Gear,vat het niet allemaal hier.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Jan Johnson

Ingeburgerd
Hebben mensen zich hier op het forum zich weleens afgevraagd hoe van je gear verslaving af te komen?Moet zeggen na een aantal bezoekjes dat hier een aardig zootje rondloopt. Vraag me af of hier weleens wat geproduceerd wordt. Mijn tip voor de mensen die echt verslaafd zijn aan het kopen van gear. Koop een paar synths met verschillende karakters en stop met kopen. Koop een goede pc/mac een goede interface en een deftig pakket software. Ga nu lekker een hele dag opnemen en opnemen en gebruik eens een goede,dure set plugs.

Vereisten:

Goede afluistering
Basissounds/verschill. synths met een karakteristieke sound
Een vette mac of pc.
Goede overzichtelijke sequencer.
Vet pakket plugins.

Kan geen nieuwe hardware synth tegen op,never nooit en lol oneindelijk!!!!!

The sky is the limit en qua creativiteit levert het je ook nog eens bergen op. En geen lege knip en ook nog eens vette tracks.

Tjonge. Dat helpt! Dank voor het advies... ;)

PS. mijn tip: "Vrijheid, Blijheid". Staan we weer quitte.

familie van jan vs jaap 8o) ?

Tsja, als ik in een keer wist welke gear bij me past was ik wel klaar geweest ja....

Wat nu als je projectmatig werkt? Misschien zoek je wel een bepaalde sound die een bak 'eigen' is.

btw, wat een coole avatar heb je weer -C- ! :dubbel:

Dan heb ik nog een aanvullende tip voor de ernstig verslaafden (die herken je aan ontkenning) :

De verslaving voorbij, van Jan Geurtz, paperback, 222 blz., ISBN 90 263 1720 4

Re: Gear,vat het niet allemaal hier.

Origineel geplaatst door Jan Johnson
Hebben mensen zich hier op het forum zich weleens afgevraagd hoe van je gear verslaving af te komen?Moet zeggen na een aantal bezoekjes dat hier een aardig zootje rondloopt. Vraag me af of hier weleens wat geproduceerd wordt. Mijn tip voor de mensen die echt verslaafd zijn aan het kopen van gear. Koop een paar synths met verschillende karakters en stop met kopen. Koop een goede pc/mac een goede interface en een deftig pakket software. Ga nu lekker een hele dag opnemen en opnemen en gebruik eens een goede,dure set plugs.

Dat wist ik nog niet:dubbel:

Hebben mensen zich hier op het forum zich weleens afgevraagd hoe van je gear verslaving af te komen?
Vaak zat. Gebruik de zoekfunctie en zoek es op GAS of G.A.S.

Moet zeggen na een aantal bezoekjes dat hier een aardig zootje rondloopt.
Jep, zie thread 4 juli synthforum meeting.

Vraag me af of hier weleens wat geproduceerd wordt.
Zie subforum tracks

Mijn tip voor de mensen die echt verslaafd zijn aan het kopen van gear. Koop een paar synths met verschillende karakters en stop met kopen. Koop een goede pc/mac een goede interface en een deftig pakket software.
Dus ik moet nu gaan inversteren om te stoppen met investeren??? :confused:

Ga nu lekker een hele dag opnemen en opnemen en gebruik eens een goede,dure set plugs.
En hoe ehm... denk je dit idee voor live situaties toe te passen? En alweer investeren?

Vereisten:

Goede afluistering
Basissounds/verschill. synths met een karakteristieke sound
Een vette mac of pc.
Goede overzichtelijke sequencer.
Vet pakket plugins.
Das een mooi lijstje.. alleen

Je spreekt jezelf een klein beetje tegen ;)

The sky is the limit
Space... the final frontier

en qua creativiteit levert het je ook nog eens bergen op. En geen lege knip en ook nog eens vette tracks.
Wauw... dus talent heb je niet nodig? Ik ga me meteen zo'n set kopen :D

-C-

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Dan heb ik nog een aanvullende tip voor de ernstig verslaafden (die herken je aan ontkenning) :

De verslaving voorbij, van Jan Geurtz, paperback, 222 blz., ISBN 90 263 1720 4

ik denk dat jan johnson AKA Jan vs Jaap beter eens een boek kan lezen over meerdere persoonlijkheden, want dit ligt er duimendik bovenop!

!DIT BELOOFT WEER EEN MOOIE THREAD TE WORDEN. IK LOOP AL WARM !

Origineel geplaatst door quifster
ik denk dat jan johnson AKA Jan vs Jaap beter eens een boek kan lezen over meerdere persoonlijkheden, want dit ligt er duimendik bovenop!
:dubbel: :mega:

Er is maar 1 antwoord mogelijk. Laat maar eens horen dan. Laat ons allemaal maar eens versteld staan van jouw kunnen.

Tjonge.. als je eens wist hoe dom je overkomt met deze posting. :doei:

/me gaat er eens lekker voor zitten..... ;)

Maar het is toch zonde! Weet je waar de knik zit?1.

Mensen beginnen met een klein,goedkoop machientje. Men is volledig met produceren bezig en de tracks komen eruit als ketellapper,lekker productief,plezier en gedreven.

Nu komt het probleem!2.

Men slaat halverwege een andere weg in en raakt geintéreseerd in gear,veel mooie spullen. Men komt op een moment dat het zich dit kan veroorloven en zij zijn mits de controle kwijtraakt gedoemd te mislukken.

Wat gebeurt er3.

De gedachte die bij 1. al langzaam intreed is de gedachte dat met betere en dure gear beter tracks worden gemaakt!(gevaarlijk) Deels waar,de sound wordt beter.

Maar nu.

Laten we ervan uitgaan dat ik die gedachte volledig heb en nu gebeurt het! Ik ga gear kopen want mijn tracks worden beter,die lead die ik vroeger met me module maakte,moet over een jp8000 wel de bomb gaan klinken. Maar nu heb ik zoveel gear maar wat gebeurt er ik heb geen streven meer naar het betere,want ik heb alle dure gear al en het gaat steeds minder met produceren. Men is in de ban van die gear drang en andere gear aankopen moet mij het effect van
punt3. weer geven. Alleen nog die en die dan is me setup compleet,volledig mislukt,teveel gear,geen uitweg,alles hebben gehad en niks dat meer lukt,kopen en maar weer kopen.

Oh wat een leuk forum dat synthforum,eens kijken! Het synthforum is gewoon een methadonbus die gratis drugs verstrekt als je het geld niet hebt om je portie te kopen!

Mensen het is volledig psychologisch en je kunt ervan af komen. Hoe?

Wordt vervolgd!!!

Origineel geplaatst door quifster

janjohnson6gn.gif

janvsjaap4hz.gif

hmm...'t is op z'n minst erg verdacht. :maffia:

8o)

....voor het geval dat je post serieus opgevat moet worden (je weet maar nooit): er zijn op het forum nu eenmaal mensen die synths kopen / verzamelen puur omdat ze dat nu eenmaal interessant vinden. Muziek maken kan soms dan zelfs bijzaak zijn.

Of zeg je tegen iemand met een postzegelverzameling ook dat hij die maar moet inruilen voor een setje kerstzegels? Die kan hij tenminste gebruiken....:confused:

Bericht door een moderator:
De dubbele account is aangepakt. Zoals bekend stellen we hier geen prijs op binnen dit forum.
Jan Johnson, check je PB.

En eh...

Wordt vervolgd!!!

... op www.fok.nl - Veel plezier aldaar! :doei:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back