[ track ] Absolutely Fresh

Jeetje dan kan je wel 21 platen per week maken
;)
kan ik niet hoor, en ook best wel gezelli!
:mega:

Ik kan het normaal ook nooit zo snel.
Soms ben je uren bezig met een stukje van 10 seconden, en soms knal je er zo een nieuwe track uit in een paar uur :-)

tnx...
Ik denk dat ik er nog een vette hammond solo in ga bouwen.
Dan haal ik de uurtjes wel weer in ;-)

Klinkt inderdaad erg lekker!
Als je 1 van die synths vervangt die er net na 1 minuut inkomt met een moog dan heb je net dat ''push-up'' effect van Freestylers :D (ik zou zelf die synth een klein beetje zachter zetten)

ik zou de delay van de mannelijke vocal halen, zo wordt ie beetje onduidelijk.... verder kan het arrangement misschien iets meer met een dikke breakdown/buildup werken, het is tenslotte wel "clup" ;)
en misschien een ietsje duidelijkere hook??

Heb je wel de laatste versie gechecked?
Die mannelijke stem is er in deze versie namelijk uit.

Origineel geplaatst door PIE
Heb je wel de laatste versie gechecked?
Die mannelijke stem is er in deze versie namelijk uit.

oeps ;) ik had het idd over de vorige versie dan.

Lekker trackie hoor!
Erg knap dat je dit zo snel gemaakt heb!
Ik zou inderdaad iets meer opbouw verwachten en een duidelijkere hook. Das het enige wat ik er op aan te merken heb. Miscshien een break waarin alles weggefilterd wordt en weer terugkomt met een goede opbouw.
Waar heb je dit mee gemaakt?

Cubase + plugins + UAD.

En inderdaad... de opbouw kan wel wat beter..
Inmiddels is deze track qua uren alweer 'normaal' te noemen ;)

Ik vin het echt Vet klnken.
Wat een qualY plaatje:okdan:

Vraag me sterk af wat er met de uad is gedaan(niet dat dat wat met de fonkende compositie te maken heeft) maar ben erg benieuwd!

Echt een gaaf werki! Klasse:walker:

Re: [ track ] Absolutely Fresh

Origineel geplaatst door PIE
In een recordtijd van 4 uur!
Een clubby track:

http://www.e-phonic.com/mp3/files/PI 2005/PI_-_FRESH.mp3

PIE

Dit is een goed bewijs dat je heel snel tracks kunt maken, als je alle originaliteit overboord gooit en zoveel mogelijk met cliches werkt.

Maarreehh.. om de een of andere reden vind hem qua groove niet echt loskomen. Ik heb niet direct een idee waar dat aan ligt.. misschien zou je die die hi-hats wat meer voor de beat kunnen plaatsen.

Back