaar theorie" lees. Ik las dit op de site van de seriewoordenaar (artikel over de snaar theorie):

Wanneer hij in het vliegtuigje muziek wou luisteren dan lukte hem dat niet doordat het geluid van de motor de muziek overbrulde. Hij kwam op het idee om het motorgeluid op te nemen en dat met behulp van zijn PC om te keren. Door het omgekeerde geluid in de cockpit af te spelen merkte hij dat het muziekgeluid duidelijk hoorbaar was en dat er van het vervelende motorgeluid praktisch geen sprake meer was.

Dankzij de werking van geluid en onze mogelijkheid om het te horen kunnen we gemakkelijker begrijpen hoe snaren werken. Iedereen weet hoe een geluidspatroon eruitziet als je het in een golfvorm tekent. Als je 2 golven met een tegengesteld amplitude samenvallen dan wordt er ergens een simpel sommetje gemaakt waardoor het resulterende geluid een platte lijn is. En het moge duidelijk zijn dat een platte lijn hetzelfde is als stilte. Met snaren werkte het ongeveer hetzelfde. De manier waarop ze op elkaar reageren zegt veel over het resultaat wat ze genereren.

Ik weet niet hoeveel ik van die theorie moet geloven...maar interessant vin ik het wel.

Ter aanvulling nog dit: -sin(666)*2 levert phi op. De gulden snede. Rare verbanden zijn er...

Is dat niet alleen wanner het realtime opgenomen en afgespeeld wordt? Het geluid van een motor is nooit hetzelfde. En wil het geluid wegvallen dan moet je toch precies hetzelfde geluid dr tegenover zetten?:erm:

in de praktijk werkt het helaas niet zo makkelijk.....

Origineel geplaatst door cream
Is dat niet alleen wanner het realtime opgenomen en afgespeeld wordt? Het geluid van een motor is nooit hetzelfde. En wil het geluid wegvallen dan moet je toch precies hetzelfde geluid dr tegenover zetten?:erm:

bedoel ik maar

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ter aanvulling nog dit: -sin(666)*2 levert phi op. De gulden snede. Rare verbanden zijn er...
Vast niet helemaal precies (de gulden snede is een algebraisch getal, maar sin(666) is vast transcedent)...

:EDIT:
Sorry, 666 is in graden, dan kan het wel weer...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cream

mn buren zouden zo'n apparaat moeten hebben.....kan ik zonder problemen lekker hard rammen....:eureka:

Amerikaanse gevechtshelikopters hebben zo geluidsdemping wat het geluid van de motor gewoon gespiegeld om de 0 as afspeeld.
Het is nooit exact het zelfde maar het scheeld wel hoor.

en in een vliegtuig werkt het helemaal goed aangezien de motoren daar een konstant geluid produceren.

en om nog maar even verder te gaan in betweter-mode :D ... dit heeft allemaal geen donder met de snaar-theorie te maken. :biertje:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik weet niet hoeveel ik van die theorie moet geloven...maar interessant vin ik het wel.

Dit verhaal klopt inderdaad wel, met de mitsen en maren die boven genoemd staan: Met een monotone of cyclische geluiden is het te doen, maar als het geluid random wordt is het niet meer zo eenvoudig...

Maar dit is toch 2e-jaars HAVO natuurkunde? De 'snaartheorie' is toch wel ff iets heftigers dacht ik... Is dat hetzelfde als de 'superstring'-theorie? Bing-Bang, oorsprong van Alles, etc...

volgens mij probeert de snaartheorie (stringtheory idd) de natuurkunde van het allerkleinste (quantummechanica) te verenigen met de natuurkunde van grote objecten (relativiteitstheorie). Naar het schijnt zijn deze twee theorieen alletwee correct maar zijn ze op de een of andere manier onverenigbaar met elkaar (zie de eeuwige discussies tussen Bohr en Einstein).
Door een stuk of 7 dimensies toe te voegen aan de iedereen welbekende 4 (tijd en ruimte) schijnt er in ieder geval wiskundig gezien een manier te bestaan om eerdergenoemde twee theorieen in verband te brengen met elkaar. De dimensies die de snaartheorie toevoegt zijn opgevouwen en niet direct waarneembaar; alleen de gevolgen ervan drukken zich zogenaamd uit in de krachten die in ons 4-dimensionale universum waarneembaar zijn.

maar ik ben geen natuurkundige.

Back