Snelheid van een nummer

sander

_
Deze threat lijkt misschien een beetje op die over het rekening houden met de DJ bij het maken van een nummer.

Nu heb ik nogal een hekel aan DJ's die een nummer verzieken door deze veelste snel af te spelen.
Ok, uiteraard zijn er nummers die dan ook heel gaaf klinken, maar het wordt er ook vaak niet beter op.

Ik vindt het klote om je eigen nummer te snel te horen. Stel ik maak een nummer van 110BPM met omlaag gepitchtste vocalen. Dan wordt zo'n nummer op 125BPM afgespeeld met als gevolg dat de omlaag gepitchste stem ineens m'n eigen stem weer is. Nauw das toch ook niet leuk :D

grrrrrrr dj's :( Ik wil daar echt geen rekening mee houden.

Zou het zin hebben om de BPM op de plaat te vermelden?

Je zou een max BPM kunnen aangeven op straffe van invordering van de plaat zonder restitutie bij overschrijding.

Maar ook dan zal gelden, harddraaiers hou je altijd.

Re: Snelheid van een nummer

Ja die bedreigingen lijken ook allemaal op elkaar tegenwoordig. 8o)

Origineel geplaatst door sander
Zou het zin hebben om de BPM op de plaat te vermelden?

Ik denk het niet want je plaat is toch al geperst op een bepaald bpm zodat als je niet pitched de bpm hetzelfde is als het origineel. En van 110 naar 125 is maar een paar semitones dus ik denk niet dat je dan van een onherkenbare naar een herkenbare stem gaat.
Beetje een control freak misschien ? :D

Ik laat altijd "Niet geschikt voor DJ's" op mijn platen persen. En overal waar mijn platen toch gedraaid worden, ben ik aanwezig met een BPM metertje. Zo heb ik er al een hoop te grazen kunnen nemen, waaronder Thijs.

Maar zo nieuw is dat toch niet? BPM erop zetten. Het zou me alleen geen ene moer kunnen schelen als ik DJ was, als 't voor de mix sneller moet.

ik heb de oplossing voor je. Een draaitafel heeft maar een range van +- 8 % (technics) of 10% (veel anderen). Dus de master vertraag je met 8% en dan laat je het persen. Als de DJ vervolgens de boel maximaal omhoog pitched, klinkt de plaat op de door jou bedoelde pitch!

Het probleem ontstaat dan wanneer dj's met hun tijd meegaan en met CDs gaan draaien....
gewoon voor de zekerheid 100% omlaag pitchen, dat zal ze leren!!!

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik laat altijd "Niet geschikt voor DJ's" op mijn platen persen. En overal waar mijn platen toch gedraaid worden, ben ik aanwezig met een BPM metertje. Zo heb ik er al een hoop te grazen kunnen nemen, waaronder Thijs.

Ben benieuwd welke releases je op je naam hebt staan.
of moet het kwartje nog bij mij vallen ? ;)

Back