mijn studio annex crib VIII [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hay

het is net een levend ding zo een homestudio,constant in beweging

Attachments

• dscf0025 (wince).jpg
    dscf0025 (wince).jpg
    19 KB · Bekeken: 108
Thanx!! Ik zit er ook graag :D

Het is me dit keer ook (zo'n beetje) gelukt om mijn audio- en stroomkabels gescheiden te houden.. Ben meteen de brom in mijn monitors kwijt :halleluja

Oke, tis maar een detail, maar heb verhoging gemaakt voor de flatscreens :D

Attachments

• studio-slam2.jpg
    studio-slam2.jpg
    124,7 KB · Bekeken: 110
Mijn hobby hokje

Mijn hobby hokje

Hier weer een paar nieuwe foto's van mijn veranderde hobby hokje

Attachments

• mvc-001s.jpg
    mvc-001s.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 114
nog een

nog een

en nog een

Attachments

• mvc-003s.jpg
    mvc-003s.jpg
    35,7 KB · Bekeken: 111
hya

drifter dat ziet er cool ut, lekker de ruimte
dat tapijt is wel goed voor de accoustic he ? dat is toch dat dikke plukkerige spul

vraag me af of dat goed is om t ook egen de muur te doen,het isoleerd iniedergal wel een beetje

het is altijd leuk om zoveel synths bijmekaar te zien

greetz turtel

Origineel geplaatst door turtel
hya

drifter dat ziet er cool ut, lekker de ruimte
dat tapijt is wel goed voor de accoustic he ? dat is toch dat dikke plukkerige spul

vraag me af of dat goed is om t ook egen de muur te doen,het isoleerd iniedergal wel een beetje

het is altijd leuk om zoveel synths bijmekaar te zien

greetz turtel

Klopt lekker zacht aan de voetjes ook, ik moet nog wat aan de wanden doen om het allemaal wat beter te laten klinken maar ik ben denk ik op de goede weg.
En alvast bedankt voor de leuke reacties

Origineel geplaatst door Yoozer
Iets anders dan een foto..

Hoe heb dit gemaakt? Ziet er goed uit!

Origineel geplaatst door r.5
Hoe heb dit gemaakt? Ziet er goed uit!
Bedankt! Nou, Roland heeft gelukkig hun handleidingen eindelijk online vrijgegeven. Yamaha had ze al langer. Mackie had 'm keurig op de site staan. Al die dingen zijn in PDF-formaat; de tekst is dus een lettertype dat embedded in de PDF file zit, en de afbeeldingen zijn dus in vectorformaat (als je mazzel hebt; bij de MPC was dat niet het geval :( ). Het voordeel aan vectorformaat is dat je er hele mooie technische tekeningen mee kan maken (dus alleen bepaalde aanzichten, maar ook spul in perspectief).

Ik heb de PDF van de XP-30 in Adobe Illustrator 9.0 geopend en alles wat er op zat van tekst op de knopjes (face it, dat kun je toch niet lezen van die afstand) er af gemikt voor de snelheid een beetje christelijk te houden. De 01v was lastiger; Yamaha heeft namelijk al de PDF's beveiligd met een wachtwoord zodat anderen de bestanden niet kunnen bewerken. Dat heb ik even er af gesmeten met een programma'tje, en vervolgens heb ik de 01v op dezelfde manier gestript van overbodige afbeeldingen (en er zit een hele hoop detail in).

Ik heb een hoge-resolutie foto van de Juno, de MPC en de Ion opgezocht. Eigenlijk is het pas echt correct als je alles na gaat meten, maar goed, het belangrijkste is dat er een doos met toetsen staat en een naam, dus kopieerde ik de toetsen van de XP-30 en heb ik ze precies over de Ion en de Juno neergelegd. Even wat rekken en je bent klaar. De knoppen zijn allemaal cirkeltjes en vierkantjes, de logo's van Roland en Alesis komen van www.brandsoftheworld.com . Pads op de MPC waren makkelijk genoeg.

Het rack dat je ziet dat achter de XP-30 staat had ik al eerder gemaakt om een zinnige layout voor m'n modules te vinden. Omdat je in de tekening er boven op kijkt en de racks lichtjes schuin staan ziet het bovenaanzicht er nogal gekrompen uit. Als ik het 100% correct had willen doen zou ik er voor moeten zorgen dat alle knoppen ook nog eens zouden uitsteken, en da's een leuke job, maar daar had ik even geen zin in (is ook zinniger om dat in een 3d-programma te doen).

Voor de rest, alles grofweg opmeten en met Illustrator bij elkaar smijten. Vervolgens save as > pdf :).

Ik heb de opstelling weer eens veranderd en ben nou echt tevreden. Ik heb iets meer ruimte en kan overal aardig goed bij.

Attachments

• p2170027.jpg
    p2170027.jpg
    91,4 KB · Bekeken: 111
Mijn W.A.H.-Studio, die nu echt een hele tijd zo zal blijven staan, omdat ik nu weer alles in grote toetsen heb - was een beetje uitgekeken op de miditoetsenborden. Met de Alesis Micron heb ik nu ook weer een vocoder en een uitgebreide sequencer en drumsequencer. De Novation Bass Station heb ik voor de Moogachtige solos en effecten en de net binnengekomen Akai S20 sampler voor de effecten en phrase sequences.

Phochos:D

't staat er mooi bij phochos. Leuk setje apparaten :). Zie ik trouwens een poot van een telescoopsetje?

-C-

Origineel geplaatst door C738
't staat er mooi bij phochos. Leuk setje apparaten :). Zie ik trouwens een poot van een telescoopsetje?

-C-

Dat klopt, daar staat mijn computergestuurde MEADE ETX70 telescoop bij het grote raam in de studio, zodat ik - wanneer het onbewolkt is - naar de sterren kan turen.:D :eureka:

Origineel geplaatst door phochos
Mijn W.A.H.-Studio, die nu echt een hele tijd zo zal blijven staan

mijn chronometer loopt alvast;)

OCSV, Obsessief Compulsief Synths Verkopen:D

hehe, nee man, amuseer je maar:)

Origineel geplaatst door Maks
mijn chronometer loopt alvast;)

OCSV, Obsessief Compulsief Synths Verkopen:D

hehe, nee man, amuseer je maar:)

Hoi Maks,

Ja, je hebt gelijk, ik heb in het verleden teveel IMPULSIEF dingen gekocht en verkocht. Maar wat er nu staat is gewoon heel erg leuk en daar kan ik een hele lange tijd gewoon mee vooruit. PROOST!!!!!!!!!!!!!:biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back